X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכללה האקדמית להנדסה י-ם
▪  ▪  ▪

חוג חדש להנדסה פרמצבטית (תרופתית) נפתח במכללה האקדמית להנדסה ירושלים בשיתוף חברת "טבע". החוג יתמקד בהקניית הכלים ההנדסיים לפיתוח תרופות, חומרי גלם לתרופות ונשאי תרופות עבור התעשיה. המכללה האקדמית להנדסה ירושלים פועלת בשיתוף פעולה אקדמי עם האוניברסיטה העברית והינה המוסד הגדול ביותר ללימודי הנדסה בירושלים.
במכללה לומדים כ-1,200 סטודנטים לתואר מהנדס והיא מכשירה מאות מהנדסים נוספים מדי שנה. הרוב המכריע של הבוגרים משתלב בתעשיית ההיי-טק בירושלים. חברת טבע הינה חברה גלובלית לייצור תרופות, והחברה הישראלית המצליחה בכל הזמנים. אמיר אלשטיין, המשנה למנכ"ל טבע, המשמש כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה פועל רבות לקידומה של המכללה.
בכדי להתמודד עם הצרכים העתידיים של חברת טבע ושל ענף ייצור התרופות בישראל, חברו המכללה האקדמית להנדסה באמצעות עוזי וכסלר נשיא המכללה, וד"ר אביטל שטיין סגנית הנשיא והמנכ"ל, אל חברת טבע, לבנייה משותפת של מסלול לימודים.
חברת טבע, וד"ר אהרון שוורץ, סמנכ"ל יחידת מיזמים ייחודים, הייתה שותפה לכל תהליכי בניית המסלול מתוך ראייה שארגז הכלים של הבוגר יכיל את מלוא הידע התיאורטי והמעשי הנדרש בתעשיה.
המועצה להשכלה גבוהה, מתוך הבנה שמדובר בצורך אסטרטגי לתעשיה הישראלית, אישרה את מסלול הלימודים, וההרשמה לחוג החלה בימים אלה. כמות הסטודנטים שילמדו במסלול תותאם ליכולת הקליטה של שוק העבודה בסיום הלימודים.
במסגרת הלימודים, אשר יתפרשו על פני 4 שנים, ילמדו הסטודנטים ליצור תרופות שתתאמנה לאוכלוסיות שונות. בשנתיים הראשונות ילמדו הסטודנטים קורסים בפיזיקה, מתמטיקה אנגלית וכימיה, ובשנתיים האחרונות יבחרו התמחות בתחום מסוים יחד עם הגשת פרויקט גמר בו יתבקשו להכין חומר גלם של תרופה. את הקורסים יעבירו אנשי סגל בכירים מהאוניברסיטה העברית.
במהלך הלימודים יקבלו הסטודנטים ליווי צמוד מתעשיינים בכירים אשר ייעצו לסטודנטים, ויכשירו אותם להשתלבות מרבית בחברות שונות במשק. פתיחתו של חוג זה מהווה תקדים בנוף האקדמי הארצי. עד היום, לא ניתן היה ללמוד הנדסה פרמצבטית באף מוסד אקדמי אחר. בוגרי החוג יוכלו להשתלב בחברת טבע ובחברות אחרות, בהם ישנה דרישה גוברת למהנדסי תרופות.

תאריך:  20/02/2008   |   עודכן:  20/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il