X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי אסף הרופא
▪  ▪  ▪

צוות מעקב ייחודי, הכולל עובדת סוציאלית, נירופסיכולוגית המתמחה באפילפסיה, מרפאה באומנות, דיאטנית בעלת התמחות בטיפול תזונתי באפילפסיה, אחות מתאמת ורופא אפילפטולוג-ילדים, ילווה ילדים חולי אפילפסיה בביתם, בבית הספר ובקהילה, במטרה לסייע לילד החולה ולמשפחתו להתמודד עם המחלה באופן מיטבי.
"אנו תמיד רואים את הילדים החולים כאן, בבית החולים ולא בבית ובקהילה - ששם החיים האמיתיים", מסביר ד"ר אלי היימן, נירולוג מומחה לאפילפסיה בילדים ומנהל המחלקה לנירולוגיית ילדים והשירות הרב תחומי לאפילפסיה בילדים במרכז הרפואי אסף הרופא, "מטרת הקמת צוות המעקב היא להגיע לסביבת החיים של הילד (בית, גן, בית ספר), לתעד את המתרחש ולסייע לילד, למשפחתו ולסביבתו לקבל אותו.
בין השאר, הצוות יגיע לבתי הספר ויבצע הדרכה לצוות ולתלמידים, תוך שהוא מסביר על המחלה ועל ההתמודדות של הילד החולה ומסייע לילד/ה לתפקד ככל ילד אחר.
הצוות, ראשון מסוגו בארץ, לא נועד להחליף את מערכת התמיכה בקהילה (עובדות סוציאליות, מורות וכדומה) אלא לחבר בין הטיפול בבית החולים לקהילה, לרתום ולחזק חוליות "חלשות", על-מנת ליצור רצף טיפולי ולקדם את איכות החיים ומיצוי הפוטנציאל הרגשי, החברתי והלימודי של הילד החולה.
"רק לאחרונה", מספר ד"ר היימן, "טופלה במחלקה ילדה בת 9 מדימונה, שסבלה מעשרות פרכוסים ביום, עם "נתקים" מרובים וירידה משמעותית בתפקודה הכללי. באמצעות טיפול רפואי ייחודי (דיאטה קטוגנית) הפרכוסים חלפו, ולאחר 3 שבועות אשפוז - שוחררה לביתה".
צוות המרכז ימשיך ללוות את הילדה ואת משפחתה בבית החולים ובמקום מגוריה בדימונה, כדי לוודא שהיא מקבלת את כל הנדרש עבורה: צרכים רפואיים ייחודיים, לימודיים והתאמת מסגרת חינוכית מתאימה, וזאת על-מנת לאפשר לה שיקום מוצלח ובזמן.
הצוות, שהוקם בעזרת תרומה של רבע מיליון דולר, מלווה את הילד ומשפחתו בתשלום שלא למטרות רווח, מה שיאפשר את קיומו לאורך זמן.
מה זו אפילפסיה בילדים?
ההגדרה של אפילפסיה היא שני התקפי פרכוסים הנגרמים מנטייה של המוח לפעילות חשמלית לא תקינה, ושאינם התוצאה של גורם ספציפי עכשווי כגון חום ("פרכוסי חום"), זיהום של המוח וקרומיו, רמת סוכר נמוכה, חוסר איזון במלחים בדם או חבלת ראש.
אפילפסיה מאופיינת בפרכוס, שמקורו בפעילות פתאומית ובלתי רצונית של קבוצה של תאי עצב באזורים שונים של המוח. מאחר והפעילות יכולה להתרחש בכל חלק של המוח, גם הביטוי של ההתקף עשוי להיות שונה: מוטורי או ביטוי לא מוטורי כמו תחושה של ריח לא נעים, כאב בטן פתאומי, ראיית תמונות דמיוניות, תחושות של פחד או כעס או נסיגה התפתחותית. ההתקף המוכר ביותר הוא התקף המלווה בתנועות של הגפיים והגוף.
בילדים, שכיחות המחלה היא בערך אחד למאה ילדים. הסיבה השכיחה ביותר היא תורשתית, עם סיכוי גבוה ביותר של החלמה לאחר מספר שנים (אפילפסיה שפירה של גיל הילדות).
סיבות נוספות: פגיעה מוחית על-רקע אירוע משמעותי שהתרחש בהריון ובלידה, חבלת ראש, מחלות גנטיות בהן האפילפסיה היא חלק מהביטוי של המחלה ועוד.

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il