X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינטרס הציבור הוא שלכל נאשם, באשר הוא, תישמר הזכות הבסיסית להאבק בבית במשפט על חפותו, אלא שנשאלת השאלה אם האינטרס הציבורי הזה צריך לחול, מלוא כובד משקלו, גם על מקרים שבהם מדובר בעבירות מין, ובמיוחד במקרים שבהם מיוחסת לנאשם התנהגות סדרתית
▪  ▪  ▪

עצוב היה לחזות בחנן גולדבלט בריאיון לטלוויזיה בערב שבת. האיש החמוד הזה, המבדר אותנו זה למעלה מארבעים שנה, ניצב עתה מול כתב אישום חמור המייחס לו סידרה של עבירות אונס, מעשים מגונים, ניסיון לאונס במירמה, מעשים מגונים בקטינות תוך ניצול יחסי מרות, קבלת דבר במירמה ומעשי סדום במירמה.
ובערב שבת, כמו נפנה לרגע מעם הפסנתר שנראה ברקע, קונן גולדבלט אל מול פני האומה על מר גורלו ועל כך שהתקשורת כבר חרצה למעשה את דינו עוד בטרם החל המשפט.
אז ככה: אם חנן גולדבלט משוכנע בחפותו וסבור שהוא נפל קרבן למזימה של חבורת נערות פוחזות - עליו לצאת למאבק של חייו כדי לנסות ולחלץ עצמו מהצרה הנוראה הזו.
אבל אם אין הדברים כך, ובנוסף לכך קיימת אפשרות סבירה שבית המשפט יחליט שהראיות נגד גולדבלט - כפי שיתברר מעדויותיהן של הנערות - מתחברות כך או אחרת אל המציאות, כדאי שלא יבטל לחלוטין אפשרות לעסקת טיעון, וישמור על "קשר עין" עם האופציה הזו - העשוייה מטבע הדברים גם לחסוך בעונשו.
אמת, אינטרס הציבור הוא שלכל נאשם, באשר הוא, תישמר הזכות הבסיסית להאבק בבית במשפט על חפותו - בין אם בפועל הוא ביצע את המיוחס לו בין אם לאו. זוהי השיטה והדברים ידועים.
אלא שנשאלת השאלה אם האינטרס הציבורי הזה צריך לחול, מלוא כובד משקלו, גם על מקרים שבהם מדובר בעבירות מין, ובמיוחד במקרים שבהם מיוחסת לנאשם התנהגות סדרתית.
נכון, הציבור בכלל והתקשורת בפרט סולדים מעסקות טיעון - בין מהטעם שהצדק לא בא על סיפוקו המלא, ובין מהטעם שעיסקת טיעון, שמסיימת את המשפט סמוך לתחילתו, מוכרת פחות עיתונים.
והנימוק לכל אלה נעוץ בנקודה עיקרית: הקרבנות המתלוננות.
אכן, איש לא יכחיש את עינוי הדין - יום ולילה - העובר על חנן גולדבלט. אבל אסור לשכוח - אפילו לא לרגע - את הגהינום הנוראי העובר על הקרבנות המתלוננות העתידות להעיד בבית המשפט בבוא היום. לילות טרופי שינה ושיחזור אינסופי יום יום, כל היום, של פרטי הפרטים של האירוע הטראומטי שעבר עליהן במחיצת הנאשם, והכל - הכנה לקראת יום מתן העדות והחקירה הנגדית בבית המשפט.
אמרנו כבר: אם חנן גולדבלט משוכנע בחפותו ולא היו דברים מעולם - עליו להאבק בכל כוחותיו על החפות הזו והשיקול של טובת המתלוננות בטל מאליו.
אבל אם אין הדברים כך, כי אז אינטרס הציבור הוא שהפרקליטות וחנן גולדבלט ילכו זה לקראת זה ויחתמו על עיסקת טיעון סבירה, שתפסיק את הגהינום היומיומי העובר על המתלוננות ותעלה אותן (וגם את הנאשם) על פסים של שיקום.

תאריך:  25/06/2006   |   עודכן:  25/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יראון פסטינגר
עו"ד אהרון לוי
עו"ד לוי, שופט (בדימ.), מותח ביקורת על מערכת השיפוט ולראשונה מגלה מדוע פרש אחרי כמה חודשי שיפוט    הטריגר לכך: דברי שלושת השופטים על הילדה-נערה שנאנסה    "רודפת אותי המחשבה, שחבל שכתבה כזו לא פורסמה טרם שנתמניתי לשיפוט. אין בידי ספק, כי היה בה למנוע ממני להפר את מצוות רעייתי, ומראש הייתי מבקש להימנע מלהצטרף למועדון בו חברים אלה שכתבו את הדברים הנוראים"
עו"ד עפר טויסטר
פלוני ביקש הרחבת דירתו בקומת הקרקע וטען כי במקרה דנן אין מקום להחיל את הכלל עקב נסיבות בקשתו. ועדת הערר מחוז המרכז החליטה לקבל את הערר והביעה את עמדתה ש"היא תומכת במדיניות העקרונית של בנייה בעמודה אופקית או אנכית"
עידן יוסף
אם מישהו יבוא מחר ויחליט ששבת תחול ביום ראשון, שחזיר זה כשר ושיום זה בעצם לילה - ההגינות העיתונאית מחייבת אותי - למען האמת - להעיף אותו מכל המדרגות. העובדה שמיליון וחצי רפורמים ייעלבו מכך שלאריק יפה לא יקראו רב, לא מזיזה כהוא זה. גם למיליוני מנעולים בישראל קוראים "רב-בריח", ובכל זאת מכנים אותם מנעולים ולא רבנים
יוסי רבין
נראה, כי חוץ מלצבוע דגלים הם גם יודעים לשלוח פקסים אל משרדי "שופר", הרבנות הראשית ואל כל מי שמופיע ברשימה סודית שלהם כ"המזדעזע ביותר", ובהם הם מתריעים, תוך ציון תאריך עברי למהדרין, תתפסו אותנו או שאנחנו באים לטמא את העיר...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il