X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחשבו על זה רגע, בכנות, באומץ ובלי מורא: למה המשטר בישראל, המדינה, כלומר המסגרת המדינית, הינה אויבת כה מרה למוסלמים מחד וליהודים מאידך, מה קורה פה?
▪  ▪  ▪

זה לא מכבר הולכת ומתבהרת לה תמונת מצב מעניינת, מרתקת, מדהימה ולרבים מאיתנו, לפחות אלה שעיניהם בראשם, גם מפחידה מאוד. מצד אחד הערבים בתוך הארץ, מצד שני הערבים מסביב לארץ, מצד שלישי המוסלמים מכל רחבי העולם. ולאחרונה, באופן ברור וחד, יש גם צד רביעי - הציבור האחרון, הקבוצה היחידה שנותרה עם מוכנות ונכונות להקריב את עצמה ואת בניה למען הארץ, ארץ ישראל. ובתווך המשטר, המדינה, המסגרת הפוליטית של מדינת ישראל.
לא מדובר בעניין של מה בכך. יש כאן משטר חילוני, מסגרת מדינית שעושה מאז היווסדה צעדים הולכים ומתרחבים להפריד את לאומיותה ואת דתה מהגדרתה הפוליטית. לפני עשרים שנה לא היה עולה על-דעתו של מישהו, גם לא עזמי בשארה, לדרוש להפוך את מדינת ישראל, ממדינה יהודית, למדינת כל אזרחיה. היום זו דרישה לגיטימית בעיני לא מעט אנשים כאן, גם יהודים. מדוע? מה קרה? הפתיח מעיד על ההמשך.
הדברים נאמרו בעבר עשרות פעמים וייאמרו גם בעתיד, אני מניח. היחס לארץ הזו אינו יחס רגיל, לארץ רגילה. רק אדם המסרב להכיר במציאות יטען כך. המקום הוא מקום מיוחד והקשר אליו, ע"י כל קבוצה שהגיעה לכאן אי פעם, היה קשר או לפחות הקשר דתי. לא במובן הממסדי, אלא דתי במובן של קדושה, של קשר לבורא עולם ולא משנה כרגע אם יש לתחושות האלה על מה להסתמך או לא, זו עובדה.
אין אפשרות, כך מסתבר, לנהל את הארץ הזו ניהול מנותק מההקשר הנ"ל, כך מוכיחה ההיסטוריה. ולכן, כל ממשלה שתהיה ושתנסה לעקר את התוכן הזה לא תשרוד, יקומו עליה גם המוסלמים וגם היהודים, ובהמשך סביר להניח שגם הנוצרים. האינסידנט "הקטן" שבו סירב אולמרט לאמר בעזרת השם, מרמז לכוונתי. שרון, למרות אורח חייו החילוני המוצהר, לא נמנע מעולם להזכיר את אלוהי ישראל, בגין כמובן, ברק מעולם לא [הוא זה שהחל בהכנת המהפיכה החילונית], ביבי עם כל זיקתו לעם ולמולדת [לפחות על-פי עדותו], גם הוא מעולם לא עשה שימוש בשם-השם. נשיאי ארה"ב, למשל, מעולם לא נמנעו מלבקש את עזרת האל. כך גם מנהיגים נוספים רבים מסביב לגלובוס, שלא לדבר על מנהיגי ערב. אצלנו זה מפחיד. את המנהיגים. יש להם הרגשה שכל שימוש בסממן יהודי מעיד על כוונותיהם, תוכניותיהם או עתידם הפוליטי.
