X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מכון הערבה ללימודי הסביבה
▪  ▪  ▪

ביום ד' (ה-21 במאי) ייצאו 120 תומכי ישראל למסע רכיבה על אופניים, אשר ייפתח בירושלים ויסתיים באילת כעבור שבעה ימים ו-450 ק"מ. בדרך, יעבור המסע גם בשדרות, כחלק ממפגן הזדהות עם תושבי העיר מוכת רקטות הקסאם. המשתתפים במסע הקרוב יגיעו מרחבי ארה"ב, וביניהם אף משפחות שלמות.
המסע, בחסות מכון הערבה ללימודי הסביבה, נועד לגייס תמיכה לפעילות של שיתוף פעולה אזורי ופיתוח מיזמים סביבתיים בדרום הערבה, לצד יצירת קשרים הדוקים יותר של קהילות יהודיות מרחבי העולם עם ישראל. במכון הערבה מקודמים מיזמים סביבתיים רבים, הפועלים במסגרת שיתוף פעולה אזורי, בתחומים כגון ניהול משאבי מים משותפים כמו נהר הירדן, סדנאות לטיפוח מנהיגות סביבתית צעירה לנוער יהודי וערבי, מחקרים משותפים לישראלים, פלשתינים וירדנים בתחום זיהום אוויר במזרח התיכון, ועוד.
"אחת ממטרות המסע היא לעורר מודעות בקרב המשתתפים בנוגע לקידום שיתופי פעולה אזוריים בתחום הסביבה, משום שאנו דוגלים ברעיון לפיו לטבע אין גבולות פוליטיים, וכי סוגיות סביבתיות באזורנו הן משותפות לישראל ולשכנותיה וכך גם יש לפתור אותן", אומר דוד לרר, מנכ"ל מכון הערבה.
"קיימים מעט מאוד מסעות רכיבה על אופניים, אשר מוקדשים לגיוס תרומות או לצורך העלאת מודעות לנושא חברתי, נושאים דגל לקידום שלום ודו-קיום או למען שימור הסביבה, ומסע המשלב בין השניים הוא ייחודי", אומר אלעד טופל, המרכז את המסע מטעם מכון הערבה ללימודי הסביבה. "במסע הייחודי הזה משתתפים רוכבים מכל קצוות הקשת הפוליטית, שמטרה אחת משותפת להם - קידום סביבה מקיימת במזרח התיכון".
מסע האופניים עצמו מתנהל על-פי מדדים 'ירוקים', ובכך מעניק מסגרת רכיבה מתאימה לאנשים בעלי מודעות סביבתית מושרשת. יתבצע "איזון פחמן" לקילומטראז' טיסות המשתתפים מארה"ב, בקבוקי שתייה אישיים ישמשו את הרוכבים לאורך כל המסע במקום שימוש בבקבוקים חד-פעמיים ואת שאריות המזון והכלים המתכלים יהפכו לקומפוסט. מן הצד השני, מספקת ההרפתקה הזו הזדמנות להתוודע לסוגיות סביבתיות עבור אנשים המעוניינים בכך: במהלך המסע מועברים תכנים במגוון רחב של סוגיות סביבתיות על-ידי צוות המורכב מסטודנטים של מכון הערבה.
"מדובר כאן בדור הבא של שירותים סביבתיים" אומר טופל. "המסע עונה על מספר צרכים במקביל, ושממנו נהנים כל הצדדים. הוא בראש ובראשונה חוויה מאתגרת וספורטיבית בטבע. מעבר לכך, המסע מקדם מודעות סביבתית במובנה הרחב, בין אם על-ידי כך שהוא תומך בפעילות של מכון הערבה או בין אם משום שבאמצעות השתתפות במסע מתוודעים הרוכבים לעולם שלם של סוגיות סביבתיות. מלבד זאת, המשתתפים זוכים ליצור קשרים חדשים עם עמיתים למקצוע הרוכבים לצידם, מישראל ומחו"ל. במהלך המסע זוכים הרוכבים לחוויה ייחודית ומאתגרת, יצירת קשרים חברתיים ועסקיים ארוכי טווח בין המשתתפים".

תאריך:  19/05/2008   |   עודכן:  19/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il