X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת טבע
▪  ▪  ▪

חברת טבע, ענקית תעשיית התרופות הישראלית והאוניברסיטה העברית בירושלים מוציאות במשותף כתב עת מדעי פילוסופי חדש בשם "אודיסיאה - מסע בין רעיונות". היוזמה להוצאת המגזין על-ידי מנכ"ל טבע שלמה ינאי ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם מגידור באה במטרה לקדם את המדע והתרבות בישראל. עורך כתב העת החדש הוא שמואל שם טוב לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה.
אודיסיאה עוסק במחשבות, רעיונות, דילמות, וויכוחים המתקיימים בחזית העשייה המדעית והפילוסופית העכשווית. המגזין מנתח את השפעת ההתפתחות במדעי הטבע ובטכנולוגיה על האדם והחברה במאה ה-21. המגזין מנסה לזהות ולסמן כיווני מחקר ומחשבה חדשים ומאתגרים להציג אותם לציבור המשכיל ולהעביר לקורא את תחושת ההרפתקה המדעית-אנושית במסע להבנת רוח האדם ומהות היקום.
בכירי אנשי האקדמיה בישראל, לוקחים חלק בפרויקט. כל המאמרים נכתבים על-ידי מומחים בתחומם, חוקרים וממציאים, אנשים יצירתיים ובעלי רעיונות מכל הדיסציפלינות המוכרות והלגיטימיות, וכאלה שעל סף הלגיטימיות. אודיסיאה אינו מקצועי לחלוטין ולא פופולרי לחלוטין. הוא פונה לשכבת האמצע של אנשים משכילים וסקרנים, שרובם רב-תחומיים, ונותן להם נקודות מגע וחיבור אל הרוח האנושית, כפי שהיא באה לביטוי במדע אמנות וטכנולוגיה.
מנכ"ל טבע שלמה ינאי ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם מגידור אמרו היום כי "טבע והאוניברסיטה העברית מוקירות את הישגי המדע הישראלי ומאמינות בחשיבות הרחבת השיח הציבורי בנושאי מדע, פילוסופיה ותרבות לעתידה ולשגשוגה של מדינת ישראל. כתב העת יהווה במה להצגת רעיונות, לחשיפת הציבור הרחב לחשיבה ולמחקר המדעי, ולעידוד הדיון בנושאים העומדים בחזית המדע והרוח האנושית".
לדברי עורך אודיסאה, שמוליק שם טוב "מעבר לעניין האינטלקטואלי ולהנאת הקריאה עומדות בבסיס המגזין החדש שתי מטרות יסוד: הראשונה - ניסיון לגשר בין "תרבויות המדע" השונות - בין מדעני הטבע, אנשי הרוח, חוקרי החברה ויוצרי האומנות. האינטגרציה בין הדיסציפלינות ויצירת קירבה, שיח ושפה משותפים, היא עקרון יסוד בעבודת אודיסיאה. המטרה השנייה היא לקרב את המדע, החשיבה המדעית וההבנה הרציונלית של העולם לשדרות רחבות של קבוצות חברתיות מובילות. אודיסיאה תכוון ליצירת חיבור בין מדע לחברה, בין רעיונות לתוצאותיהם ולמשמעותם וזאת בכוונה להחזיר את האתוס המדעי-רציונלי למקומו במרכז העשייה התרבותית-החברתית".
כתב העת יופץ כל שלושה חודשים למנויים ולמכירה בחנויות הספרים המובחרות. הגיליון הראשון נשלח בימים אלו למעל 20 אלף בתי אב. בגיליון הראשון מתפרסמים בין השאר המאמרים הבאים: פרופ' ענר שלו מהאוניברסיטה העברית על מושג "אי האפשרות" במדע בספרות ובפילוסופיה. פרופ' דורית אהרונוב מהאוניברסיטה העברית על פיתוח המחשב הקוונטי. דר' אורן הרמן מאוניברסיטת בר אילן על מושג האלטרואיזם, דר' אשר עידן מאוניברסיטת תל-אביב על השפעות רשת האינטרנט על הכלכלה והניהול בעולם. פרופ' עידן שגב מהאוניברסיטה העברית על פרויקט המוח הכחול. כן יתפרסמו מדורים בנושאי מוסר, דת, פסיכולוגיה, אסטרונומיה והיסטוריה של המדע.

תאריך:  16/11/2008   |   עודכן:  16/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il