זה לא סקנדינביה פה. אמרת בעזרת השם בבוקר, כנראה שתצא למלחמה בערב. כך הם חושבים. ואני אומר: חבר'ה, תכניסו לעצמכם טוב-טוב לראש: אין אפשרות להקים כאן משטר חילוני, נטול לאומיות, נטול דתיות, נטול עמדה ברורה לגבי היחס לארץ הזו. ראש ממשלה בישראל חייב להבהיר את עמדתו ויחסו לארץ. אם גישתו אינה יהודית, יקומו עליו היהודים. אם גישתו יהודית ואם לא יקומו עליו הערבים. ועכשיו קמו גם הערבים וגם היהודים. ואל תגידו לי לא כל היהודים. כי זה לא יהיה נכון. אדם הקשור לארץ הזו כל-כך עד שהוא מוכן לגור על איזה הר צחיח בלי מים, בלי חשמל, ובלי בורסה, ובלי ארבע-על-ארבע ובלי ובלי ובלי, ועוד מוכן להקריב את עצמו ואת ילדיו עבור ההר הזה, בעיניי הוא יהודי יותר טוב ממי שאינו מוכן. גם ממני. אז מצד אחד, אלה המוכנים להתפוצץ למען אדמתם; ומצד שני, אלה שלא פוחדים שיתפוצצו עליהם, גם זה למען אדמתם. ובתווך, ממשלת ישראל, גוף פוליטי, חילוני, לא לאומי במיוחד, בעל יצר הישרדות חריף לטווח הקצר, בינוני לטווח הארוך, בעיקר מבולבל ולא יודע איך לאכול את המטורפים משני הצדדים.
אז במאמרים קודמים אמרנו שהפתרון הנוח למשטר בישראל,הוא לכסח יותר את היהודים וללכת מה שיותר לקראת הערבים. אבל הבנו כבר שזה טוב ליומיים שלושה הקרובים. ומה אחר כך?? חומר למחשבה. מה שברור כרגע הוא שזרועות הצבת סוגרות והולכות על כל מי שחשב שיוכל להתעלם מעברה של הארץ הזו ומעברם של העמים המתרוצצים בקירבה. לא מזרח תיכון חדש, כי אם מזרח תיכון ישן. עליית החאמס מחד, והמרד היהודי מאידך, מוכיחים בפעם המי יודע כמה, שהמלחמה הזו היא מלחמת דת, וכך יש להתייחס אליה ולנסות למצוא פתרון דתי. אחרת עלול להיות גרוע הרבה יותר.

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  08/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ג'אד נאמן
הזיקה עתיקת-היומין בין גוף הלוחם הפצוע לבין גוף האישה באה לידי ביטוי בסרטי מלחמה של זמננו. הפציעה המסיבית היא מימזיס של תהליך הלידה - והזהות הגברית של הלוחם מומרת לאחר הפציעה (חדירת חפץ חד אל תוך העור, המחקָה אקט מיני) בזהות חדשה, שיש בה יסוד נשי. ברוח הפדגוגיה הצבאית הגברים מתאמנים למות בשדה הקרב אגב ריטוש איבריהם. ייתכן שהדבר מעיד על כמיהה נסתרת להתמזג עם זהות נשית, חרף התפישה האנימליסטית של האישה בחברה המערבית.
מיכה גריר
הדרך מהצעה של תסריט ועד סרט מצליח מבחינה אמנותית וכספית היא ארוכה, סבוכה - ובעיקר בלתי-ודאית. עובדה זו אינה ידועה להמוני התסריטאים המגישים כל שנה את יצירי רוחם לקרנות המימון, אשר דוחות את רובם. שאלת השאלות של המפיק המנוסה היא אם מותר לו, ושמא זו חובתו, לספר לטירונים את כל האמת על דרך החתחתים הצפויה להם בתעשיית הסרטים הישראלית
יעל מונק
הקולנוע הישראלי הפך בשנים האחרונות לא רק עניין לעיתונאים ומבקרים, אלא גם מושא מחקר לחוקרי תרבות, סוציולוגים ואחרים. לראשונה רואים בו חבר לגיטימי לדיון בעיצוב קווי-המתאר של הישראליות - וקושרים אותו לפנים הרב-תרבותיות שעוֹטה החברה הישראלית בשנות האלפיים ולמאבק המתמשך על זהותנו כאן. 'אופקים חדשים' מצטרף למגמה זו ומקדיש גיליון מיוחד לקולנוע הישראלי
דודו אלהרר
הואיל והעם הפלשתיני לא ישקוט ולא ינוח, וטילים וּפיגועים יהפכו לדבר שבשגרה, לא אתפלא אם תתחיל התקשורת להטיף לכיבוש שטחים וּלהקמת התנחלויות ספר, שישמשו חומת מגן אנושית לאזרחי מדינת ישראל
מנחם ברוד
אילו היה הכאב משותף לכולנו, וגם מי שתומכים במסירת חבלי ארץ לנכרים היו מדברים על כך במונחים של גדיעת איבר חי - היתה לכולנו תחושה שאנחנו מבינים איש את רעהו, על-אף חילוקי הדעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il