מנתונים של יקב תבור עולה כי לקראת ראש השנה וחודש החגים גובר הביקוש ליינות ישראלים וכי חלה עלייה במכירות של יינות ישראלים.
שוק היינות הישראלים נאמד בשנה בכ-320 מיליון שקלים בשנה (ללא תירוש ויין מתוק) ובישראל פועלים כיום למעלה מ-120 יקבים.
לדברי אסף איבניר, מנהל השיווק של חברת IBBL-SPIRIT, המחזיקה בשליטה על יקב תבור, היינות האדומים תופסים נתח של כ-64% מסך מכירות היין.
ובין היינות האדומים - זן הקברנה - סוביניון הוא המבוקש ביותר. אחריו צועד בבטחה הזן שיראז שרוכש אוהדים בקרב צרכני היין.
עוד עולה, כי בשנתיים האחרונות גובר בקרב קהל אוהבי היין גם הביקוש ליינות מבעבעים וקינוח וזאת עקב שינוי שיטת המיסוי ליינות מבעבעים.
כמו-כן עולה כי בקבוק יין עדיין מככב ברשימת המתנות הפופולריות שנהוג להביא למשפחה המארחת. יותר ויותר משפחות נוהגות להתפנק בארוחת החג עם יין ישראלי משובח.
מחיר ממוצע של בקבוק יין איכותי הינו מעל 50 שקלים.
מחיר ממוצע של מארז יין איכותי נע בין 100 ל-150 שקלים.