X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם שק"ל
▪  ▪  ▪

ביום שלישי, 11.9.07, יפתח מרכז ראשון מסוגו בארץ אשר יטפל באנשים עם מוגבלות נפגעי אלימות. האירוע יתקיים במעמד שר העבודה, הרווחה והשירותיים החברתיים, מר יצחק הרצוג ראש עריית ירושלים, מר אורי לפולינסקי ומנכ"לית שק"ל, גב' קלרה פלדמן.
המרכז הינו פרויקט חדשני וייחודי הנותן ייעוץ וטיפול לאנשים עם מוגבלות נפגעי אלימות. מטרת המרכז להעניק לאותם ילדים, מתבגרים ובוגרים עם מוגבלות (פיגור, אוטיזם ושיקום) אשר עברו אירוע של אלימות מכל סוג שהוא (פיסית, רגשית-מילולית, מינית), את הטיפול המתאים להם ולהביאם לתפקוד ולמצב נפשי מיטבי.
כמו כן, ניתן מענה ייעוצי טיפולי לבני משפחותיהם, של הילדים, ולצוותים המקצועיים (מערכי דיור, תעסוקה) הסובבים אותם. במרכז פועלים אנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מטפלים פרא-רפואיים ומטפלים הבעתיים נוספים כגון: טיפול באומנות, בתנועה, בדרמה וכו'.
ממחקרים בעולם בנושא אלימות כלפי ילדים בעלי מוגבלות עולה תמונת מצב קשה מאוד. על פי המחקרים שיעור פגיעות האלימות באנשים עם מוגבלות הנו לפחות פי שתיים מאשר באוכלוסיה רגילה. ההבדלים בולטים במיוחד כאשר מדובר על פגיעה מינית שם מדובר על פי 5 עד 10 פגיעות בבעלי מוגבלות לעומת האוכלוסייה הרגילה. בארץ לא נערכו מחקרים לבירור היקף התופעה ומאפייניה. ממחקר שנערך בשנת 2001 ע"י מרום ועוזיאל עולה תמונה דומה לתמונת הנתונים העולמית.
עמותת שק"ל, המטפלת באנשים עם מוגבלויות, נבחרה להפעיל את המרכז שהינו פרי שיתוף פעולה בין משרד הרווחה (אגף שיקום, האגף לטיפול באדם המפגר, היחידה לאוטיסטים), ג'וינט אשלים, ביטוח לאומי- הקרן למפעלים מיוחדים ואגף הרווחה בעירית ירושלים, שחברו כולם יחד על מנת לתת מענה לצרכים של אנשים עם מוגבלויות אשר נפגעו מאלימות.
עמותת שק"ל הוקמה כמלכ"ר בשנת 1979 במטרה לפתח שירותים בקהילה לאנשים עם צרכים מיוחדים. ב-28 שנות פעילותה מובילה שק"ל את המגמה של השתלבות אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה, תוך שמירה על כבודם וזכויותיהם ומיצוי הפוטנציאל הקיים בכל אדם ואדם (כל אחד על פי יכולתו). מידי יום מלווה עמותת שק"ל 5,000 אנשים עם מוגבלויות מגלאים שונים בכל תחומי חייהם.

תאריך:  09/09/2007   |   עודכן:  09/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il