X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כשמהעבר השני של הקו אני שומע 'ליאורה מהפועלים', אני ישר שואל אם שוב זכיתי בפיס והם לא יודעים מה לעשות עם הכסף. כשהיא אומרת שזהו שלא, אני שואל אותה מה עשה הכסף שלי היום"
▪  ▪  ▪

'מה עשה הכסף שלכם היום?' עבור כמה אנשים, ואני בתוכם, זו יכולה להיות שאלה מאוד תוקפנית. יש פינה כזו, בתוכנית 'היום שהיה' בערוץ 10. דווקא תוכנית נחמדה, אלא מה? שבכל פעם שמגיעי לפינה 'מה עשה הכסף שלנו היום?' עם דרור זקש, אני מעביר לנשיונל ג'יאוגרפיק וצופה להנאתי באיזו מומיה או בנחשים ארסיים, שעד היום אני לא מצליח להתגבר על פחדי מפניהם, גם אם זה רק בטלוויזיה. אבל, אפילו מומיות ונחשים ארסיים, גורמים לי לפחות אי-נוחות מאשר השאלה 'מה עשה הכסף שלך היום?' הכסף שלי לא עשה אף פעם שום דבר. כלום. נאדה. חוץ מריבית חריגה.
ממש מעניין את קצה העכוז שלי מדד התל-טק, הנאסד"ק, תל אביב 10, תל אביב 100 ווטאבר. הדרור זקש הזה, רק זורה מלח בישול על פצעי חובותי המדממים לבנק הפועלים, ומנסה להוכיח לי כל ערב כמה אני לוזר ולא שייך. מה הוא בכלל יודע, הדרור זקש הזה, על האימה האוחזת בי כל אימת שאני מתקרב לכספומט כדי למשוך כמה לירות? ואיך שאני משקשק מרוב פחד, שחלילה לא אשמע את הצליל המורבידי של בליעת כרטיסי מלווה בפתקית המשתלשלת לאיטה מלוע המכונה ועליה כתוב: "כרטיסך נבלע, נא לפנות לסניף"?.
מה הוא יודע על ליאורה מהבנק, שהוא מעז לשאול אותי מה עשה הכסף שלי היום? כי ליאורה מהבנק היא זו שתמיד מתקשרת כשהילדים מספיקים להעביר לי אותה לפני שהספיקו להבחין בסימני ה'לא בבית' הנואשים שלי. כשמהעבר השני של הקו אני שומע 'ליאורה מהפועלים', אני ישר שואל אם שוב זכיתי בפיס והם לא יודעים מה לעשות עם הכסף, כאילו להתחיל את השיחה בצחוקים. כשהיא אומרת שזהו שלא, אז אני שואל אותה מה עשה הכסף שלי היום.
והיא עונה לי ליאורה, בנימוס בנקאי שיש בו יותר מרוך של להב משונן בחצי סיבוב בסרעפת: "14 אלף מעל המסגרת". אני שואל "וכמה המסגרת?", כאילו שאיני יודע. והיא אומרת "30 אלף". ואני אומר שצריך להגיע סכום גדול וליאורה אומרת שאני תמיד אומר את זה, אבל השאלה היא מתי. ואני אומר שאם הייתי יודע, היא לא הייתה מתקשרת.
אז אם בערב תשמעו את דרור זקש שואל שוב "אז מה הכסף שלנו עשה היום", תגידו לו: "14 אלף מעל המסגרת". במינוס, במינוס.

המאמר פורסם במקור באתר מפלגת מרצ-יחד
הכותב כיהן כחבר כנסת מטעם מרצ
תאריך:  26/05/2006   |   עודכן:  26/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עירית ניזרי
שלושה מסמכים של הגסטאפו, שנמסרו לידי שלמה סמסון בעיר לייפציג, גרמו לו לתדהמה. בשיאה של המלחמה, יש לגסטאפו הגרמני זמן לעקוב ולדווח בפרטי פרטים על המתרחש ברחוב אלסטר 7 - בבית תנועות הנוער היהודי. עירית ניזרי הלכה לשמוע את סיפורם של המסמכים
איתן גנור
בסקירת תוצאות מבחני הבגרות לשנת 2005, מתגלה תופעה מאד מדאיגה    בעוד שיש שיפור ניכר בתוצאות המבחנים במתמטיקה ואנגלית ברמות של 4 ו-5 יחידות, יש ירידה משמעותית בציוני המבחנים באזרחות, שנבחנים רק ברמות של 1 ו-2 יחידות    המשמעות היא שמערכת החינוך מחנכת ומלמדת יותר כלים טכניים ופחות חשיבה ערכית, יותר יכולת ביצוע ופחות יכולת הבנת תהליכים חברתיים
יואב יצחק
ועדת זיילר החוקרת את פרשת פריניאן שיגרה מכתבי אזהרה ל- 13 אישים - שוטרים ופרקליטים    מאידך, נמנעת הוועדה מלבצע את מלאכתה, עד תום, כפי שמתחייב    וגם: על חגיגת התקשורת והסנסציה של "עובדה" שהופרכה
ניסים ישעיהו
כסף זו מתכת מהמתכות האצילות; כסף זה גם מטבעות ושטרות המשמשים למסחר    בכסף – כך מקובל לחשוב – אם רק יש מספיק ממנו, אפשר לקנות כל דבר    כאשר הכיסופים של האדם והחברה בישראל מסתכמים בכסף, כמה שיותר כסף, השחתה מוסרית היא תוצאה מתבקשת, כמעט הכרחית    זוהי הפרצה הקוראת לגנב, וכמו תמיד, מסתבר שיש מי שנענים לקריאה
דליה זליקוביץ
אין זו הפעם הראשונה שפישמן נופל. הנפילה הגדולה היתה בשנת 1983 בזמן מפולת המניות    שש שנים לאחר המפולת החזיר פישמן את מרבית חובותיו    האם המהמר חזר לפעול?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il