X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל לא תתקדם לשום מקום ולא תפתור אף אחת מבעיותיה המרכזיות אם כל גחמה פלשתינית חולפת תהיה עילה לשינוי מדיניות, לשינוי כיוון
▪  ▪  ▪

לפני כשבועיים, ב- 11/05/2006, כשברקע מלחמת האזרחים בעזה, פרסמה קבוצת אסירים פלשתינים מהחמאס והפת"ח בכלא באר שבע, את "מסמך ההסכמה הלאומית". המסמך מאמץ את עמדות החלק המתון של החמאס.
על פי המסמך, מוכנים הפלשתינים להקים מדינה זמנית בגבולות 1967. זאת בתנאי, שבמקביל, תיושם זכות השיבה הפלשתינית בגרסתה הקיצונית והבלתי מתפשרת. בתמורה מוכנים הפלשתינים להכיר בהסכמים שנחתמו בעבר עם ישראל - הסכמים שלו קוימו לא היו מאפשרים מלכתחילה לחמאס להשתתף בבחירות, להפסיק את הטרור נגד מדינת ישראל גופה ולהמשיך אותו רק בשטחי יהודה ושומרון.
המסמך לא מעלה שום אפשרות לסיים את הסכסוך עם מדינת ישראל כמדינה יהודית, או בכלל. ממילא ישום זכות השיבה בגרסה הזו, על פי עקרונות החלטה 194 של העצרת הכללית של האו"מ מדצמבר 1948, גוזר כליה על מדינת היהודים ועל ישראל ושוב אין צורך לנקוט באלימות כדי להביא לחיסולה בשנים מועטות.
ביום חמישי האחרון (25/05/2006), במהלך דיון בין הפלגים הפלשתינים ברמאללה על הרגעת הרוחות ומציאת נוסחה מוסכמת לניהול ענייני הרשות, זרק אבו מאזן "פצצה". הוא דרש לקבל את מסמך האסירים כמות שהוא או ללכת למשאל עם על קבלת עקרונותיו בשלמותם.
אין במסמך ולו סדק קטן לקיום מו"מ להסדר קבע עם מדינת ישראל והוא כנראה גם לא נועד לכך. הוא נועד, בעיקר, ליצור מכנה משותף בחברה הפלשתינית על בסיס שתואם את הפלג המתון בחמאס. קרי: הכרה חסרת משמעות בהסכמי העבר, השלמה עם המציאות הבינ"ל העכשווית ונחישות לא להסכים ולהשלים איתה בעתיד אלא לשנותה דרך אי הכרה וביטול מדינת ישראל. לא מיד אבל בשלב רחוק יותר. המסמך גם מאפשר לאבו מאזן להפוך מחדש למנהיג רלבנטי בחברה הפלשתינית, שתופס פיקוד על הקונצנזוס הלאומי אפילו הוא מרחיק כל הסדר ומחשק אותו עצמו.
מכאן יש שתי אפשרויות. הראשונה שהצעת אבו מאזן לא תתקבל בסופו של דבר ובכך יתדרדר מעמדו עד כדי חוסר לגיטימיות ומשמעות בחברה הפלשתינית. השנייה שהצעתו תתקבל בין במשאל או בהסכמה אחרת, מעמדו יתחזק מחדש אבל הוא ימצא עצמו מחושק לאי הכרה בישראל ולהחלטה 194 המגדירה את זכות השיבה בצורה הכי בלתי אפשרית לישראל שמשמעותה חיסול המדינה.
יש כאלה אצלנו שתמיד ראו באבו מאזן את התקווה האחרונה לשלום. אלו החושבים שעצם תעוזתו של אבו מאזן למצב את מעמדו וכבודו האישי מחדש מול החמאס היא סיבה מספקת לעצור את תהליך ההתכנסות ולחזור למסלול של מו"מ על הסדר קבע עם הפלשתינים - סוף עידן החד צדדיות כפי שהתבטא עמי אילון.
למעשה הצעתו של אבו מאזן היא טריקת דלת נוספת להסדר קבע עם ישראל בעתיד הנראה לעין והעדפה ברורה של הקונצנזוס הלאומי בחברה הפלשתינית מבפנים על פני המחלוקות הצפויות והבלתי נמנעות שבאופן טבעי ילוו כל הסדר עם ישראל. מחלוקות אלו, כפי שההיסטוריה הפלשתינית הקצרה מלמדת, גולשות במהירות לשפיכות דמים בחברה הפלשתינית עצמה. מסמך האסירים לא נועד ולא מאפשר שלום עם ישראל אלא שלום לחברה הפלשתינית עצמה.
ישראל לא תתקדם לשום מקום ולא תפתור אף אחת מבעיותיה המרכזיות אם כל גחמה פלשתינית חולפת תהיה עילה לשינוי מדיניות, לשינוי כיוון. לכל היותר היא תמשיך בעתיד לחוג במעגלים סביב אותן בעיות תולה את עתידה באופן מטפורי בשאלה מה הכריז הפעם אבו מאזן.

תאריך:  31/05/2006   |   עודכן:  31/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עפר טויסטר
תוצאה של אי מתן אפשרות כללית בבניינים לשימור לאפשר חידושם ע"י פירוק והרכבה, תגרום לתוצאה אשר אף לא אחד רוצה בה, דהיינו, התפוררותם של מבנים אלו במשך השנים, או שחלק מהבניינים האלו ישומרו בצורה מכוערת ופוגעת
יעל לוטן
ענף יחסי הציבור עבר שינוי משמעותי עם התפתחות עידן התקשורת והתרבות ערוצי המדיה. היום ברור שיחסי הציבור הם חלק מרכזי בתמהיל השיווק של כל עסק
דניאל (דני) כהן
כל יום וגילויי השחיתות שלו. עכשיו ברור שמדובר בתופעה בהיקף מחריד. והמסקנה העולה היא כי פני המנהיגים כפני הדור. אנחנו בוחרים בהם, אנחנו מסכימים בשתיקה לכל מעשיהם
לימור ב. ח
תזונה ופעילות גופנית מתאימה יכולים להקל על חלק מהתסמינים של התסמונת הקדם וויסתית שרבות מאיתנו סובלות ממנה
רוני ברט
ראש הממשלה יישר קו עם העמדה האמריקנית. עד לביקור לא הפגין אולמרט דחיפות לגבי פגישה עם אבו מאזן "החלש" ואף נזף בשר הביטחון אשר דיבר על כך; במסיבת העיתונאים הוא הבטיח להיפגש איתו "בעתיד הקרוב" ו"למצות כל אפשרות" למשא-ומתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il