X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טענתם המרכזית של העוררים היא טענת ההפליה. לטענתם, הפיכת היישוב לעוד יישוב פרברי-יהודי לבעלי אמצעים, מקפחת, מפלה "וגוזלת את כבשת הרש של קבוצה מקופחת שמצבה הכלכלי והחברתי נחות בהרבה"
▪  ▪  ▪

בשנת 1998 החליטה ממשלת ישראל להקים יישוב לבני השבט הבדואי תראבין. לנוכח החלטת הממשלה הופקדה תוכנית (31/305/02/7) להקמת יישוב כפרי בשם תראבין אלצענא. לתוכנית הוגשו התנגדויות שנדחו.
לאחר מכן החליטה הממשלה לקדם בעבור שבט התראבין תוכנית אחרת, ולבקשתה (ע"י משרד הבינוי והשיכון) הופסק הטיפול בתוכנית.
בשנת 2002 התקבלה החלטת ממשלה בדבר הקמת יישוב קהילתי, ושמו "גבעת בר" באזור שמלכתחילה יועד על-פי התוכנית לשבט התראבין. לנוכח החלטה זו חודש הטיפול בתוכנית תוך שינוי אופי הבינוי, מבינוי המתאים לאוכלוסיה בדואית לאופי בינוי כמקובל ביישוב כפרי "ללא אפיון לאוכלוסיה מסוימת".
המערערים לענייננו התנגדו לשינוי התוכנית. עיקר טענתם הוא כלפי ההחלטה לשנות את ייעוד היישוב מכפרי בדואי ליישוב פרברי-יהודי. לטענתם, אם היישוב לא ישמש לשבט התראבין יש ליעדו להתיישבות בדואית בעבור בני שבט אל עוקבי.
טענות המערערים נדחו בוועדה המחוזית, במועצה הארצית (אליה הגיעו לאחר שזכו בעתירה מנהלית שחייבה ליתן להם אפשרות לערור אליה) ובעתירה מנהלית שהגישו כנגד החלטת המועצה הארצית. מכאן ערעורם. טענתם המרכזית של העוררים היא טענת ההפליה. לטענתם, הפיכת היישוב ליישוב פרברי-יהודי נוסף לבעלי אמצעים מקפחת, מפלה "וגוזלת את כבשת הרש של קבוצה מקופחת שמצבה הכלכלי והחברתי נחות בהרבה".
טענה זו נדחתה על-ידי בית המשפט העליון וזאת לנוכח מסקנתו שמוסדות התכנון ערים למצוקת הבדואים ולנוכח עמדתה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה, לפיה פתרון בעיית הבדואים ייבחן ויוסדר במסגרת מערכתית כוללת. בית המשפט קבע כי עמדתה של המועצה הארצית נופלת במתחם הסבירות.
שתי סוגיות נוספות הראויות, לדעתנו, להתייחסותנו:
א. לעניין המחויבות של מוסדות תכנון לקדם תכנון יישוב לנוכח החלטת הממשלה להקימו נקבע, כי לממשלה יש סמכות להקים יישוב חדש, ו"הקביעה שעל מוסדות התכנון לשקול את החלטותיהם באופן עצמאי, אין משמעה שאסור להם להביא במניין שיקוליהם, את החלטת הממשלה".
ב. האם "ייהוד" היישוב מחייב הפקדה מחדש של התוכנית. בית המשפט העליון קבע כי הפקדה מחדש נדרשת רק במקום שבו "מרוב שינויים לא יכירו עוד את התוכנית המקורית שהוועדה נתבקשה לאשר". תנאי שלא התקיים בענייננו.
-----------------------------------------------------------
עע"ם 8354/04 האגודה לסיוע והגנה על זכויות הבדואים בישראל ואח' (ע"י עו"ד יוסף ברד) נ' המועצה הארצית לתו"ב ומנהל מקרקעי ישראל (ע"י עו"ד ענר הלמן), שר הבינוי והשיכון, הסוכנות היהודית לא"י (ע"י עו"ד קרן גורביץ), קק"ל (ע"י עו"ד רחלי שור), מועצה אזורית בני שמעון וגבעות בר אגודה שיתופית (ע"י עו"ד נורית בלויטה), הוועדה המקומית לתו"ב שמעונים (ע"י עו"ד איתן ברקאי).
ניתן ביום: 25.1.06 בבית המשפט העליון.
שופטים: א' גרוניס, א' רובינשטיין, י' עדיאל.

האמור מהווה מידע ראשוני בלבד, ואינו תחליף לייעוץ משפטי.
כל הזכויות שמורות לחברת "י.ט.ב הוצאה לאור בע"מ" ולמשרד יגנס, טויסטר, בירן ושות', עורכי דין.
תאריך:  03/04/2006   |   עודכן:  03/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של מצביעי הליכוד מן השורה, אתם - המורדים החדשים - נראים רע. יש תחושה שתאוות השררה מדריכה אתכם    מאמר גלוי ללימור לבנת
ד"ר יוחאי סלע
עמיר פרץ חייב להמשיך את המשחק של "ניצחנו" כדי להסוות את הכישלון האישי שלו בבחירות, שבמהלכן הוא קיבל מפלגה בת 22 מנדטים, והפך אותה למפלגה של 20 מנדטים
יורם הורוביץ
יוסי שריד נשאר הילד הקטן של הכנסת, והוא מזכיר לי בכך את טומי (יוסי) לפיד. שני היוסים נעלבים כמו ילדים קטנים שהחברים שלהם סילקו אותם ממשחק הכדורגל
דודו אלהרר
הבחירות הללו היו מעין משאל-עם על "תוכנית ההתכנסות", איש לא יוכל להכחיש זאת. אם יצליח אולמרט להעביר אותה בממשלה וּבכנסת, אין לעם על מי להלין אלא על עצמו
נרי אבנרי
אני מאשים את ערפדי התקשורת במאמץ קבוע להשניא את נתניהו על הציבור. אני מתעב את המאמץ הזה, מפני שהוא כרוך בהפקרת האינטרס שלי, שלך, שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il