X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שיותר משאתה מתווכח עם העובדות, יותר משאתה באמת מבין את '4 אמהות' אתה מתווכח עם עצמך ועם דימוי השמאלן הווירטואלי כפי שהוא בעיני רוחך - תשובה למאמרו של שלמה אנגל "אמרנו לכם" ב- Y-NET מיום 16.07.2006
▪  ▪  ▪

כמי שהיה פעיל גאה ב- '4 סמרטוטות' - אין לי בעיה עם עצמי וגם לא עם הטוענים נגד היציאה מלבנון אלא עם המתווכחים עם עצמם, מנותקים מהעובדות ושוכחים את הזיכרונות.
בדיוק 2 ק"מ מצפון לזירת החטיפה והפיגוע ליד זרעית, מצפון למוצב כרכום נפלו ב- 18/08/1993 - 9 חיילי גולני. דמם אינו זול מדמם של אלו שנפלו לאחרונה והם גם לא היחידים שנפלו בסביבה המיידית של זרעית ומוצב כרכום ק"מ צפונה. כ- 25 חיילים נפלו בעשר השנים שלפני היציאה מלבנון ממטענים, ירי טילי נ"ט, צלפים והיתקלויות. מותם, כמו גם נפילתם של עוד כ- 250 מחיילי צה"ל באותה התקופה ברצועת הביטחון, למרות הקורבן היקר, לא הביאה שקט לצפון ולא נתנה לו הגנה מפני שמלכתחילה נועדה הרצועה רק לחסום חוליות פלשתיניות בדרכן לישראל ולא טילים במעופם. שהרי רוחבה במקצת המקומות היה פחות מ- 3 ק"מ.
ממוצע נפלו בתקופת רצועת הביטחון כל שנה בשטח ישראל 1,000 טילי קטיושה, כל אחד מהם קטלני מטילי הקסאם, בממוצע נפלו כל שנה כ- 400 מתוכם במתחם העירוני של קריית שמונה. אכן צודק שלמה אנגל. מלחמה כרוכה באבדות ונפגעים אבל ההצדקה היחידה לקורבנם היא היכולת להגן על שלוות האזרחים ושגרת חייהם. מה שלא קרה בהיות רצועת הביטחון אז. הרי גם ברצועת הביטחון נזקקנו להפצצת תשתיות בלבנון, לדין וחשבון, לענבי זעם ולשפע האירועים והאסונות שביניהם ולאוכלוסיה גדולה משתופפת במקלטים.
כל דבר בשעתו, עת לאיפוק ועת למלחמה, אבל '4 אמהות' לעולם לא הטיפו לאיפוק או הבלגה. ולא ראו בחוסר התגובה ערך כל שהוא שיש לקדש. אהוד ברק כראש ממשלה לא היסס לאיים ואיש לא מחה בידו. את הססנותו והפכפכנותו בביצוע, יש לחפש במקומות אחרים .
הטענה שהעולם מפנה גבו לחלשים ומעריץ את החזקים צריכה הוכחה. העולם פועל לפי אינטרסים ולא לפי סימפטיה לחזקים. בקוסובו שבסרביה, במזרח טימור האינדונזית ובכווית לפני 15 שנה והיום בדרפור שבסודן תמך העולם בחלשים ואילץ את החזקים להרפות מטרפם. לא מאהבת החלשים אלא מחישובי אינטרסים. גם הפלשתינים החלשים זכו לתמיכה שעולה בהרבה על עוצמתם היחסית ולא מאהבת פלשתין.
'4 אמהות' לא היתה תנועת שלום ולא דיברה על שלום עם החיזבאללה או בכלל ולא עסקה בעוולות הכיבוש או בסכסוך בינינו לפלשתינים. אכן היו בתנועה גם אנשי שמאל מובהקים אבל היו בה גם אנשי מרכז ואפילו קצת אנשי ימין. הגישה שאנחנו מוותרים לסורים או לחיזבאללה לא היתה מקובלת עלינו. להבנתנו שמטנו מהסורים כלי מיקוח על הגולן ומהחיזבאללה את הלגיטמציה בלבנון.
אין בינינו מחלוקת. אי אפשר לנצח אויב רק בכוח, ללא אמונה בצדקת הדרך. הדרך לטעמנו של עיצוב ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. גם אין בינינו מחלוקת על זכותנו על כל הארץ. יש מחלוקת על תיעדוף ואיזון בין ערכים שונים ולפעמים מתנגשים זה בזה.
נראה שיותר משאתה מתווכח עם העובדות, יותר משאתה באמת מבין את '4 אמהות' אתה מתווכח עם עצמך ועם דימוי השמאלן הווירטואלי כפי שהוא בעיני רוחך ומערבב מכל הבא ליד את אוסלו, ביילין ומחנה השמאל בתקשורת לכדי מיקשה אחת.

תאריך:  17/07/2006   |   עודכן:  17/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
עמיר פרץ משדר לחיילי צה"ל ולאויב מסרים הפוכים וסותרים - ומיותרים לחלוטין
טל רבינוביץ'
מנדי ספדי
ממשלות ישראל בשש השנים האחרונות הפקירו את אזור הצפון למלתעותיו של נסראללה, שבמשך כל אותם שש שנים לא נח לרגע ועסק לשפר ולשקם את תשתית ההתקפה שלו והצטייד בטילים אירניים ארוכי טווח שחלקם הראשוני משוגר בימים אלה לעבר הצפון
עו"ד יוסי דר
על ארגון החזבאללה, ועל כל אחד מאנשיו, להזדכות על כל כלי המלחמה שבידו - עד אחרון האקדחים
עו"ד אברהם פכטר
אנו במלחמה בשתי חזיתות. החמאס והחזבאללה מכריחים אותנו להגיב בחומרה. גם אם לא ננצח במלחמה בטרור - יש לנצח במערכה המקומית שנכפתה עלינו. "כי מצפון תפתח הרעה" - היא נבואה שמגשימה את עצמה במציאות העכשווית. להוציא מסקנות אישיות ולהעביר מתפקידם את אלוף הפיקוד ומפקד העוצבה - לאחר תום המלחמה. עכשיו - תנו לצה"ל והוא ינצח!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il