X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחת הדוגמאות הטובות לכך היא ההשפעה של תרופות נגד אפילפסיה בחולי מיגרנה, השפעה אשר התגלתה על-ידי החולים עצמם, חולים אשר טופלו כנגד ההתקפים האפילפטיים שלהם אבל שמו לב להפחתת תדירות התקפי המיגרנה
▪  ▪  ▪

לעיתים לא נדירות מתברר שתרופות שפותחו למטרה אחת עוזרות גם למחלה אחרת. הסיבה לכך היא במקרים רבים שהתרופות אינן בעלות השפעה יחידה בגוף, ויכולות להתערב במנגנונים שונים.
אחת הדוגמאות הטובות לכך היא ההשפעה של תרופות נגד אפילפסיה בחולי מיגרנה, השפעה אשר התגלתה על-ידי החולים עצמם, חולים אשר טופלו כנגד ההתקפים האפילפטיים שלהם אבל שמו לב להפחתת תדירות התקפי המיגרנה.
ממצא זה חשוב כי אין בידינו עדיין מודל טוב של מיגרנה בבעלי חיים (עכברי ניסוי לא מדווחים על כאבי ראש!), ופיתוח התרופות מתבסס על ניסויים בבני אדם.
תרופות נגד אפילפסיה פועלות במנגנונים שונים, ולא כולן תעזורנה בהכרח גם במיגרנה. עד-כה הוכחה ההשפעה באופן משכנע לגבי התרופות וולפורל וטופמקס. למיקטל (הנמכר בארץ גם בשמות למוטריגין ולמוגיל) ופרגבלין (ליריקה) הינם בעלי השפעה דומה.
בכל המקרים מדובר בהשפעה מגינה בפני התקפים, כלומר יש לקחת את התרופות באופן קבוע בכדי למנוע את ההתקף, ולא לקחת את התרופה אחרי שההתקף כבר התחיל. ההשפעה בסך-הכל הנה טובה, אך לא מוחלטת: מספר ההתקפים יורד, בממוצע, לחצי.
כמובן שלתרופות אלו יש תופעות לוואי שונות ולכן ההחלטה האם לתת אותן ובחירת התרופה המועדפת צריכה להיעשות על-ידי רופא אשר גם יעקוב אחרי השפעת התרופות. במקרים בהם מופיעים בכל זאת התקפי מיגרנה, ניתן לקחת את התרופות הרגילות להפסקת כאבי הראש.
מיגרנה מתבטאת בהתקפים חוזרים של כאבי ראש, אשר נמשכים שעות מספר ולעיתים גם ימים. כאב הראש מתחיל באופן טיפוסי בצד אחד של הראש, למשל ברקה או בעין, ויש לו אופי פועם: מרגישים את דפיקות הלב בתוך אזור הכאב.
בהמשך הכאבים מתפשטים לשני צדי הראש, וכאשר הם עזים במיוחד הם מלווים בבחילה, הקאה, ואי סבילות לאור ולרעש. בניגוד לכאבים קשים אחרים אשר גורמים לנדודי שינה, חולי מיגרנה מרגישים צורך לישון בעת ההתקף והשינה מקילה על הכאבים.
השפעת התרופות נבדקה עד-כה במחקרים מסודרים לגבי מיגרנה בלבד, ולא לגבי כאבי ראש אחרים. אולם גם כך הממצאים חשובים משום שמיגרנה היא הפרעה שכיחה - ללא ספק זו הבעיה הנאורולוגית הנפוצה ביותר. מעל 10% מהאוכלוסיה סובלים ממיגרנה, ואם כי אין למחלה השלכות רפואיות משמעותיות, ההתקפים גורמים להגבלה רצינית בתפקוד וגורמים לאיבוד ימי עבודה.

תאריך:  03/07/2006   |   עודכן:  03/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דרור מתתיהו
לפני מספר ימים הפיץ משרד המשפטים תזכיר לתיקון חוק איסור הלבנת הון, הכולל הוראות חוק חדשות, אשר תטלנה, על ישראלים העוסקים בענף היהלומים, בין היתר, חובות זיהוי לקוחות חדשים וותיקים, תיעוד פרטי עסקות ושמירתו ודיווח לרשות איסור הלבנת הון
נרי אבנרי
עקב מחסור בתקציבי בידור, כבר שנתיים משעשעת הטלוויזיה הפלשתינית את צופיה, באמצעות שידורים חוזרים של שני הפרויקטים: "הבנות ז'נבה", ו-"המפקד הלאומי". כמו שלעולם לא נתעייף מההומור של "הגשש-החיוור", כך הפלשתינים: לעולם לא יפסיקו להתפקע מצחוק מהפקות השלום של יחצני הרפיון
עו"ד ארנון סביון
ערעור שהגיש בעל השליטה בחברה מתפרקת לקבל פיצויי פיטורין וזכויות נוספות כעובד מן המניין, נדחה, בין השאר, לאור העובדה כי צו פירוק החברה ניתן זמן רב לאחר כניסתו לתוקף של סעיף 6ב’ לחוק הביטוח הלאומי ואף זמן רב לאחר הגשת בקשת פירוק החברה
רונן ליבוביץ
כפר הסטודנטים ע"ש עדיאל שבאיילים הוא מימוש חזונם של מספר צעירים שהשתחררו מצה"ל והפנו את כל משאביהם לבניית ההתיישבות בנגב ולחיזוק החינוך והערכים החינוכיים    כמו כל מפעל ציוני הם החלו את חזונם, לפני כשלוש שנים, עם אדמת טרשים ובשנה הקרובה יחגגו כ- 400 תושבים בכפר
עו"ד יצחק בם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il