X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת פניני מוסיקה קלאסית
▪  ▪  ▪

מזה 16 שנה מקיימת עמותת פניני מוסיקה קלאסית, שורה של קונצרטים חגיגיים בתחילת החורף, קונצרטים החוגגים את חגי האור של בני דתות שונות. החגיגה תמשך השנה בין ה-20.12 עד ל-10.1 ותציין את חנוכה, חג המולד הפרוטסטנטי והאורתודוקסי ואת השנה החדשה. הקונצרטים מתקיימים במנזרים, כנסיות, ומבנים מיוחדים בסביבת ירושלים וחיפה.
חגיגת "פניני חורף" תפתח בקונצרט ליטורגי הנערך בכנסייה של מנזר לטרון: המנזר הידוע גם כמנזר השתקנים אינו ממהר לפתוח דלתיו לציבור. מדי שבת נערכים בו קונצרטים, אך הנזירים - שפטפוט הסרק אסור עליהם - שומרים על הכנסייה כעל מקום פרטי.
אחרי עשור של פעילות משותפת נפתחה הכנסייה של מנזר לטרון בפני אנשי "פניני מוסיקה קלאסית" וגם - לשני קונצרטים ליטורגיים בשנה בלבד: סביב חג המולד וחג הפסח. הקונצרט "הליטורגי" הקרוב שיתקיים בכנסייה ערב חג החנוכה (20.12) נקרא "זהר אנגלי".
המנצחת יעל וגנר אביטל הוסיפה למקהלה הקאמרית טבעון ולסולנים הרכב כלים ייחודי: עוגב, נבל, חליל, צ'לו, טימפני ופעמונייה ומעניקה לבאי הפסטיבל הזדמנות ייחודית לשמוע יצירות פופולאריות של מלחינים בריטים בני זמננו (בריטן ורטר) בליווי מדריגלים בריטים מתקופת הרנסנס.
"פניני חורף" מקיים כמסורת נשף וינאי. והפעם עם יצירות של שטראוס, קרייזלר, אופנבאך ועוד. בביצוע: תזמורת הפסטיבלים הירושלמית, הסופראן מריה יופה, אייל עין הבר בחליל ויוליה רובינסקי (לשעבר סברדלוב) בנבל. הקונצרט - ייערך בשבת 27.12 בצהריים. באותה שעה בדיוק יתקיים קונצרט מסורתי נוסף במנזר לטרון, וזאת בעקבות דרישת הקהל: הופעה של תיאטרון הג'אז ליאוניד פטשקה. הפסנתרן עטור הפרסים וההרכב הקבוע שלו יארחו הפעם את זמר הגוספל רוי יאנג. הנשף הוינאי יתקים גם בחיפה בכנסיית יוחנן הקדוש בשבת שלאחר מכן. במקביל יתקיים במנזר לטרון קונצרט "פעמוני חג המולד" עם הרכב ייחודי של נגני פעמונים בהדרכת עדית שכטמן.
קונצרטי חנוכה ייערכו בשיתוף פסטיבל המלונות של עמותת התיירות יואב יהודה:
עתיק חדש ומקודש קונצרט של האנסמבל BELLAMYIA מורכב בחציו משירי קודש ידועים של האמונות השונות, ובחציו השני מקטעים מוזיקליים בלבוש מחודש. הוא יתקיים במלון נווה-אילן. הממלכה הבריטית - דיאלוג מוסיקלי בין שני קצוות האוקיינוס האטלנטי יגיש פולקלור אירי, סקוטי, מוסיקה קלטית ואנגלית בצד הפולקלור והקאנטרי האמריקאי. משתתפים: לילך שיר, שי טוכנר ואלישע אבשלום (במלון מעלה החמישה). שיאו של החג בקונצרט "ליל אנדלוסיה" - קונצרט ספרדי עם אמן הפלמנקו באלדי אולייר ושני בניו, הזמרת פרלה מלכוס ורקדנית הפלמנקו עדית סוסליק (נווה-שלום).
הפסטיבל יסתיים בשני קונצרטים קלאסיים: בראשון הקונצ'רטי האהובים של ויואלדי עם אלכסנדר סטארק בכינור, פליקס נמירובסקי ב'צלו ואלכסדנר רוזנבלט בצ'מבלו, ובשני יצירות איטלקיות לגיטרה עם הגיטריסטית הבינלאומית ליאת כהן. בשני הקונצרטים הסולנים מתלווים לתזמורת הפסטיבלים הירושלמית בהדרכת ולדימיר ברשביץ'.

תאריך:  25/11/2008   |   עודכן:  25/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת דסאו
- הודעה מטעם רשת קרוקר
יהודה שוייצר
- הודעה מטעם טוטאל מדיה
רונן הלל
- הודעה מטעם רשת ג'נטלמן
ערן גבאי
החליף בתפקיד את דן הוז, שמונה לאחרונה לנשיא ומנכ"ל ואלור
עדנה דור-און
- הודעה מטעם גלריה לאמנות מכמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il