X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמצית העובדות: סטודנט למשפטים בשנה השלישית ללימודיו מבקש לעיין בתיק בית משפט - בג"צ 1/49 בז'רנו נ' שר המשטרה, פ"ד ב 80, לצורך עבודה סמינריונית. הבקשה התקבלה, בתנאים המפורטים במאמר
▪  ▪  ▪

נקבע - ייחודו של מקרה זה ובקשת העיון שבמסגרתו הוא בגילו הניכר של התיק, שהוא כמעט כמניין ימיה של המדינה. ייחודו בא לו הן מהעולה למקרא התיק והן מחשיבותו בתולדות ימיו של המשפט הישראלי בכלל וזכויות האדם שהוכרו בו, בפרט. הוא מפסקי הדין החשובים ביותר שניתנו על-ידי בית המשפט העליון, והיווה אסמכתא מרכזית בעשרות פסקי דין של בית המשפט העליון. מדובר באחת מאבני היסוד של שיטת המשפט בישראל ותולדותיה.
נקבע - אין סיבה שלא להיעתר לבקשה זו: אין איסור בדין על העיון בתיק; היעתרות לבקשת העיון לא תביא לפגיעה באינטרס ציבורי היכול להיפגע מן העיון; אין חשש כי יהא בעיון משום פגיעה בפרטיות של מאן דהוא; המדובר בתיק Aבו הרשות הציבורית היא צד, דבר שיש בו ברגיל בכדי לחזק משקלה של זכות העיון; טעם העיון אף הוא ראוי על פניו, והוא עריכתו של מחקר אקדמי.
נקבע - על אף חשיבותה של זכות העיון אין היא זכות מוחלטת. חייבת היא לסגת בפני אינטרסים חשובים אחרים, ובהם אינטרס הציבור כולו בשימור הרשומה עצמה בשלמותה, למען הדורות הבאים, ועל-מנת לאפשר לכלל להנות מן העיון בתיק תחת זכותו של היחיד לעשות כן.
נקבע - במקרה דנן התיק עצמו - שהובא לעיוני מגנזך המדינה - מרופט ובלוי הוא. ככל שמדובר בתיק ישן יותר, שמצבו הפיסי רעוע יותר, ושיש לו גם מאפיינים תקדימיים והיסטוריים חשובים, כך יש חשיבות רבה יותר לשימור התיק, וכתוצאה מכך לסיוג זכות העיון.
נקבע - זהו אחד המקרים בהם אין מנוס מן הקביעה כי לא ניתן להגשים את זכות העיון כפי המקובל בתיקים בדרך כלל, קרי, על דרך של הגעה לבית המשפט ועיון בתיק, לרבות צילומו על-ידי מבקש העיון. יחד עם זאת, יוכל המבקש לפנות לגנזך המדינה בבקשה לעיין בתיק, וניתן בזאת היתר על-פי תקנות הארכיונים לעיון בתיק בגנזך המדינה, ועל המבקש יהיה לשאת באגרות הטיפול בבקשתו זו.
--------
בג"צ 1/49 - א' ערן שני - יראקצ'י (סלומון שלמה בז'רנו נ' שר המשטרה).
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק.
כבוד הרשם יגאל מרזל.
מיום 28.2.2006.

לפסק הדין המלא.
תאריך:  02/03/2006   |   עודכן:  02/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
"מבחינתו של נותן השוחד, עובד הציבור שלקח שוחד הוא אדם מושחת, והוא נשאר מושחת, לא פחות, גם אם לא התכוון להיטיב עם נותן השוחד"
עו"ד אברהם פכטר
בתקופה שקודם הבחירות, רוב הפוליטיקאים, בהם גם המנוסים הוותיקים והחכמים, סובלים מ"פליטה מוקדמת" של הצהרות ופניני לשון מיותרות. כמה תזכורות: "רכב לכל פועל", "מחשב לכל ילד", ו"עו"ד לכל אזרח"
אילון זרמון
צדקנות היא הרעה החולה של החברה האנושית. היא השקר היפה. נעים להתנחם בחיק המוסרנות הצדקנית, אבל הצדקנות משרתת את האדישות והאדישות מייצרת תופעה של מפלגות שחורטות על דגלן נימוסים והליכות ממלכתיים במקום מהות אידאולוגית ברורה
עו"ד חיים קליר
האם הלכת השנים האבודות, שהקנתה פיצויים משמעותיים יותר עבור אדם שחייו נקטעו בעוולה, חלה רטרואקטיבית, גם על עוולות שהתרחשו בטרם מתן ההלכה?
דודו אלהרר
בתוך זמן לא ארוך תפעיל המדינה מעין "משטרת מחשבות" בשביל להגן על עצמה מפני מחבלים תוצרת כחול-לבן, שכל רצונם יהיה להזיק למדינה עד לחורבן גמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il