X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם שירת האדם
▪  ▪  ▪

לפני שמונה שנים הגה אפי לנדאו, אז עיתונאי וכיום מתמחה בקואצ'ינג, פרויקט חברתי של חיבור אנשים כבדי שמיעה לאנשים שומעים, על-ידי עריכת אירוע משותף של שירה בציבור. הוא צירף ליוזמה את בקול, ארגון לכבדי שמיעה בישראל, ומאז מתקיים מידי שנה אירוע שירה בציבור לכבדי שמיעה ולשומעים - שירת האדם. השנה יתקיים אירוע "שירת האדם", ביום שישי 29 בפברואר, באולם סמולרש, באוניברסיטת תל אביב.
שבע שנים עברו מאז האירוע הראשון, שנערך באולם קטן בהשתתפות כ-150 איש. בשנים שחלפו מאז הפך האירוע למסורת, בו מתכנסים יחד, למעלה מ-1,000 איש, שומעים וכבדי שמיעה, לשירה בציבור, עם מנחה (משה בקר), זמרים מהשורה הראשונה, מנהל מוסיקלי (דוד קריבושי), נגנים ונגישות מלאה לכבדי שמיעה: מערכת הגברה מיוחדת, תמלול על מסך ענק, הקרנת פני הדוברים לשם קריאת שפתיים ותרגום לשפת הסימנים, לאלה הדוברים שפה זו.
"שירה בציבור היא סמל הישראליות", אומר אחיה קמארה, מנכ"ל ארגון בקול. "רבים מכבדי השמיעה אינם שרים בפומבי, מאחר שקשה להם להבחין אם הם מזייפים ולכן מעדיפים להימנע מהמבוכה ומלהיראות רע בעיני הסביבה השומעת, ונמנעים לשיר. אירוע 'שירת האדם' מאפשר להם לשיר, להרגיש ביחד, ליהנות ולזייף בלי חשש עם אפשרויות שונות של נגישות לכבדי שמיעה. האירוע הוא גם סמל ליכולת של כבדי השמיעה לבטא עצמם באופן מלא, ללא חשש, תוך הפניית זרקור על ציבור רחב של כבדי שמיעה, שהינו חלק מההוויה הישראלית".
על-פי נתוני ארגון בקול, אחד מכל 10 אנשים הוא אדם כבד שמיעה, כשבקרב האוכלוסיה המבוגרת, מעל גיל 65, אחד מכל שלושה אנשים הוא כבד שמיעה. רק 20% מכבדי השמיעה משתמשים במכשירי שמיעה, בגלל מחסום הבושה ורובם מנסים להסתיר את מוגבלותם, על אף הניתוק ההדרגתי שלהם מהסביבה. "אנשים רבים לא נותנים לגיטימציה לכבדי השמיעה ואף מייחסים להם מגבלות אחרות", אומרים בארגון בקול. "גם כבדי השמיעה עצמם מתביישים פעמים רבות בלקות שלהם ורואים בה נכות שיש להתבייש בה ולהסתיר אותה".
אירוע "שירת האדם" נועד לנפץ סטיגמות אלה ולהוכיח כי גם כבדי השמיעה, יחד עם אנשים שומעים, יכולים לשיר ולזייף בצוותא. בשילוב אומנים ידועים כמו אבי טולדנו, ורדינה כהן, אורי הרפז (מהפרברים), לילה מלקוס ואחרים, ובניהולו המוסיקלי של דוד קריבושי, ובבימויו של יובל כרמי, יעלו יחד כבדי השמיעה והשומעים על הבמה וישירו. בלוני אוויר גדולים, שיחולקו למשתתפים, יאפשרו להם לחוש את הקצב, בעזרת הויברציות. משה בקר ינחה את האירוע. דברי קישור וכתיבת שיר מיוחד לאירוע "שירת האדם": אפרים סידון.
האומנים, כמו גם כל השותפים להפקת האירוע, עושים זאת בהתנדבות.

תאריך:  24/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il