X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם CNN
▪  ▪  ▪

כריסטיאן אמאנפור, הכתבת הראשית לעניינים בינלאומיים של רשת סי-אן-אן, ממשיכה את סדרת התחקירים זוכת הפרסים שלה, "לוחמי האל". סרטה התיעודי החדש, "לוחמי בודהה", בוחן את הקשר שבין פוליטיקה לאמונה. אמאנפור מתעדת דור חדש של בודהיסטים - דור הנוטל חלק פעיל במאבק הפוליטי.
בודהיסטים אלה, המאמינים באהבה ובטוב-לב אך מתנגדים לאלימות, נאבקים כדי לדבוק בעקרונותיהם ובה בעת להתייצב נגד דיכוי תרבותי ופוליטי קיצוני. הסרט התיעודי בן השעה ישודר ב-CNN [אפיק 102 ב-YES] מספר פעמים. ביום שבת ה-2 באוגוסט בשעות 09:00, 17:00 ו-22:00 וביום ראשון ה-3 באוגוסט ב-09:00 וב-22:00.
אמאנפור מתחקה אחר שורשי העימות בין הרשויות הסיניות לטיבטים. לפני קרוב ל-50 שנה נמלט הדלאי לאמה מטיבט הכבושה לאחר ניסיון הפיכה כושל נגד השלטון הקומוניסטי העריץ. הטיבטים טוענים שרק 13 מתוך 6,000 המנזרים הבודהיסטים שבמדינה שרדו את המהפכה התרבותית שיזם היו"ר מאו בין השנים 1966 ל-1976. אלו מביניהם שנבנו מחדש מצויים כיום תחת עינה הפקוחה-תמיד של הממשלה הסינית, והנזירים המתגוררים בהם מספרים שמאלצים אותם להוקיע את הדלאי לאמה ולהישבע אמונים לסין.
הדלאי לאמה אמר, "סוג מסוים של שואה תרבותית אכן מתרחש - במכוון או שלא במכוון. המצב הנוכחי הוא שהאומה הטיבטית עומדת בסכנת הכחדה."
הממשלה הסינית סירבה למספר בקשות לראיון שהפנתה אליה סי-אן-אן. הסרט התיעודי, לעומת זאת, דווקא מציג השקפות של סינים המאמינים כי טיבט שייכת לסין על-פי חוק, וכן חוות דעת מפי מומחה סיני, הטוען שמצבם של הטיבטים טוב יותר תחת השלטון הסיני.
בחודש מרס 2008 הגיעה המתיחות לרמת שיא. בשבוע שקדם להתנגשויות האלימות בין הפעילים הטיבטיים לחיילים הסינים העניק הדלאי לאמה ראיון לאמאנפור, ובו דיבר גלויות אודות הסוגיה שבה הוא מתחבט: הוא תומך ב"נתיב הביניים" - אוטונומיה טיבטית תחת השלטון הסיני. ואולם, רבים מחסידיו עייפו מלחכות למידה רבה יותר של חירות, ומבקשים עצמאות מוחלטת מסין. אמאנפור ראיינה מספר מנהיגים גולים בהודו. חלקם טענו ש"נתיב הביניים" של הדלאי לאמה נכשל בנסיונו לבלום את גל ההגירה המאסיבי של סינים לטיבט, אשר הגביר את המרמור שהתפוצץ לבסוף ברחובות לאהסה הבירה. הרשויות הסיניות מאמינות שהמפגינים הם שפתחו באלימות כדי להגיע להישגים פוליטיים. האלימות זעזעה את הדלאי לאמה עד שאיים להתפטר.
גם במיאנמר ניצבים נזירים בודהיסטים במרכזה של מתיחות פוליטית. אמאנפור פגשה את מנהיגי "מהפכת הזעפרן" של חודש ספטמבר 2007, אשר כיום מסתתרים בתאילנד. הנזירים צעדו אל מחוץ למנזריהם במחאה על מחירי המזון הגבוהים ועל העוני ההולך ומתפשט. החונטה הצבאית של מיאנמר, אחת מן הדיקטטורות הצבאיות הברוטאליות ביותר בעולם, הגיבה במהירות למחאה: הנזירים ותומכיהם נעצרו והוכו, וחלקם אף נהרגו. צוות של סי-אן-אן יצא למיאנמר בחשאיות כדי לבחון את אחריתה של המהפכה. בראיונות סודיים שנערכו עמם, נשבעו הנזירים להמשיך במאבקם.
אודות כריסטיאן אמאנפור
בשנת 2008 ציינה כריסטיאן אמאנפור 25 שנים של דיווחים ממוקדי משבר ומאזורי מלחמה רבים ברחבי העולם עבור רשת סי-אן-אן. משימותיה כללו גם ראיונות בלעדיים עם מנהיגי העולם אודות השלכותיהם של אסונות טבע ואירועים פוליטיים על הגורם האנושי. ב-2008 יעניק לה מועדון העיתונות הלאומי (National Press Club) את פרס ה-Fourth Estate על תרומתה ארוכת-השנים לעיתונות האמריקנית. בשנת 2007 קיבלה אמאנפור את עיטור ה-CBE מידי הוד מלכותה אליזבת השנייה על תרומתה הבולטת והחדשנית לענף העיתונות. במהלך הקריירה שלה זכתה אמאמנפור, בין היתר, בפרסים הבאים: שמונה פרסי אמי, שלושה פרסי ג'ורג' פוסטר פיבודי, שני פרסי ג'ורג' פולק, שלושה פרסי דופונט, פרס אדוורד ר. מורו, ופרס Television Academy Honors.

תאריך:  31/07/2008   |   עודכן:  31/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il