X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במדינה דמוקרטית זכותו של אזרח המאוכזב מהתנהלות ממשלתו, לנסות ולהחליפה באמצעות הפתק שהוא משלשל בקלפי. אולם אליה וקוץ בה, בשל שיטת הממשל הלקויה והמסואבת שלנו, הקשר בין כוונתם של הבוחרים לבין הבטחותיהם וביצועיהם של נבחריהם מקרי בהחלט
▪  ▪  ▪

השבוע התקשר אלי ידיד ותיק שלא דיברתי איתו שנים רבות. הוא גילה לי שהוא נוהג לקרוא את מאמרי למרות שאינו מסכים עם עמדותי הפוליטיות, ואת מה שמציק לו ביותר הוא סיכם בשאלה: "אז מה הפיתרון שלך לעזאזל?...".
אותה שאלה מוטחת בפניהם של מרואיינים "הזויים" בטלוויזיה וברדיו, מפיהם של מראיינים "שפויים", המותירים אותם פעורי פה וחסרי מענה.
היות שרבים מהטוקבקיסטים החולקים עלי ועל עמיתי כותבי המאמרים, שואלים את אותה שאלה נוקבת, החלטתי הפעם לא להתחמק, ולהשיב עליה אחת ולתמיד:
כאשר אני חושד שהמוסכניק, החשמלאי, האינסטלטור, עורך הדין, הרופא, רואה החשבון (מחק את המיותר) אינו מספק לי את השירות שאני ראוי לו תמורת שכר הטרחה הגבוה שאני משלם - אני ממהר להחליפו בטוב ממנו. לעולם אינני מציע פתרונות מקצועיים למוסכניק המתלבט איזה חלק יש להחליף במנוע המגמגם, ולהבדיל אינני מייעץ לרופאי איזו תרופה מתאימה למחלה שתקפה אותי. אולם להבדיל אלף הבדלות, אין הדבר דומה בקבלת השירותים הממשלתיים שאני זכאי לקבל על-פי חוק, תמורת המיסים שאני משלם.
בעוד שכצרכן אני חופשי לבחור את מספקי השירותים שלי - הרי שכאזרח אני שבוי באזיקיהם של מספקי השירותים הממשלתיים. למשל שירותי הביטחון שאמור צה"ל לספק לאזרחי ישראל. אם אני במקרה תושב עוטף עזה ומטחי קסאמים נורים עלי לאחר ההינתקות, אינני מוסמך מקצועית לספק פתרונות לראשי מערכת הביטחון כיצד להפסיק את הירי. במקרה הטוב אני יכול להציע ללמוד מניסיונם של אחרים, כמו למשל הדרך שבה השתחררו תושבי לונדון מאימת הבליץ של המפציצים הגרמנים במלחמת העולם השנייה. אני יכול גם להמליץ להקשיב לאזהרותיו של רמטכ"ל לשעבר, שהנסיגה תהיה רוח גבית לטרור. בשום מקרה אין לי האופציה לשכור צבא שכירים שיגן עלי ועל משפחתי.
הוא הדין בשירותים של שורה ארוכה של משרדים ממשלתיים שאינם נותנים "תמורה לאגרה": כמו משטרת ישראל ומשרד התחבורה, שאינם בולמים את הקטל הנורא בכבישים, קרוב ל- 500 הרוגים מדי שנה. היות שאינני מומחה לענייני תחבורה אינני אמור לספק פתרונות, לפיכך, כאזרח מתוסכל שאינו מקבל שירות ראוי, לא נותר לי אלא להביע את מורת רוחי ולזעוק למקצוענים שאני משלם את משכורותיהם, למהר ולמצוא את הפתרונות הראויים.
גם למשרד החינוך אינני מוסמך לספק פתרונות מקצועיים, אלא להביע את אכזבתי משירותי החינוך שמקבלים ילדי. הוא הדין בשירותי הבריאות, איכות הסביבה, התשתיות ועוד כהנה וכהנה. אגב בחייה של אומה, כמו בחיים הפרטיים, אין פתרון לכל מצוקה, החכמה היא להמשיך ולחיות ולהמתין בסבלנות עד ליום שבו יבשיל הפתרון.
במדינה דמוקרטית זכותו של אזרח המאוכזב מהתנהלות ממשלתו, לנסות ולהחליפה באמצעות הפתק שהוא משלשל בקלפי. אולם אליה וקוץ בה, בשל שיטת הממשל הלקויה והמסואבת שלנו, הקשר בין כוונתם של הבוחרים לבין הבטחותיהם וביצועיהם של נבחריהם מקרי בהחלט. כמו במקרה של "הזקנה שבמסדרון" או "דין נצרים כדין תל אביב" או סופה המר של "האג'נדה החברתית" שמתה עוד טרם נולדה.
ראוי לסכם את המלכוד שבו אנו שרויים בציטוט מדבריו של דן בן אמוץ: "ישראל היא מדינה דמוקרטית שבה כל אחד רשאי לומר את כל אשר על ליבו... אל הקיר!".

תאריך:  06/05/2006   |   עודכן:  06/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
יושב-ראש הגמלאים יודע כי דרך ההתכנסות היא הבל. אבל זה לא עניינו. עניינו הוא בגמלאים בלבד
פועה בת איה
"מותר האדם מן הבהמה כי לאדם מסכה עמה הוא נולד אתה יחיה, והיא תבדילו עד ליום מותו. המסכות האלה טבועות עמוק בתודעתנו"
אריה אבנרי
כתבה רביעית בסדרה: "ימי אולמרט"    חיים רמון, שמונה לשר המשפטים, מתגייס לסייע לאולמרט    רמון הסתבך כמה פעמים במעשים בלתי כשרים    עם היכנסו להסתדרות הוא הכריש שבכוונתו להילחם בשחיתות; בפועל הוא פירק את ההסתדרות מנכסיה, במחירים מגוחכים
מיכאלה אלמוג
בעתה היא "בהלה וחרדה" בהגדרתה המילונאית. מציאות החיים, ובעיר מסגרת הזוגיות, מספקת לנו שפע הזדמנויות לעמוד על טיבה של הבעתה.
יואב יצחק
ממשלתו של אולמרט הושבעה ביום 4.05.06 וכבר היא עומדת בפני זעזוע קרוב    הסיבה לכך: פרשת השוחד שקיבל אולמרט    כלי התקשורת נמנעים מדיווח על מצעד העדים, בשל שיקולים זרים    ובפרשת פריניאן - עדנה ארבל נהנית מחסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il