X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע הסתיימה שביתת הרעב שפתחה קהילת חולי הסרטן בישראל 16 ימים ולילות של חרפה וקור, נדרשו כדי לממש שינוי בתפיסת הפרלמנט; וברקע: 80 אלף ניצולי שואה החיים מתחת לקו העוני להם אין כוח לשבות, אין להם כוח להפגנות ואולם, יש להם דבר אחד משותף עם שובתי הרעב: גם הם לא אוכלים. הבעיה: זה לא מתוך בחירה
▪  ▪  ▪

היא הייתה בת 62. אזרחית קובנית מהבירה הוואנה. כלפי חוץ, תומכת נלהבת במדיניות פידל קסטרו; כלפי פנים - רק אלוהים יודע. בדבר אחד היא הייתה גאה: "לנו יש ביטוח בריאות מקיף לכל החיים. הטיפולים חינם, כך גם התרופות. אנחנו יכולים למות בכבוד", היא אמרה לי. "ומה יש לאמריקנים?", היא שאלה בחיוך. "40 מיליון מהם הרי יממנו מכיסם כל טיפול רפואי בשעת הצורך. אנחנו, לעומת זאת, מחוסנים עד חוסן".
נכון הדבר: איננו קובנים, ולמי שיופתע, אני אומר: אנחנו אפילו לא אמריקנים. אנחנו בני ציון, חברי עם ישראל; יש אף שיאמרו: "העם הנבחר". כל זה אכן טוב ומרשים למסגרת ההגדרות היבשות. במציאות, אנחנו דומים יותר לעם סלקטיבי ומפולג. לא "נבחר", ולא נעליים. אצלנו לא מקבלים תרופות חינם, גם לא טיפולים. אצלנו לא כולם חיים בכבוד, ומעטים מסיימים את חייהם כראוי. אצלנו בלי "סבל", אין "הישגים".
השבוע הסתיימה שביתת הרעב שפתחה קהילת חולי הסרטן בישראל. במשך שישה עשר ימים, ישבו עשרות מהם באוהלים, בוכים בלילות, מבכים על אטימות ממשלתית, זועקים לעזרה. בקור המקפיא של לילות ירושלים, הם המתינו להתעוררותם של מקבלי ההחלטות. מידי פעם הגיעו עוד תומכים, לחצו את ידי השובתים, חיזקו אותם. התפללו. בסוף זה הרי נגמר. הממשלה אישרה העברתם של 350 מיליון שקלים על חשבון התקציב של השנה הבאה. מחיר "ההישג": ייסורים, תלאות, ובקיצור: שבעה מדורי גיהינום. שבעה, ולא פחות.
חגיגת התירוצים
אין תסכול רב יותר ממשמע תירוצי הממשלה. "אין כסף", הם אומרים. "התקציב לא מספיק", מרננים השרים במסריהם הקבועים. ואנחנו? אם רק נחל בציון כל מקורות הקיצוץ, נמצא עצמנו מפזרים מילים עד אין די. ועל מי הם עובדים, אנחנו שואלים? על חולי הסרטן. על הגוססים. שהרי קיצוץ בנסיעות השרים לחו"ל, בתקציב המאחזים הבלתי חוקיים, במיליארדים שהושקעו בטנק "המרכבה", כל אלה, יחד או לחוד, לא רק שהיו מעניקים חיים לחולי הסרטן, אלא משפרים את איכות החיים של רבים אחרים.
וראו: נדרשו 16 ימים ולילות שלמים של שביתת רעב וחרפת הקור, כדי לממש שינוי בתפיסת הפרלמנט. 16 ימים ולילות נדרשו לקבלת תקציב "מציל חיים". 16 ימים התחננו אנשים על נפשם, על חייהם, בעוד ברקע, ישנן קבוצות רבות שאינן יכולות להשמיע את קול הזעקה. בישראל של 2006, הזכיר לנו גיא מרוז, ישנם 80 אלף ניצולי שואה, שורדי התופת, החיים מתחת לקו העונים. לרובם, אין יכולת לממן חשמל, לרכוש תרופות, ולישון ברוח של נחת בלילות הקרים.
ואנחנו? אנחנו, שוב, כאן, בשלנו, שוכחים, מתחמקים. רק דבר אחד ברור: אם יהיה לזה "רייטינג", אם ישתלם הדבר למי ממקבלי ההחלטות: "ניצולי הגזים" יזכו לא רק באוכל ותרופות, אלא גם בטלוויזיה 42 אינץ' של סוני. אחרי הכל, הכל תלוי בנסיבות.

תאריך:  02/06/2006   |   עודכן:  02/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שימי קדוש
אם יש לכם בכל זאת מאה וחמש עשרה שקלים מיותרים, יכול להיות ששווה להשקיע אותם בספר של נתן זהבי: "געגועי לאוהל", או לקנות 2 חפיסות של אנטיביוטיקה שלא כלולה בסל, על כל צרה שלא תבוא. ואל תשכחו שבמאה וחמש עשרה שקל אפילו שליש חבילת מונדיאל לא תצליחו לקנות
דרורי בר לבב
עו"ד אילן בומבך
בתי המשפט לעניינים מקומיים וועדות ערר לעניין ארנונה כללית הן שלוחה של הרשות המקומית. האם נלמדו הלקחים מפסק הדין של בית המשפט העליון בעניין השופטת הילה כהן?
אלעזר לוין
איש הנדל"ן של השבוע הוא אריה קוטלר    המשקיע בן ה- 31 נכנס לפני שמונה חודשים לחברת לידר-טק המפסידה, ומאז הוא דוהר איתה לעסקות נדל"ן בארה"ב ובגרמניה    משתכר 50 אלף שקל לחודש, ועוד מענק על רווח
ד"ר רון בריימן
דרוש רדיו ארצי לכל מי שאינם מסוגלים עוד לשאת את המסרים המטופטפים מן המיקרופונים של קול ישראל וגלי צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il