X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איקאה
▪  ▪  ▪

איקאה ישראל מצטרפת למהלך העולמי של הרשת למען איכות הסביבה והחל מה-9 בספטמבר 2008, תתחיל לגבות שקל אחד בלבד על שקיות פלסטיק חד פעמיות. כמו-כן תציע איקאה למכירה את התיק הכחול המוכר שלה, לשימוש רב פעמי במחיר 3 שקלים, במקום 5 שקלים, עם אחריות לכל החיים.
נכון להיום, מספקת איקאה ללקוחותיה בישראל יותר מ-2.5 מיליון שקיות פלסטיק ללא תשלום בשנה (2.5-3 שקיות בממוצע ללקוח). איקאה צופה לצמצם כמות זו בכמחצית כבר בשנה הקרובה.
שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל: "סדר היום החברתי והסביבתי של איקאה בא לידי ביטוי במגוון תחומים: החל מפיתוח המוצרים; שימוש בחומרי גלם ממוחזרים, בין אם מדובר באריזה או במוצר עצמו, דרך שימוש בשקיות עשויות מחומר הניתן למחזור וכלה במכירת נורות חוסכות אנרגיה. כמובילי דרך איקאה ישראל היא הראשונה ליישם את חוק השקיות, עוד טרם חקיקתו במטרה להרגיל את הציבור הישראלי לשמירה על הסביבה במהלך הדרגתי".
רשת איקאה העולמית קידמה מהלכים דומים בארה"ב ובאנגליה. ביוני 2006, כאשר החלה בגביית תשלום עבור שקיות פלסטיק חד פעמיות בחנויות הרשת באנגליה, המהלך הוביל להורדה של כ-60% בשימוש בשקיות פלסטיק חד פעמיות ולאחרונה הכריזו על ביטול שקיות הפלסטיק בחנויות הרשת. בחודש פברואר 2007, כאשר החלו לגבות תשלום עבור השימוש בשקיות פלסטיק חד פעמיות בחנויות הרשת בארה"ב, המהלך הביא לירידה של 92% בשימוש בשקיות פלסטיק חד פעמיות.
במרבית המדינות ההכנסות ממכירת השקיות הינן קודש לפרויקטים למען החברה והסביבה וכך גם בישראל, החיסכון ממכירת שקיות הפלסטיק החד פעמיות יוקדש כתרומה לילדים עם מוגבלויות במסגרת עמותת אקים.
שקיות הניתנות למחזור
5 מיליארד שקיות פלסטיק נצרכות מדי חודש בישראל, הן אינן מתכלות, גורמות לנזק סביבתי ומצטברות באתרי הפסולת. עם תחילת מכירת שקיות הפלסטיק, תציע איקאה שקיות מחומר מתכלה מסוג OXO-BIODEGRADABLE. הצפי לחסכון ממכירת שקית זו, אשר יוקדשו לתרומה לילדים עם מוגבלויות, עומד על כ-750,000 שקלים לשנה.
הסל הכחול במחיר 3 שקלים
במסגרת צמצום השימוש בשקיות פלסטיק חד פעמיות תציע איקאה את הסל הכחול בחודש הראשון במחיר 3 שקלים, במקום ב-5 שקלים, ואת עגלת יוליה המותאמת עבורו ב-69 שקלים. על הסל הכחול תעניק איקאה אחריות לכל החיים במסגרתה יוכלו הלקוחות להחליפה באם ייגרם לה כל נזק - חינם אין כסף.

תאריך:  24/07/2008   |   עודכן:  24/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il