X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד דביר כצמן, ה"בולדוזר" משכונה למד, מוכר במסדרונות העירייה. הוא היה שם, לא לקדנציה מלאה אמנם, אך ניסיונו הספיק לו כדי לטוות דרך חדשה, שונה לחלוטין מזו הקיימת אצלנו שנות דור. אפשר לנסות
▪  ▪  ▪

החשש הגדול המלווה כל מי שמזמן חברים וחוג אוהדים לפגישה בנושא חברתי, הגובל בפוליטיקה עירונית, הוא חשש אמיתי. למרות סבבים טלפוניים שקיימו מקורבים למזמין, אין לדעת עד לרגע האחרון ממש כמה אנשים יגיעו, האם אמנם יספיק האולם לקלוט את כל המתעתדים להגיע, או שמא יישארו מקומות פנויים רבים?
ליוזם הכנס הזה, עו"ד דביר כצמן, ציפתה הפתעה גדולה. האולם שהזמין בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, התאים למספר הבאים ואבן גדולה נגולה מליבו. הצעד הראשון בדרך לתנועה חדשה - הצליח מעל ומעבר.
על סדר יומו של המיפגש, עמדה תוכניתו של דביר כצמן, שבעיקרה נועדה להביא למהפך בדרך הניהול העירוני, הן בסגנונו והן באופיו. התוכנית, שלהלן נביא את עיקריה, לא תצא אל הפועל מהיום למחר, גם לא למחרתיים, אך היא תוכנית טובה ושווה לעבוד עליה ברצינות. היא נועדה להחליש את הכוח הפוליטי שצוברים הנציגים במועצת העיר ולמסור חלק ניכר מן המלכות לידי התושבים. לשם כך הוקמה תנועת אזרחים למען תל-אביב/יפו בשם "אופק", במטרה שמכאן ואילך יהיה לנו קו אופק ברור יותר.
התוכנית תיקרא על-שם יוצרה - "תוכנית כצמן" - ויש לקוות שדינה לא יהיה כדין תוכניות אחרות שהיו וניגנזו. אבל כל מי שמכיר את עו"ד דביר כצמן, תל-אביבי ללא הפסקה, יודע שהסיכוי לכך קטן. ה"בולדוזר" משכונה למד, מוכר במסדרונות העירייה. הוא היה שם, לא לקדנציה מלאה אמנם, אך ניסיונו הספיק לו כדי לטוות דרך חדשה, שונה לחלוטין מזו הקיימת אצלנו שנות דור.
בתמונת המצב מצייר כצמן שיטת ממשל מיושנת בתפיסתה. "המבנה הנוכחי של השלטון המוניציפלי במטרופולין אינו בנוי ואינו מופעל בדרך שתענה על צרכי-האמת של האזרחים. הכלים - ביורוקרטיים ומנוכרים, הדחס האנושי שבו שרויים תושבי תל-אביב בלתי נסבל. ככל שהמרכז המטרופוליני גדל - כך גדלים הקשיים ומתפתחים חיכוכים, הן במגורים, הן בתנועה והן בחנייה", אומר כצמן לאזרחים שבאו לשמוע את עיקרי תוכניתו.
על-פי הצעתו, תחולק תל-אביב לתשעה רובעים. כל רובע ינוהל על ידי מעוצה בת 21 חברים שייבחרו אחת לארבע או חמש שנים בבחירות אישיות ו/או ברשימות מפלגתיות סיעתיות. אנשי המנגנון (ארבעה במספר - יו"ר הרובע, שני עוזרים-מפקחים ומזכירה) יקבלו שכר. בהמשך מציע עו"ד כצמן כי ראש העיר ייבחר בבחירות אישיות כלליות. מועצת העיר, על 31 חבריה, תיבחר חלקה בבחירות כלליות/יחסיות וחלקה בבחירות שיתקיימו ברובעים השונים.
הצעה נוספת של כצמן מתייחסת לבחירת שלושה בעלי תפקידים, שייבחרו על-ידי כנס משותף של חברי מיועצת העיר + כל חברי מועצות הרובעים (סה"כ 310 חברים). בעלי התפקידים שייבחרו, לדעת כצמן, בבחירות חשאיות, הם: מהנדס העירייה, מבקר העירייה ונציב תלונות הציבור. ועדה מיוחדת תקבע את אמות המידה למועמדים לתפקידים אלה, שיחוייבו גם בהצהרת שקיפות לגבי עסקיהם הפרטיים, אם יש כאלה. בהצהרת שקיפות יחוייבו גם ראש העירייה, וחברי המועצה.
במגמה לחנך דור צעיר לאזרחות טובה, מציע דביר כצמן להקים "מועצת תל-אביב צעירה", שתורכב מנציגי כל בתי הספר העירוניים שבעיר. בנקודה אחרונה זו, הסכמתי עם כצמן בפה מלא, כי באולם עצמו נכחו אורחים שרובם מחזיקים בידיהם תעודות "אזרח ותיק". אך מי יודע, אולי הם, שבשנותיהם הרבות חרשו בכל שדות הביורוקרטיה בעיר הזאת, אולי הם גם שיביאו לשינוי המיוחל במוסדות השלטון.
____________________________
פורסם השבוע ב"ללא הפסקה", מדורו השבועי של משה לרר ב"צפון העיר".

תאריך:  26/08/2002   |   עודכן:  26/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
עמי אוליאל
עמי דור-און
אורי דרור
האם התקשורת מעוררת אלימות נגד נשים, שלא מרצונה?
עמוס באר
דורש כי ההתייקרות במחיר המחירון של דגם רכב נתון, תהיה מוגבלת לשיעור השינוי בשער החליפין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il