ארבעה מעצבים ישראלים צעירים השתתפו בהפקת אופנה ייחודית של המגזין הישראלי קוסמופוליטן בחסות חברת ניאופרם, נציגת דורקס בישראל. ארבעת המעצבים קיבלו את השראתם מעולם ההלבשה התחתונה, ועיצבו דגמים המורכבים מאלפי קונדומים, של דורקס, כמובן.
ויקטור בלאיש השתמש בקונדומים חומים. הוא גזר להם את הראש ואיבק אותם בטלק. ראשי הקונדומים שנתפרו אחד לשני שימשו לעיצוב המחשוף; אלון ליבנה יצר מאריזות הקונדומים מעין שריון קשקשים עם קריצה עתידנית; ברק אביעם הפך את הקונדומים לחומר גלם של חוטים. לצורך כך נזקק ל-4000 קונדומים שהפכו ממש לסריג; עידו רקנטי הסתפק ב-2000 קונדומים שהשחיל לתוך חורים בבד.
הוגת הרעיון היא מפיקת האופנה הראשית של המגזין קוסמופוליטן, טל קליינבורט, הרעיון נולד בעקבות פרויקט קונדומים יפני שהוצג בשנה שעברה בתערוכה בבייג'ין, במטרה לקדם אצל הסינים שימוש באמצעי מניעה. "העיצובים הם בעצם מטאפורה של אופן ההגנה שלנו על גופנו ועלינו", מסבירה קליינבורט.
מנהל מותג דורקס בחברת ניאופרם, הראל בראודה, מדגיש: "זהו פרויקט נוסף שדורקס נוטלת בו חלק לעידוד מין בטוח ולמען הגברת המודעות לאיידס ולמחלות מין."
כזכור, לרגל יום האיידס הבינלאומי וחודש המודעות למחלה, תרמה חברת ניאופרם אלפי קונדומים במסגרת פעילות מיוחדת שנערכה בקניונים ובקמפוסים בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות והתאחדות הסטודנטים לרפואה.
אגב, מסקר בינלאומי שנערך לא מכבר וכלל את ישראל, עלה כי המודעות בקרב צעירים בישראל למחלות מין הינה מהנמוכות בעולם המערבי. תוצאות הסקר מחזקות את הצורך בפעילויות כגון אלה שמקיימת דורקס - להגברת המודעות בקרב הצעירים בישראל.