X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמיר פרץ משדר לחיילי צה"ל ולאויב מסרים הפוכים וסותרים - ומיותרים לחלוטין
▪  ▪  ▪

בימים האחרונים מלמד אותנו שר ביטחוננו, עמיר פרץ, פרק בהלכות אווילות מיניסטריאלית. למרבה הצער, השר מסדרת הטלוויזיה "יס מיניסטר" הוא גאון הדור, לעומת האיש שבידיו הפקידה מדינת ישראל את האחריות על צה"ל.
בשבוע שעבר נאם פרץ – כדרכו, בפאתוס מרגיז ובצווחנות - ואמר דברים שזו משמעותם: חסל סדר איומים, יותר לא נאיים אלא נעשה, ונשבור להם את העצמות ונכסח להם את הצורה ונדרוך להם על הענבים. כלומר, גם בהבטיחו כי נחדל מלאיים, מר פרץ אינו מסוגל להיגמל מאיום פומפוזי ונלעג, המשדר בדיוק את ההיפך מהנאמר בו.
בהשתתפו בישיבת המועצה של עיריית חיפה (יום א', 16.7.06) שוב הרעיף פרץ עלינו את אוצרות הגיונו ההסתדרותי. האזנתי לדבריו למרות שגרמו לי כאב אוזניים ניכר, מאחר שהאיש אינו מסוגל לדבר וחש צורך דחוף לצעוק ולצווח, למרות שקולו הדקיק מחייב דווקא דיבור שקט (ונראה כי איש מצבא יועציו אינו מעז להסביר לו אמת פשוטה זו).
במועצת העיריה אמר פרץ דברים שאין בידי ציטוטם המדויק, אך זו משמעותם: הסרנו מעל צה"ל את כל המגבלות, והרשינו לו לירות לעבר בתיהן של משפחות שבהם מוסתרים אמצעי לחימה. אחד החיילים אמר לי, שראה מולו מחבל המחזיק בידו האחת מטול RPG ובידו השניה החזיק ילד, והחייל סיפר כי בגלל נוכחות הילד נמנע מלפגוע במחבל. עלינו להתגאות בצבאנו ובמוסר הלחימה הגבוה שלו העולה מדברי אותו חייל.
בדבריו אלה אמר פרץ דבר והיפוכו, שידר לחיילי צה"ל מסר זיגזגי ומבלבל ולאויב מסר ברור של היסוס. הרשות לצבא לפגוע במלחמה בבתים שבהם מוסתרים אמצעי לחימה של האויב, למרות מגורי משפחות בהם, היא מעשה שגם החוק הבינלאומי מתירו, כדי שצבא האויב לא יהיה חסין מפגיעה בהסתתרו מאחורי אזרחיו. ואולם, מסר חד-וברור זה, המבהיר לאויב כי דם אזרחיו יהיה בראשו וכי עליו תחול האחריות לפגיעה בהם, בוטל וסורס בסיפורו של פרץ על החייל, שנמנע מפגיעה במחבל שהחזיק בילד ערבי.
כל חייל נבון בצבאנו המפואר יודע כי רב הסיכוי שלא יזכה לגיבוי משפטי, אפילו ינהג על-פי המלצתו של ראש הממשלה יצחק רבין "לשבור להם את הידיים ואת הרגליים". אמיתות הסיפור אינה חשובה, אלא חשוב המסר ששר הביטחון ביקש לשדר באמצעותו לחיילינו ולאויב גם יחד, ובמסר זה אמר פרץ לאויב, מכל בחינה מעשית: "הדרך הבטוחה עבורכם, להימנע מפגיעה וממוות, היא להסתתר מאחורי אזרחיכם, ורצוי שיהיו ילדים. חיילינו ינצרו את אישם אם תעשו כן". במילים אחרות, פרץ לימד את האויב כיצד להינצל מפגיעת חיילינו ולזכות בחסינות, גם בימים אלה שבהם הסרת המגבלות בפומבי מעל צה"ל נועדה להפחיד את האויב ולהבהיר לו כי אין עוד חסינות בהסתתרות מאחורי אזרחיו.
אלה בינינו שאינם צעירים מאוד, זוכרים את רס"ן חנן סמסון ז"ל, איש הצנחנים שנפל בבקעת הירדן במלחמת ההתשה. הוא נכנס למערה שבה ישבה בדואית והניקה את תינוקה, ומאחוריה הסתתר מחבל. סמסון נהג כג'נטלמן, לא פגע באישה ובתינוק ולא חיפש היטב, למרות שחשד כי המחבל ברח לאותה מערה. כשהסתובב לצאת מהמערה, ירה בו המחבל והרגו.
ואם המסר הכפול, הסותר, המבלבל והמזיק, ששידר פרץ בנאומו בפני מועצת עיריית חיפה ואשר טמונה בו ממש סכנת מוות לחיילינו, אינו מהווה אווילות מיניסטריאלית – אינני מצליח למצוא דוגמה טובה יותר לאווילות כזו.
לנוכח החוכמה המופלגת שהפגין פרץ באותו נאום מלא פאתוס נבוב ומיותר, אין עוד צורך לדון באיומים שהשמיע בו, כי נשבור להם את העצמות ונכסח להם את הצורה ונדרוך להם על הענבים - בסתירה מוחלטת להבטחתו מהשבוע שעבר, כי חסל סדר איומים והגיע זמן מעשים.

תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
מנדי ספדי
ממשלות ישראל בשש השנים האחרונות הפקירו את אזור הצפון למלתעותיו של נסראללה, שבמשך כל אותם שש שנים לא נח לרגע ועסק לשפר ולשקם את תשתית ההתקפה שלו והצטייד בטילים אירניים ארוכי טווח שחלקם הראשוני משוגר בימים אלה לעבר הצפון
עו"ד יוסי דר
על ארגון החזבאללה, ועל כל אחד מאנשיו, להזדכות על כל כלי המלחמה שבידו - עד אחרון האקדחים
עו"ד אברהם פכטר
אנו במלחמה בשתי חזיתות. החמאס והחזבאללה מכריחים אותנו להגיב בחומרה. גם אם לא ננצח במלחמה בטרור - יש לנצח במערכה המקומית שנכפתה עלינו. "כי מצפון תפתח הרעה" - היא נבואה שמגשימה את עצמה במציאות העכשווית. להוציא מסקנות אישיות ולהעביר מתפקידם את אלוף הפיקוד ומפקד העוצבה - לאחר תום המלחמה. עכשיו - תנו לצה"ל והוא ינצח!
נטלי שבצנקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il