X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אצל אחת מהיצרניות הפופולריות ביותר של מזון לכלבים – חברת Diamond Pet Products מארה"ב, חדר רעל מסוכן ביותר לתהליך הייצור וגרם להרעלה המונית של כלבים בארה"ב ובעוד כ- 20 מדינות אליהם מיוצא המזון, ובכללם ישראל!! מותגי החברה המובילים בארץ הם Nutra Nuggets ו-Professional. אולם ייתכן שגם מותגים של חברות אחרות יוצרו במפעל החברה בוירג'יניה בקבלנות משנה, וכל בעל כלב צריך לדעתי לבדור שהשק שרכש אינו מתוצרת חברת Diamond.
ממדי המגיפה מתחילים להתברר רק עתה.
מדובר בפטרייה שגדלה על סוגים שונים של דגן (תירס אורז וכד'). מכיון שסובין התירס הוא אחד מחומרי הגלם העיקריים של המזון לכלבים שהחברה מייצרת, עקב רשלנות קשה בבקרת האיכות של המפעל (שלא בדק כלל כנדרש את חומרי הגלם, או מה שיותר מסביר, זייף את תוצאות הבדיקות!! מתוך הנחה שאיכשהו העניין לא יתגלה), חדרה הפטרייה הזו לתוך המזון. הפטרייה הזו מפרישה רעלן מסוכן בשם "אפלטוקסין" (Aflatoxin) שלמעשה הורס את הכבד של הכלבים האוכלים את הפטרייה, גורם לכלבים לחלות בצהבת ולמוות ביסורים, כאשר סימני ההרעלה הם אפטיות, צהבת בעיניים ובחניכיים, הקאות, שלשולים דמיים, ולבסוף דמומים פנימיים ומוות.
בחיפוש קצר באינטרנט מתברר שהרעלת האפלטוקסין (Aflatoxin) התגלתה כבר בסוף חודש דצמבר 2005!!
חברת Diamond מייצרת את המותגים הפופולריים Nutra Nuggets, Professional ו – Chicken Soup. החברה המייצרת – Diamond מוירג'יניה בארה"ב הודיעה מייד לאלפי המפיצים להחזיר מייד את כל הסדרות הפגומות.
קישור לידיעה מ-23 בדצמבר, המופיעה באחד הבלוגים
אין ספק שהחברה הודיעה במקביל גם לכל היבואנים על הבעיה, גם אם טענה שמדובר בסדרות ספציפיות בלבד. לכן, כבר בתאריך זה או סמוך לו כבר היה ידוע לחברת כ.צ.ט, יבואנית מוצרי החברה בארץ, על כך שחלק לפחות משקיות המזון לכלבים מכילות חומר רעיל ביותר לכלבים.
במקום לפרסם עובדה זו בפרסומת רחבת היקף בכל כלי התקשורת ולשחרר הודעה רשמית בנדון כדי להזהיר את כל הלקוחות שרכשו את המזון המורעל, בחרה חברת כ.צ.ט להצניע את הבעיה ורק לאסוף את השקים המורעלים שעדיין לא נמכרו! או במלים אחרות לבצע "quiet recall".
עקב מדיניות זו המשיכו אלפי לקוחות להאכיל את כלבם במזון מורעל, ללא שמץ של מושג שהם מרעילים את כלבם! למרות שכבר היה ידוע לחברת כ.צ.ט שלפחות חלק מהשקים מכילים מזון מורעל.
עקב זאת, לפחות 17 כלבים מתו עד עתה מתוכם 7 כלבי משפחה של אזרחים תמימים מתו ביסורים קשים עקב הרס הכבד שלהם. עוד לפחות 10 כלבים בכלביה צבאית גם כן מתו (אף אחד לא הודיע להם שיש בעיה עד שהתחילו כלבים להתמוטט). עשרות כלבים נוספים בדרגות שונות של פגיעה מאושפזים בבית החולים הוטרינרי בבית דגן, כתוצאה מהרס הכבד שלהם. כמו כן ייתכן ונגרם נזק בלתי הפיך לאלפי כלבים נוספים בדרגות שונות של חומרה שאכלו מן המזון המורעל, והכבד שלהם נפגע, אולם עדיין ממשיך לתפקד באופן חלקי.
