X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית האופרה
▪  ▪  ▪

הסדרה הווקאלית של האופרה הישראלית והתזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, מוקדשת השנה למלחין פליקס מנדלסון, לציון 200 שנה להולדתו וליוהאן סבסטיאן באך, המלחין שהשפיע רבות על יצירתו של מנדלסון שפעל רבות למען ביצוע המוסיקה שלו.
שתיים מהיצירות הווקאליות החשובות של המלחינים תבוצענה בהמשך הסדרה: המתיאוס פסיון מאת באך ואליהו מאת מנדלסון, שתיהן בניצוחו של ליאון בוטשטיין, המנהל המוסיקלי של התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור.
קונצרט הפתיחה יתקיים ב-3 בדצמבר באולם הנרי קראון בירושלים וב-4 בדצמבר בבית האופרה - משכן לאמנויות הבמה בתל אביב בניצוחו של סטנלי ספרבר מבכירי המנצחים בארץ, בעל רפרטואר מקהלתי רחב ביותר. בקונצרט זה תבצע התזמורת את המגניפיקט של באך ואת שיר תהילה של מנדלסון.
הסולנים בקונצרט יהיו הסולנים המובילים של האופרה הישראלית: זמרות הסופרן מירלה גרדינרו, נועה דנון ורינת גולדמן, זמר הקונטרה טנור אלון הררי, זמר הטנור פליקס ליבשיץ והבריטון ג'ונתן גנת'ורפ. המקהלות המשתתפות בקונצרט הן: המקהלה הקאמרית של האקדמיה למוסיקה על-שם רובין בירושלים בהדרכת סטנלי ספרבר והמקהלה הקאמרית של אורטוריו ירושלים בהדרכת רונן בורשבסקי.
בחלק הראשון של הקונצרט יבוצע המגניפיקט של באך, אחת היצירות החשובות שהמלחין כתב, שיר הלל לאל המקובל בתפילות הנוצריות ואשר באך היה מחויב לחבר בעת עבודתו הרבה כמלחין החצר בכנסיות בגרמניה. היצירה כתובה למקהלה וחמישה סולנים: שתי זמרות סופרן, קונטרה טנור, טנור ובריטון.
בחלק השני של הקונצרט תבוצע הסימפוניה השנייה של מנדלסון, המכונה שיר תהילה. את היצירה הזו הלחין מנדלסון בשנת 1840 ובעצם למרות מספורה, זו הסימפוניה האחרונה שסיים להלחין. שיר תהילה היא יצירה, שמטרתה להלל את האל אך הפעם בסגנון מורחב יותר מזה של באך במגניפיקט. מנדלסון יוצר כאן סימפוניה ווקאלית המזכירה במידה רבה את הסימפוניה התשיעית של בטהובן אך אצל מנדלסון האלמנט הקולי משמעותי ורחב בהרבה. לדברי מנדלסון הוא הלחין את הסימפוניה באופן בו ראשית כל התזמורת מהללת את האל, לאחר מכן מצטרפת אליה המקהלה ובסופו של דבר מצטרפים הסולנים. הסימפוניה כתובה למקהלה עם שלושה זמרים: טנור ושתי זמרות סופרן. הטקסטים הם שילוב של פסוקים מתהלים (חלקם בנוסח חופשי), ישעיהו והברית החדשה.
הסדרה הווקאלית - מנדלסון-באך, יום חמישי, 4.12.08 בשעה 20:00. מחירי כרטיסים: 210-135 שקלים. טלפון להזמנת כרטיסים: 03-6927777. בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה, שדרות שאול המלך 19 תל אביב. ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר האינטרנט: www.israel-opera.co.il.

תאריך:  14/11/2008   |   עודכן:  14/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il