X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בשבוע שעבר היה לי הכבוד להיות בין הראשונים שצמיגי מכוניתם נגעו בכמעט-מושלם. כמעט, כי טרם הסתיימה העבודה, אך מעט מן הניחוח של נהיגה בכביש חוצה ישראל, הידוע אצלנו ככביש מס. 6, עלה באפם של עיתונאים שהוזמנו לראות את "הדבר האמיתי".
היה זה אומנם קטע קטן (18 ק"מ מתוך 86 שבתכנית "גדרה-חדרה תחילה") אך כזה שאפשר להשליך עליו לגבי העבודה בהמשך. הדרך מרופדת בשתי שכבות של אספלט "שקט", הרכב נבלע ועולה בקלות, כאילו משייט בין גלים, ובכלל - וכפי שהעיד נהג האוטובוס שלנו - "זהו כביש מצויין."
בנסיעה הקצרה מתחנת הבקרה (מבנה מרשים ומשוכלל, במיוחד חדר הבקרה שבו) ובחזרה, ראינו דברים שלא חווינו עד כה בנסיעה בכבישים רגילים. אמנם לא היתה תנועה והיינו כמעט היחידים בכביש, אך פה ושם חלפה עברה לה השמועה שבינתיים לא משלמים אגרה תמורת המעבר בכביש וראינו אפילו נושא טנקים של צה"ל חולף לו בכביש.
נושא האגרה יטופל בצורה הכי טובה והמודרנית שיש. חיישנים יגלו אותך, הנהג, בין אם יש כרטיס מנוי לנסיעה בכביש אגרה ובין אם לאו. בסוף החודש תקבל לביתך (על-פי מספר הרכב) את החשבון ותשלם. לא יהיו תורים לתשלום וזמנו היקר של הנהג לא יבוזבז על דמי מעבר בגובה של 6 עד 10 שקלים.
בהיותי תל-אביבי, ובנוסף גם תושב ל', חשבתי רבות על הכביש הראשי של השכונה שלי. הנה אני נוסע בכביש חוצה ישראל, לעתים גם בשני נתיבים, ואחר-כך אני חוזר הבייתה, לכביש שלי בשדרות לוי אשכול, ומה רואות עיניי? - שלושה נתיבים מכל צד!
אז אני שואל: איפה הצדק? חוצה ישראל יכול להסתפק, לעתים, רק בשני נתיבים, ואילו "חוצה ירקון", לוי אשכול, חייב בשלושה נתיבים מכל צד?
יש לי הצעה: מישהו, בעל יוזמה, צריך להפוך את לוי אשכול לכביש אגרה ותחזינה עינינו בפלא הגדול: נהגים יפסיקו לנוע בשכונתו הקטנה, ויניחו לנו להיכנס ולצאת מבתינו בשלום ובביטחון, שני מרכיבים שכולם מייחלים להם.

תאריך:  16/08/2002   |   עודכן:  16/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה לרר
ד"ר רון בריימן
ברוני תקשורת ופוליטיקאים מסוימים תובעים הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין גדר ההפרדה, שתועלתה בתוואי שבו היא מוקמת שנויה במחלוקת. הדיון הציבורי מוטה ומוטעה בגלל נגישותם האדירה למיקרופון ולעיתון
שמואל גורדון
עמי דור-און
אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il