X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע ציינו בני ישראל את יום "השואה והגבורה" שנת 2006, אולי יותר מכל שנה אחרת, משקפת אפוא את האיחוד הרעיוני של מדינות המערב כנגד ציר הרשע הרוצה להחיות את עקרונות "הפתרון הסופי" סדר עולמי חדש?
▪  ▪  ▪
נשיא אירן. ראש האנטישמים.

טועים ומטעים
יוסי עבדי
החמאס שוב מצליח לתעתע בציבור הישראלי * המהלכים הטקטיים שהנהיג, הצליחו לזרוע תחושה שמא אנו בפתחו של "עידן חדש" * ברקע: יש מי שמייחסים לחבריו של איסמעיל הנייה קולות התמתנות ופרגמטיזם * ההתמכרות לכך - מסוכנת * בחמאס למדו היטיב את המתכון * עכשיו הם כבר מבשלים אותו
לרשימה המלאה

השבוע נפלו ארבעה חיילים קנדיים בעירק. לא הייתה זו מלחמתה של קנדה שהביאה למותם הטרגי, ולא הייתה זו מלחמתם האישית שלהם. הם נפלו בקרב, בדומה לאלפי אמריקנים, בריטים, איטלקים, ומגני מדינות הקואליציה. הם נפלו בעת שלחמו למען רעיון, למען אידיאולוגיה, בהגנה על עקרונות ראשונים, וכנגד ציר הרשע הרוצה להביא להשמדתה של מדינת ישראל ולפגיעה בבסיס רעיונות המערב.
המילים הללו נכתבו בשעות ערב קשה לזכר "השואה והגבורה". ערב זיכרון של חללים גיבורים. ערב זיכרון של לוחמים אמיצים, של שורדי התופת, וקורבנות השנאה. ערב זיכרון לקורבנות הבדידות ; לנספים שעמדו בדד, בעוד רבי המרצחים הוליכו אותם במצעד המוות.
באותה עת ממש, בעת צעדו יהודי אירופה לקברם האחרון, ממש באותה עת, פרח בסיס מוזיקאלי ענף ברחבי ארה"ב. הג'אז אז שלט והתפתח. אז, עת היו היהודים בעיצומו של מסע השמדה מתוכנן, נולד כרך חשוב בתולדות התרבות המערבית. ואנו? עלינו לא היה מי שיגן. לא היה מי שישמע. לא הייתה אף חרב פנויה. זעקנו.
היום, נראה כי המציאות משנה פניה. חיים אנו בסדר עולמי חדש. הבדידות שידעו קורבנות השואה, שינתה פניה בדמותן של קואליציות בינלאומיות הלוחמות למען רעיונות החופש, ונגד עקרונות הדיכוי. צודק הטוען כי האנטישמיות, תאוות הרצח, ומובילי ציר הרשע - עודם קיימים. הם עודם פועלים ונושמים. הם לא חלפו להם. הם עוד שם. ואולם, "הגבורה" אותה אנו מציינים לצד זיכרון השואה, יצקה עם השנים פנים וצורה. "מדינות החירות" הפנימו כי אין לנו עוד עניין בסכנה אינדיבידואלית, כי אם עסקינן בענן שחור ודינאמי שמאיים להוריד גשם של איבה בכל מסלול שיחלוף. על כל מדינה, על כל מתנגד.
אותה הדרך, אותו המאבק
החיילים הקנדים שנפלו בעירק הם "סמל". דווקא ביום זה של זיכרון, הם סמל לספינה עליה התמקמו יחדיו כל מתנגדי הטרור והרשע. הם סמל להכרה כי הסכנה - חוצה גבולות, ולכך ש"ההגנה" איננה עוד מושג טופוגרפי. מנהיגי המערב הבינו עתה, לאחר יותר מיובל של זיכרון כואב, כי רק עמדה מוסרית תקיפה, ונכונות עיקשת לעמוד למשמר החופש, רק אלה - יבטיחו את עתידנו ועתיד המערב; עתיד מדינות החופש.
לעם היהודי יש היום מגן ומחסה. יש לו מולדת, חירות וחופש. עתה יש לו חרב. ניצבים אנו נגד הגורל ולא נותנים לו יד להכריע. אנו נלחמים בו בעת צרה. והנה, במקביל, איחוד המאבק הרעיוני ברחבי העולם, כנגד התפיסות הניאו-נאציסטיות, אכן שינה מציאות. הוא קבר את "הפתרון הסופי". כעת, נדרש הוא למשימה אחרת: להפיל את המנסים להחיותו.

תאריך:  29/04/2006   |   עודכן:  29/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
אולמרט מבקש למנות את הירשזון לאוצר. והוא יודע למה. הירשזון נחשב לאחד ממקורביו. הוא יעשה את רצונו ויפעל כאיש סוד. עברם הבעייתי מלמד עד כמה הם קשורים זה לטבורו של זה    כתבה שלישית בסדרה "ימי אולמרט"
פרופ' משה שטרנפלד
הרפואה המערבית מציעה טיפולים ניתוחיים בדרכים שונות    הטיפול במרבית המקרים הוא דיקור
בועז מושקוביץ
על הכחשת השואה והחופש האקדמי, על משחררי אושוויץ, שמחקו את זכר הקורבנות והתחזית הפסימית לדורות הבאים
ארז זוננשיין
את בת 58. את יפה, את מקסימה ועם זאת לא קל להסתדר איתך. את קשה להשגה ועם זאת גם נותנת בלא הגבלה. אני תוהה מי עושה את מי יותר ישראלי, אני אותך או את אותי? ואולי, כמו בזוגיות, צריך שניים לטנגו בכדי שנוכל לדלג מעל לכל המכשולים
מיכאלה אלמוג
כולם מדברים בזכות השוויון בין המינים - אין צודק ממנו אבל באותה מידה קשה למצוא אותו - מול עובדות החיים נדרשת מהפכה נשית שתהפוך את היוצרות ובמקום "מבחן הציצים" בקבלה לעבודה, מוטת השליטה של המנהלים (הרוב הגברי ) היא זו שתעמוד למבחן.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il