X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון "אורט העולמי"
▪  ▪  ▪

שלשום (31/3) חנכו בכירי ארגון "אורט העולמי" ונציגי משרד החינוך 10 "כיתות חכמות-אינטראקטיביות" ראשונות בחורפיש, בבית-הספר "מקיף שש שנתי". באירוע החגיגי השתתפו בכירי המועצה המקומית חורפיש, בראשותו של ראש המועצה, ריכאד חיראדין, ומנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון. בראש המשלחת של "אורט העולמי" עמדה נשיאת "אורט אמריקה", הגב' דורין הרמלין, ומנכ"ל ארגון "אורט העולמי", מר רוברט זינגר. נציגות בכירה של נכבדי העדה הדרוזית כיבדה את האירוע בנוכחותה נוכח ייחודיותו של האירוע, שהוא הראשון מסוגו בכפר דרוזי.
"כיתה חכמה-אינטראקטיבית" הינה "המילה האחרונה" בתחום ההוראה: לא עוד לוח, גיר ומורה המרצה באופן פרונטאלי, אלא כיתה חכמה שמספקת את מלוא העזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיבית חווייתית. מדובר במהפכה פדגוגית של ממש, שצפויה לשנות את פני ההוראה ואת חוויית הלימוד בבתי-הספר, הן מבחינתם של המורים והן מבחינתם של התלמידים. מהפכה זו, שמקיפה את הרמה הפדגוגית, המבנית והארגונית - היא נדבך משמעותי נוסף בתמיכה שמעניק "אורט העולמי" לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל.
במסגרת שלב 5 בתוכנית "קדימה מדע", מממן "אורט העולמי" התקנה של 60 "כיתות חכמות" ב-6 בתי-ספר שונים בעלות כוללת של כ-3.2 מיליון שקל. מדובר בהסבה של רבע עד שליש מכיתות הלימוד בבתי-ספר אלה ל"כיתות חכמות". התקנת ה"כיתות החכמות" כוללת גם רכישת מחשבים ניידים לכל התלמידים בכיתה (כ-35 מחשבים לכל בית ספר). בנוסף, "אורט העולמי" ביחד עם משרד החינוך, משתתף במימון הכשרה מתאימה לכל סגל המורים בבתי-הספר, בהיקף של 4 שעות לימוד שבועיות במשך שנה.
התקנת הכיתות "החכמות-אינטראקטיביות" בחורפיש התקבלה בשמחה רבה בקרב תושבי המועצה המקומית. חורפיש השוכנת בסמוך לגבול לבנון, בקרבת קיבוץ סאסא, ידועה באחוזי גיוס מרשימים לכוחות הביטחון. תושבי המועצה המקומית הם דרוזים ברובם, שלמעלה מ-90% מהם מתגייסים לצה"ל (בהשוואה לממוצע גיוס ארצי של 78% בלבד). תושבי חורפיש מחזיקים גם בשיא של אחוז הקצינים הגבוה ביותר במדינה: כ-30% מהמתגייסים. ביישוב הוקם חדר הנצחה לאלוף משנה נביה מרעי, תושב חורפיש שהיה הקצין הדרוזי הבכיר ביותר בצה"ל שנפל בקרב, בעימותים שפרצו ברצועת עזה לאחר פתיחת מנהרת הכותל. גם תת-אלוף עימאד פארס, מפקד "עוצבת הגליל" שהוא כיום הקצין הדרוזי הבכיר ביותר בצה"ל, הוא בן חורפיש. בנוסף, בחורפיש גאים במיוחד באחוז האקדמאים המרשים שאף הולך וגדל כל שנה.
"הכיתות החכמות-האינטראקטיביות" ישמשו ללימוד כל הדיסציפלינות, ולא יוגבלו למקצועות הטכנולוגיים בלבד. הכיתות יצויידו בלוח חכם טכנולוגי ואינטראקטיבי, עמדת מורה ממוחשבת ומקרן, אשר יחוברו ברשת למחשבים הניידים של התלמידים בכיתה. בכל בית ספר יותקן גם מכשיר video conference שיאפשר תקשורת עם מספר נקודות ברחבי העולם.
