X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הערוץ הקהילתי
▪  ▪  ▪
עינת פישביין [צילום: ורד אדיר]

ערוץ 98 (ערוץ "מכאן") הקהילתי החל לעסוק השבוע בנושא זכויות עובדים, אחד מהנושאים הבוערים בחברה הישראלית, בפינות ומעברונים שישולבו במגזינים השונים של הערוץ לקראת שבוע שידורים מיוחד שיחול ב-23-27.11 תחת הכותרת "עובדים על זה".
במהלך שבוע השידורים תעלה רצועה יומית בשעה 18:00 בנושא זה כששיאו ביום שידורים מיוחד שיתקיים ב-27.11 החל משעה 16:30 בהגשת עינת פישביין, זוכת פרס סוקולוב. פישביין תגיש ביום זה שלוש תוכניות אולפן שישודרו ברצף ויעסקו בזכויותיהם של נשים עובדות, מבוגרים, עובדים זרים ובעלי מוגבלויות שהם הנפגעים העיקריים בשוק העבודה בעיתות מיתון. יום השידורים יכלול כתבות בשילוב דיונים, המלצות וטיפים של מומחים באולפן.
"עובדים על זה" תשלב דיונים באולפן עם כתבות בהפקת קבוצות השידור של הערוץ, שיביאו סיפורים מהשטח בנוגע למאבקים של עובדים שהתאגדו באופן ספונטני והצליחו כנגד כל הסיכויים, מאבק המאבטחים, סיפורו האישי של פועל תאילנדי שהפך קורבן לפעולת איבה ונאלץ לעזוב לארצו מוגבל וחסר כל, התארגנות פועלים פלשתינים שדורשים זכויות לעובדים, הפקרת פורשי צה"ל בשוק העבודה, סיור של רות ויעל דיין במפעלים ועוד.
"ערוץ 98 הינו הערוץ הקהילתי הארצי המפעיל למעלה מ-200 קבוצות משדרות מכל הארץ.למעשה יצרני התכנים מגיעים מכל החתכים החברתיים, שכבות הגיל והתעסוקה. החל ממנכ"ל חברת הייטק שמשדר אצלינו בערבים, בכיר במשטרה בגמלאות, בעלי צרכים מיוחדים ועד לכאלה שמכירים באופן אישי את המאבק על זכויות עובד בסיסיות. לערוץ הלא מסחרי שלנו ישנה הפריבילגיה להתעסק בנושאים הבאמת בוערים ובועטים בחברה הישראלית." אומר דרור כהן, מנכ"ל הערוץ.
עינת פישביין, מגישת "עובדים על זה": "אני שמחה לגלות שלמרות הביקורת על ההתמסחרות הבלתי נסבלת של הטלוויזיה יש עדיין ערוצים בטלוויזיה שדנים בנושאים החשובים, ושזה נעשה דרך השטח ולא עובר דרך מסננת הרייטינג והמפרסמים. הנושאים קרובים אלי אישית ומקצועית, כמו אמהות - למרות כל מה שהשוק עבר בנוגע לשוויון עדיין עולה השאלה האם שוק העבודה באמת ערוך לעבוד עם אמהות, על כל מה שמשתמע מכך, וכמובן נושא שאני מלווה שנים רבות - איך היחס לעובדים זרים מחלחל לחברה שלנו דרך היחס לעובדי קבלן והיחס למבוגרים וכדומה, כך שאף אחד מאיתנו כבר אינו יכול להימלט מההשפעות. כיום החוקים מנסים לשפר את זה אבל מתברר שלא פעם הדרך הרצופה כוונות טובות מובילה לגיהינום, ודווקא החוקים שמנסים להגן עליהם מביאים לפגיעה קשה יותר בזכויות העובדים".
"נהוג לדבר בארץ על ביטחון כנושא החשוב ביותר ושוכחים שתעסוקה ותנאים של עובדים, הופכים אצל רבים מאיתנו לחרדה היומיומית שמאיימת על קיומנו כיחידים" אומרת רונית, סלניקיו יועצת התוכן של הערוץ, "הערוץ הקהילתי, על כל גווניו הוא המקום לדון בנושא מהיבטיו השונים. היוצרים שלנו הביאו את הנושאים חלקם מתוך אג'נדה אישית וחלקם מתוך סיפורים אישיים שלהם או של מקורביהם. לא כל הכתבות הן בעלות 'ערך עיתונאי סנסציוני' אבל כשהכל משודר בשבוע שידורים אחד וביום שידורים מרוכז, אפשר לראות את התמונה המלאה-העובדתית והרגשית - וכשרואים את התמונה המלאה אפשר לתת שם למסגרת והשם הוא לא ממש מחמיא לחברה הישראלית".

תאריך:  16/11/2008   |   עודכן:  16/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il