X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיל שנה לערך הוא הזמן המתאים ביותר לביקור ראשון במרפאת השיניים ועדיף להגיע אליה לראשונה ללא כאבים נלווים
▪  ▪  ▪

הורים רבים מתלבטים בשאלה מאיזה גיל ניתן ורצוי לטפל בבריאות הפה של הילד. כל הורה מכיר את שלב יציאת שיני החלב של הפעוט - המלווה לא פעם בכאבים - כשלילד אין את השפה והכלים לתאר את הכאב אותו חש.
לכן, בגילאים צעירים מאוד חשוב לשים לב לסימנים שונים על הילד - כגון חום ונפיחות באזור הפנים שעלולים לסמן עבורנו כי יש חשש לזיהום הנובע מהשיניים. זיהומים הנגרמים על-ידי השיניים עלולים להתפשט לפנים וצוואר, ומשם לאיברים אחרים אם לא יטופלו בהקדם.
זיהום יכול להתרחש בשלב נביטת שיני החלב אך עלול להתרחש משן המתפתחת מתחת לשן חלבית שנפגעה, כתוצאה משבירת חלק מהשן או כולה.
במקרים רבים יכול חינוך לשמירה על היגיינה טובה למנוע בעיות עתידיות ועדיף להתחיל בכך מוקדם ככל האפשר. כבר מגיל 6 חודשים ניתן להשתמש במברשת שיניים עבור פעוטות - שהיא רכה, צבעונית ומושכת את הילד להתנסות בה. בסביבות גיל זה נוטים התינוקות להכניס לפיהם כל דבר בו הם אוחזים - כך למעשה יעניק לעצמו עיסוי לחניכיים המתפתחות ולשיניו.
דרך נוספת להחדיר לתינוק את חשיבות היגיינת הפה והצחצוח היא בצירופו לאחד ההורים בזמן שזה מצחצח שיניים ולהציג זאת כמשחק מהנה.
אחת ממחלות החניכיים השכיחות בקרב ילדים הינה העששת שעלולה לגרום לחום, כאבים, שלשולים וחוסר תאבון. אם הילד מאבד את שיני החלב שלו בגלל עששת, התוצאה יכולה להיות שיניים צפופות או עקומות - דבר שיגרור טיפול שיניים עתידי ארוך. כמו-כן, תתכן פגיעה בשיניים הקבועות המתפתחות, וייתכנו גם עיכובים בבקיעתן.
אז מתי ניקח את הילד לרופא השיניים?
גיל שנה לערך הוא הזמן המתאים ביותר לביקור ראשון במרפאת השיניים ועדיף להגיע אליה לראשונה ללא כאבים נלווים על-מנת שהילד יוכל להכיר את הרופא, את כיסא הטיפולים ויוכל לשחק עם הציוד והצוות. ביקור מוקדם כזה יכול להשכיח רבים מגורמי החרדה אצל ילדים, כיוון שמרכיב חוסר הוודאות נמוג.
זאת ועוד, בשיניים האחוריות, הן בשיני חלב והן בשיניים קבועות, יש חריצים וחרירים. אזורים אלו מועדים לעששת והזנחתם עלולים להוביל לעקירה כבר בגיל צעיר. באיטום חריצים ממלאים את החריץ בחומר מיוחד הדומה לחומר בממנו מכינים סתימות לבנות.
השן בה נאטמו החריצים תהיה מוגנת הרבה יותר מעששת, דבר שיחסוך לילד עששות מכאיבות וטיפולים לא נעימים. בטיפול זה אין צורך בקידוח השן והוא אינו מלווה בכאבים.
הפכו את השמירה על בריאות השיניים לחלק אינטגרלי בסדר יומו של הפעוט. החיוך הגדול שתקבלו בתמורה יחייך גם אתכם.

ד"ר מרק לוין הינו מנהל מרפאות השיניים ב"מדיקליניק"
תאריך:  06/06/2006   |   עודכן:  06/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' משה שטרנפלד
ישנה נקודת דיקור באוזן אשר מתפקידה לפעול על כל הבעיות ההתנהגותיות והיא גם מרגיעה וממתנת    הבחינות יפסיקו להוות איום בלתי נשלט וחרדת אין קץ הרובצת בפתח
דניאל (דני) כהן
מי יעתור לבג"צ כנגד כבוד נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק בדרישה לשקיפות מלאה ופרסום הפרוטוקולים של בית הדין למשמעת של שופטי ישראל? לא, זאת לא בדיחה. המציאות הכעורה מאחורי החומות השחורות המקיפות את לובשי הגלימה מחייבת לדרוש זאת
טל רבינוביץ'
בדרכו השיפוטית השופט נעזר בחוקים. הוא מותווה, מובל ומודרך על-ידי אלה, מבלי יכולת לסטות מהם. עם זאת אסור לשופט ולו לרגע לזנוח את השאיפה לעשיית צדק! ברגע שנזנחת השאיפה לצדק - הופך השופט לפקיד, לטכנוקרט ואפשר להחליפו במחשב
אריאל ונגרובר
האם דבריה של ד"ר רינה דגני מגיאוקרטוגרפיה על נכונות תושבי יש"ע להתפנות מרצון, הם עובדות מבוססות או שהם משקפים משאלת לב
עו"ד יראון פסטינגר
ביהמ"ש העליון איננו שייך לשופטיו, הוא איננו מועדון חברים סגור, בכל הכבוד, והוא שייך לכל עם ישראל. המינויים לעליון, בצד היכולת המקצועית, צריכים לשקף במידת האפשר את העמדות האידיאולוגיות הרווחות בציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il