הלוח החכם והאינטראקטיבי הוא לב הכיתה החכמה ומאפשר מגוון רחב של פעולות: המידע שירשם על גביו יישמר במחשב המחובר לו; ניתן יהיה להדפיס את המידע שירשם על-גביו ולשלוח אותו ישירות למחשבים של התלמידים בכיתה, או לתיבות הדואר האלקטרוני שלהם; כל התלמידים בכיתה יוכלו לבוא לידי ביטוי על-גבי הלוח: להגיב, להוסיף, לשאול, לפתור שאלות וכדומה; ניתן יהיה להקרין על גבי הלוח כל חומר רלוונטי בכל תצורה שהיא: קבצי וידאו, אודיו, תוכנות שונות וכדומה; ניתן יהיה בעזרתו לחלק את העבודה בכיתה לקבוצות מצומצמות של תלמידים; המסך יחובר למאגרי מידע דיגיטאליים מתקדמים, שבנייתם במשרד החינוך תסתיים בקרוב, וכך יוכל המורה להציג בפני הכיתה מאמרים, תרגילים, משחקי חשיבה, מערכי שיעור, קטעי קריאה רלוונטיים וכדומה; החיבור לאינטרנט אלחוטי יאפשר למורה, כמו גם לכל התלמידים בכיתה, להתחבר גם למאגרי מידע נוספים במידת הצורך.
מנכ"ל "אורט העולמי", רוברט זינגר, שמח על הבחירה בבית-הספר בחורפיש להתקנת "הכיתות החכמות-האינטראקטיביות": "חדשנות ויכולות למידה מפותחות הן הנכסים העיקריים של מדינת ישראל וככאלה יש לשמור עליהן ולחתור לקידומן כל העת. יש סמליות רבה בכך שמקום הנחשב לסמל ומופת של מדינת ישראל בכלל ושל העדה הדרוזית בפרט, נבחר להוביל את מהפכת החינוך המדעי-טכנולוגי. "הכיתות החכמות-האינטראקטיביות" הן כלי מצוין לקידום התלמידים ולפיתוח יכולות הלמידה שלהם. אני מאמין שעם הזמן, יסייעו הכיתות הללו, כמו גם יתר הכלים שמערכת החינוך ו-"אורט העולמי" מעניקים לתלמידים, לחולל שינויים חברתיים ולסייע למגוון של אוכלוסיות".
בנוסף לבית-הספר בחורפיש, מופעלות החל מחודש פברואר השנה כיתות חכמות בבית-הספר "כדורי" שבגליל התחתון. במהלך החודשים הקרובים יותקנו "כיתות חכמות-אינטראקטיביות" גם בבתי-הספר "תיכון מקיף ע"ש שיפמן" בטירת הכרמל, "בית החינוך המשותף שער הנגב", "בית-הספר מקיף א" בבאר שבע ו"בית-הספר הניסויי העל-יסודי משגב".
פרויקט "הכיתות החכמות-האינטראקטיביות" הוא חלק מ"קדימה מדע" - תוכנית תלת שנתית בהיקף של 150 מיליון שקל המופעלת על-ידי נציגות "אורט העולמי" בישראל בשיתוף עם משרד החינוך, ב-34 קמפוסים חינוכיים מהפריפריה בעיקר. בתוכנית, שורה ארוכה של פעילויות לשיפור רמת ההוראה המדעית-טכנולוגית, שיפור סביבות הלמידה ושיפור המיומנויות האישיות של עשרות אלפי תלמידים ומורים.
"אורט העולמי" הינו ארגון ללא כוונת רווח לחינוך יהודי והכשרה ייעודית הגדול מסוגו בעולם. מאז הקמתו בשנת 1880 סייע הארגון ללמעלה מ-3 מיליון איש, יהודים ולא יהודים, בכ-100 מדינות ברחבי העולם.

תאריך:  02/04/2008   |   עודכן:  02/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרכז השל
- הודעה מטעם מרכז השל
- הודעה מטעם חברת אגד
- הודעה מטעם חברת אגד
- הודעה מטעם רדיו ירושלים
- הודעה מטעם נטוויז'ן 013 ברק ובזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il