האגודה למלחמה בסרטן יוצאת במסע הסברה ארצי להעלאת המודעות בקרב אמהות לנזקי העישון הפאסיבי. מסע ההסברה: "אמא יקרה, כשאת מעשנת לידו את פוגעת בו", הופק על-ידי BBDO SOHO שמלווה במשך שנים בהתנדבות את מהלכיה הפרסומיים של העמותה. מסע הסברה זה התאפשר באדיבות חברת רוש, מובילת פרויקט "רוש מושיטה יד לחולה".
בתשדיר ובמודעות בעיתונים מתמקדת האגודה למלחמה בסרטן באמהות כקהל יעד ספציפי, במטרה להגביר את המודעות לנזקי העישון הנגרמים לילדיהן ולעצמן. העישון הינו הגורם העיקרי לסרטן הריאה ובמחקרים אף הוכח כי חשיפה לעישון פסיבי משפיעה על בריאות הילדים וסיכויים לפתח מחלות נשימה בעתיד.
בסרטון, המלווה את הקמפיין, נראים ילדים במיקומים שונים - במטבח בבית, על המיטה של אמא ואבא, בגן השעשועים - שרים את שיר הילדים המוכר "אמא יקרה לי". כל אחד מהילדים, בחלק מסוים של השיר, מתחיל להשתעל תוך כדי שירה. בסוף הסרטון עולה הכותרת, מלווה בקריינות: "אמא יקרה, כשאת מעשנת לידו - את פוגעת בו".
הקמפיין יימשך כשבועיים ויעלה בערוצי הטלוויזיה ובעיתונות המודפסת.
רבקה פרייליך, דוברת האגודה למלחמה בסרטן: "מחקרים שונים מצביעים על כך שילדים החשופים לעישון סובלים יותר ממחלות בדרכי הנשימה וגדל הסיכוי באופן ניכר שהם יתחילו לעשן בגיל הנעורים. אנו מאמינים כי הקמפיין יגרום להורים בכלל, ולאמהות בפרט לחשוב שוב ושוב לפני שהן הדלקת סיגריה".
קרדיטים גיתם BBDO
מנהלת BBDO SOHO - עדי כהן סברוב
סופרוויזר - קרן בכר אמיתי/אלדר אברהם
תקציבאי - נועה פז
סמנכ"ל קריאייטיב פלנינג - אימי עירון
סמנכ"ל קריאטיב - גיא בר
מנהל קריאטיב - יגאל חזן
קופי - צביקה סופר
ארט - ליאת דואניס
מנהלת הפקה - נגה שגיא
מפיקה - ליאת משה
מנהלת לקוחות מדיה- ליאת בקייר
מתכננת מדיה - טל לוכביצקי