X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכבוד פרישתו של השופט חשין, אביא בפניכם קטע קצר ויפהפה מפרי עטו של השופט, הלקוח מפסק הדין בעניין חוק האזרחות, אשר שיש בו משום טעימה של מעט מזעיר של סגנון כתיבה יצירתי ובעל מעוף, שעשוי להיעלם מבית המשפט העליון עם פרישתו של חשין
▪  ▪  ▪

השבוע פרש מבית המשפט העליון, השופט מישאל חשין. לצד אופיו השנוי במחלוקות ופסקי דינו שהיו לא פעם בוטים ונחרצים, בלט חשין בשפתו העשירה והלירית שאין דומה לה בקרב שופטי ישראל.
הענין האחרון, בו פסק חשין, היה עתירת האגודה לזכויות האזרח ו"עדאללה" נגד חוק האזרחות. חשין, בדעת רוב שהושגה על חודו של קול, קבע כי אין לבטל את החוק שכן הוא אינו פוגע בזכויות החוקתיות וגם אם קיימת פגיעה - הרי שהיא עומדת בתנאי "פסקת ההגבלה" בחוק יסוד כבוד האדם משום שהינה מידתית.
אין ברצוני ואיני מתיימר להיכנס לעובי הקורה של הסוגיות החוקתיות הסבוכות העולות מפסק הדין המשתרע על פני 268 עמודים.
ואולם, לכבוד פרישתו של השופט חשין, אביא בפניכם קטע קצר ויפהפה מפרי עטו של השופט, הלקוח מפסק הדין בעניין חוק האזרחות, אשר שיש בו משום טעימה של מעט מזעיר של סגנון כתיבה יצירתי ובעל מעוף, שעשוי להיעלם מבית המשפט העליון עם פרישתו של חשין:
"משהונחה לפניי חוות-דעתו של חברי, הנשיא ברק, נתתי ידי בידו והינחתי לו להובילני בדרכו. כך הילכנו בדרכים שייצבון עיקרי-יסוד, עלינו הרים שבפיסגותיהם זכויות יסוד, עברנו על פניהן של דוקטרינות, ירדנו אל כללי משפט פרטיקולריים, ובדרכנו ליוו אותנו כל העת הצדק, האמת, היושר והשכל הישר. לקראת סופו של המסע עלינו על אניה והיגענו אל אי באמצע האוקיאנוס. ירדנו מן האניה, ועל המזח הקביל את פנינו איש נשוא פנים.
'ברוכים הבאים', ברכנו האיש במאור פנים.
'ברוכים הנמצאים' השיבונו והוספנו: 'אנו מישראל, מבית המשפט העליון של ישראל. ומי אדוני?', שאלנו.
'שמי הוא תומאס, תומאס מוֹר. ויש המכנים אותי תומאס מוֹרוּס'.
'נעים מאוד. ומהו המקום שאנו נמצאים בו?', שאלנו.
'אתם נמצאים במדינת אוּטוֹפְּיָה', השיב האיש, והוסיף: 'מדינת אוטופיה הוקמה על-פי תוכנית שהיתוותי בספר שכתבתי ואשר שמו הוא כשם המדינה: אוּטוֹפְּיָה. דרך-אגב', הוסיף האיש, 'המילה 'אוטופיה' היא בלשון היוונית, ותרגומה לעברית הוא: 'שום מקום".
'מעניין, מעניין מאד', אמרנו, 'וכאנשי משפט נוסיף ונשאל אותך: ומהי שיטת המשפט השוררת באוטופיה? האם דומה היא לשיטת המשפט שבישראל?' (הנחתנו היתה, כמובן, שהאיש החכם ההוא מכיר את שיטת המשפט בישראל).
מר מוֹר חייך והשיב: 'צר לי, אך יש הבדלים עמוקים בין שתי שיטות המשפט, ויעבור זמן רב עד שישראל תגיע למדרגת אוטופיה. לעת הזו אתם נלחמים על חייכם, על קיומה של המדינה, על יכולתו של העם היהודי לנהל חיי קהילה ומדינה ככל העמים. דיני אוטופיה - במצבכם כהיום הזה - לא לכם הם. עדיין לא. שימרו על עצמכם, עשו כמיטבכם, וחיו', כך אמר האיש ולא יסף.
ואיקץ, והנה חלום".

תאריך:  16/05/2006   |   עודכן:  17/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'קי סויקיס
היום העיסוק בקידום אתרי אינטרנט הפך למורכב הרבה יותר. אולם, מה קורה כאשר מדובר באתרים דינמיים? אתרים אלה בנויים בצורה שונה ומציגים נתונים מתוך בסיס נתונים
רוני אלוני-סדובניק
ב"ועידת נשות העסקים" קשה היה למצוא דמיון לכנס כלכלי המיועד לאנשי העסקים. עם זאת היה ממש מעניין ומצחיק, אולי חבלי לידה של משהו שהולך להיות הדבר הבא בישראל. האמת? מי שלא היתה שם הפסידה
מוני מרדכי
זה נחמד לעשות מילואים, להיות עם החבר'ה, להחזיק רובה, לתפוס מחבלים. ממש כמו תנועת נוער. אבל נדמה כי המילואים הם פריבילגיה שרבים לא יכולים לעמוד בה - עצמאים, בעלי משפחות גדולות וכו'
חי בנימיני
מדוע באמת נסגר ענף האווזים ומדוע לא שולמו פיצויים לעוסקים בענף? מדוע ממשלה "אחראית" פעלה בניגוד לאינטרס הלאומי, בניגוד להמלצת משרדי הממשלה ובניגוד להחלטות על שמירת התעסוקה והצמיחה במשק והחליטה להיות "אור לגויים"?
ד"ר אברהם אלתר
ההנחה הסבירה אשר שימשה את הצדדים להסכם, הינה שברמה מסחרית נאותה, ישקף שוויה של הבנייה את דמי השכירות הרלוונטיים להשכרת המקרקעין המבונים לתקופת ההסכם, קרי הצדדים העריכו את שווי הבנייה כשווי השכירות לתקופת החוזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il