X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ויצו חיפה
▪  ▪  ▪

מי מאיתנו לא שואל עצמו בעת ביקור במוזיאון או בגלריה, אילו קריטריונים עומדים מאחורי בחירתה של יצירה? לחליפין, כיצד ניתן להצדיק ביקורת באמנות או בעיצוב מעבר לטעמו האישי של המעריך או השופט? ודאי שיש לבתי ספר לעיצוב ואמנות עניין לעסוק בשאלות הערכה ולטפח דיון פתוח בשאלות הערכה הן במטרה לשכלל תהליך הערכה והן לאפשר ויכוח בין מעריכים שירבה חוכמת שיפוט.
במרכז האקדמי ויצו חיפה ממשיכים במסורת הכינוסים על התרבות החזותית והפעם תחום הביקורת עומד במרכז הדיון. אחת השאלות המעניינות בתחום זה נוגעות בבחירה שבין התמקדות בסטודנט לבין התמקדות בתוצר. ידוע כי התוצר הוא עיקר התכלית העיצובית-אמנותית אך בבתי ספר לעיצוב ואמנות יש צורך לפתח יכולות ולחלץ פוטנציאל ולהביאו לכדי מימוש בפועל.
שאלה מעניינת אחרת נוגעת לקושי להגיע להסכמה על קריטריונים לשיפוט והערכה של עבודות בין אם בשל האופי הייחודי של כל עבודה ואם כיוון שאין על הקריטריונים הללו הסכמה. הערכה ושיפוט מושפעים לא מעט מההקשר החברתי והכלכלי בו מתקיימים חיי היצירה והדבר מתבטא בין השאר בהשפעת כוחות השוק על התוכן תוך קריצה למכנה המשותף הצרכני הרחב.
מיכאל הנדלזלץ, סופר, עיתונאי ומבקר התיאטרון של עיתון הארץ ידבר על תפיסת המבקר כאמן אצל אוסקר ווילד ומה ניתן ללמוד מכך על ביקורת בכלל. הערכת האמנות בהיבטים סוציולוגיים תעמוד במרכז הרצאתה של ד"ר גרסיאלה טרכטנברג מהמכללה האקדמית תל-אביב-יפו. פרופ' אוסטרליץ מאוניברסיטת לונדון ידבר על אפקטיביות ההגשות בלימודי עיצוב לאורה של גישת יחסי האנוש. כרמל אורן מהיחידה הארצית לבחינות והערכה בירושלים יציג בהרצאתו גישות למיון מועמדים לבתי ספר לעיצוב ואמנות בעולם ובארץ.
במסגרת השפעת הביקורת על היצירה נבקש לשמוע במתכונת "שולחן עגול", את האמנים והיוצרים: דן רייזינגר, מעצב, חתן פרס ישראל; יגאל שם טוב, צלם ואיש האקדמיה לעיצוב בצלאל; דורון פולק, אוצר ומפיק אמנות והאמן בני אפרת.
הכינוס מבקש מהיוצרים בתחומים השונים לדון בהשלכות הביקורת על מפעל היצירה שלהם. היוצרים והחוקרים יציעו פרשנות משלהם לזיקה שבין הערכת עבודות באמנות לבין תהליך הגלובליזציה ונוכחותה המוגברת של האמנות באינטרנט (גלריות ומוזיאונים המציגים בעיקר או רק ברשת).
בתחום העיצוב תעלה ביתר דחיפות שאלת ה"קיימות" לאור המשבר האקולוגי והמידה בה הקיימות היא קריטריון בהערכת עבודות בעיצוב. הכינוס פתוח לקהל הרחב, למנחים ומורים לעיצוב ואמנות ולסטודנטים.

תאריך:  15/12/2008   |   עודכן:  15/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il