באתרי האינטרנט השונים ניתן למצוא תאורים קורעי לב על כלבים בארה"ב שסירבו לאכול את האוכל שהוגש להם, מכיוון שהם ידעו שהוא מרעיל אותם, ועל-כך שהבעלים שלא ידעו מכלום לא הבינו למה הכלבים מסרבים לאכול את האוכל הרגיל שלהם והוסיפו למזון רטבים ותוספים שונים כדי לפתות את הכלבים לאכול אותו. חלק מהכלבים גם נתפסו בהתנהגויות לא רגילות: מטפסים על השיש בניסיון לגנוב אוכל של בני המשפחה במקום האוכל שלהם וכדומה.
הנקודה המרתיחה את הדם היא שהדבר התפרסם בארה"ב כבר לפני יותר מחודש, ואילו פה הסתירה חברת כ.צ.ט את הסיפור עד כמה שהצליחה, ורק בימים האחרונים קיבל הסיפור את הפירסום הראוי לו. העובדה המדהימה היא שאזרחים מבוהלים מודיעים שרק עכשיו הם שומעים על השערוריה ושהם עד לרגע זה ממש!! מאכילים את הכלבים שלהם ב-Nutra Nuggets.
הדרך היחידה לדעת בוודאות אם הכלב שנראה בריא נפגע, היא לערוך לו בדיקה של תפקודי הכבד כדי לבדוק רמת הפרשות של אנזימים מסוימים.
לדעתי, מדובר פה בשערוריה גדולה אף מזאת של רמדיה, מכיוון שבמקרה זה חברת כ.צ.ט ידעה על הבעיה החמורה אך בחרה להשתיק את העניין מתוך העדפת האינטרס הכלכלי הצר שלה, ולהשתיק עד כמה שאפשר את הפרשה ולא לפרסם זאת בכל דרך אפשרית כדי להזהיר את הלקוחות שכבר רכשו שקים מורעלים!!! ובכך גרמה לאלפי לקוחות שכבר רכשו שקים להמשיך להאכיל את הכלבים שלהם במזון מורעל בלי שום אינפורמציה!!
פשוט פשע מתועב!
אני לא אסמוך יותר על החברה הזו, ואני מקווה שעוד הרבה בעלי כלבים יעשו כך לאחר שיקראו את מה שכתבתי, וגם שכל בעלי הכלבים שנפגעו יתארגנו לתביעה ייצוגית ושיבואו חשבון עם מנהלי החברה הזו בבית המשפט.

הכותב הוא בעלים של כלב שהואכל מאז ומתמיד ב-Nutra Nuggets
תאריך:  10/02/2006   |   עודכן:  10/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביב ירון
עשרות אלפי נשים גברים נערים ונערות גולשים יום יום ברשת בתוכנות ההיכרויות    הגלישה רבת סכנות והטורפים אורבים בכל פינה, כרישים מחופשים לדגיגי זהב נמרים לכלבלבים מתוקים    האמת שמעבר...
יואב יצחק
בשתי המפלגות הגדולות - ומדובר עתה בקדימה ובליכוד, נוצר מצב מיוחד, שהביא את ראשי המפלגות הללו לקבל החלטה משמעותית: להימנע מגיוס תרומות    בעבודה, לעומת זאת, הקשיים הכספיים הולכים וגדלים
יהונתן דחוח-הלוי
פרשת הקריקטורות על הנביא מוחמד הפכה למשבר עולמי ומעצבת מחדש את התובנות לגבי יחסי האיסלאם עם המערב - המשבר המחיש את כוחו של ההמון כגורם כוח ביחסים הבינ"ל ולימד, כי הקיצוניות האיסלאמית איננה עוד נחלתם של שוליים סהרוריים
נסים ישעיהו
לכאורה צודקים המתיישבים    אם אי אפשר כבר להסתמך על פרעה, אם המימסד נגדם, אז צריכים להילחם בו, לא?! הרי לא יוותרו על עקרונותיהם רק כי המימסד שינה טעמו    מפרשת השבוע עולה כי יש דרך אחרת, ורק היא נכונה
עידן יוסף
מבקר המדינה נמנע מעריכת דוח ביקורת על מחדליה של הרבנות הראשית והעומד בראשה, הרב יונה מצגר, בעת ההינתקות    הימנעות הרבנות מקבלת החלטות בזמן אמת גרמה לטיפול שגוי ומאוחר בבתי הכנסת בשטחים שפונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il