X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המינוי לשר מגיע למגלי והבה בזכות מעשיו, כישוריו, יכולותיו והקבלות החתומות על מעשיו בשירות הציבורי. הוא מגיע לו גם מתוקף היותו הנציג הבכיר של מגזר גדול שהייצוג שלו במערכת השלטונית זעום וזניח, כמעט אפסי
▪  ▪  ▪

למפלגת קדימה נקרתה הזדמנות היסטורית, ולפיכך בלתי חוזרת, להמחיש ולהוכיח, בביתה ומחוץ לו, כי הכוונות שלה כנות ואמיתיות. שההצהרות מרנינות האוזן של טרום-בחירות יתממשו, הלכה למעשה, אחריהן.
החלטה אחת עשויה להתקבל כבר כיום. היא תתקבל, אולי, בהשתאות אבל בהערכה עמוקה. זו תהיה החלטה תקדימית, דרמטית. הגיע זמן. העת בשלה.
המפלגה שהשכילה, בתבונת המעשה הראוי והמתבקש, להעמיד בראש מטה הבחירות שלה במגזר הלא יהודי את סגן שר החינוך, ח"כ מגלי והבה, ערבי דרוזי, שעשה ועושה, בשמה ועבורה, עבודת-שטח בלתי רגילה - צריכה לגמא את הדרך עד סופה: עליה לעשות צעד נוסף קדימה ולמנות אותו אחרי הבחירות לשר הערבי הראשון בתולדות ממשלות ישראל לדורותיהן. הכרזה על כך עשויה להיות מוכרזת כבר כיום. תהיה לה תהודה רמה. היא תחולל תנועת-בוחרים ערה ורוגשת במגזר הלא יהודי, אשר לקולות בוחריו משוועת קדימה, גם אם מסיבות שונות היא אינה רצה ואינה ששה לומר זאת מפורשות.
זה לא אמור להיות מנוי גימיקי. זה גם לא אמור להיות מינוי לצורך יציאת ידי חובה או, אולי, תשלום מס שפתיים למלים היפות על צדק ועל שוויון הזדמנויות. המינוי לשר מגיע למגלי והבה בזכות מעשיו, כישוריו, יכולותיו והקבלות החתומות על מעשיו בשירות הציבורי. הוא מגיע לו גם מתוקף היותו הנציג הבכיר של מגזר גדול שהייצוג שלו במערכת השלטונית זעום וזניח, כמעט אפסי. מינוי שר ערבי בממשלת ישראל יאותת גם לחמאס, המוקצים כיום מחמת מיאוס ותיעוב, כי לא כלו כל הקצים. כי עוד נכונו לנו שיגים ושיחים, משאים ומתנים. כי יש על מה לדבר ויש מי שידבר.
מגלי והבה עשוי להיות האיש שיסמן פתח תקוה לרבים במגזר הלא יהודי - אנשים טובים ומוכשרים ששואפים להשתלב במערכת הפוליטית אבל חוששים ואף נרתעים בשל התחושה החריפה כי התקרה - העשויה זכוכית שבירה - על ראשיהם נמוכה מאוד; ואם רק ירימו ראש הם ייתקלו בה, חלילה. רבים חשים כי האפשרויות הפתוחות בפניהם מצומצמות; שהדרך חסומה בפניהם. קדימה יכולה לשנות את המצב הזה שינוי מהפכני. היא עשויה לחולל את ראשית השינוי הזה עוד היום.
אני רוצה להגיד, ביושר ובכנות המתחייבים מחובת השקיפות בכלל ומחובת הגילוי הנאות בפרט, כי עדיין לא החלטתי עבור מי אצביע בבחירות הקרובות, אף כי הן ממשמשות ובאות ומחייבות הכרעה. אני חצוי בין שתי מפלגות - קדימה היא אחת מהן - אשר בשורה הראשונה של נבחריהן יש אנשים מרשימים ביותר. אני מזדהה עם חלקים רחבים ומשמעותיים במצען של שתי המפלגות. ההזדהות הזו מחריפה את התלבטותי. הבחירה תהיה קשה ותובענית. כבר עכשיו היא מעיקה וביום הבחירות היא בוודאי גם תייסר. צפויים לי חיבוטי-נפש עד הרגע האחרון. אני אכריע בינהן, כצפוי וכמשוער, רק כשאעמוד לבדי, נסתר וחשאי, מאחורי הפרגוד שיחצוץ ביני לבין חברי ועדת הבחירות המקומיות במקום שבו אצביע. רק אז אחליט. רק אז אגלה לעצמי את סודי.
אם קדימה תכריז על מינויו של מגלי והבה לשר מטעמה - ההחלטה שלי תהיה קלה יותר. אני אחליט מה לבחור טרם הבחירות הכלליות.
אם כל קול חשוב לקדימה ואם המפלגה החדשה והרעבה לשלטון ( אכן?) לא תהסס להיאבק גם על הקול שלי, הצף ומתנדנד כלשון מאזניים שטרם התייצבה בין שתי הכפות השוקלות, כדאי לה למהר ולהכריז כבר עכשיו, כי יהיה אשר יהיה הרכב הממשלה הבאה: אם קדימה תרכיב אותה - מגלי והבה יהיה בה שר.

תאריך:  26/03/2006   |   עודכן:  26/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן שפירא
בידיעות אחרונות לא אוהבים את ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף החקירות המיועד, בעיקר בגלל שהיה אמיץ דיו והביע את דעתו המקצועית שאין ראיות מספיקות להעמדה לדין של ראש הממשלה אריאל שרון ובנו בפרשת "האי היווני". בסוף השבוע סגר "העיתון של המדינה" חשבון עם הניצב שלא סר לפקודתו
שי ברק
משה גולדבלט
עיתון הארץ דואג לספק לנו מדי יום מאמרים פוסט ציוניים, אנטי ציוניים וסתם רשימות אנטישמיות
עידן יוסף
מאות ראשי ומנהלי מוסדות החינוך העצמאי התכנסו השבוע לכינוס חירום גדול בירושלים, במהלכו הובאה לידי ביטוי חרדת הרבנים וראשי החינוך העצמאי מהתערבות משרד החינוך בתכני הלימוד בחינוך העצמאי    במתקפה חריפה הגדירו הדוברים את המאבק כמלחמה בעמלק, וקראו להיאבק נגדו במסירות-נפש    בין ההצעות שהועלו: סגירת שערי בתי הספר בפני מפקחים מטעם משרד החינוך וכן הפסקת קבלת תקציבים ממשרד החינוך והקמת רשות חינוך עצמאית נפרדת
אפרי הלפרין
דווקא כשהעם הולך קדימה, עם הרבה מרצ, מתחילה מרצ ללכלך.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il