X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון נשות הדסה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חניכי הקורס השנתי של תנועת יהודה הצעיר, בחסות ארגון נשות הדסה, אירחו במתנ"ס כנרת בבת ים עשרות מילדי אשקלון, בגילאי גן ובית ספר יסודי. החניכים העבירו לילדים יום גדוש בפעילויות, שאיפשר להם להתאוורר ממצבם הלחוץ. הילדים חוו הפעלות בתחנות שונות, בין השאר: משחקים היתוליים, פינת איפור, אפיית פיתות בטאבון והרקדה.
חניכת יהודה הצעיר, חנה שקולניק, בת 18 מבריטניה אמרה, כי עבורה זה היה יום חזק מאד מבחינה רגשית. הילדים קיבלו הזדמנות לעבור יום נורמלי, רחוק מכל הפחדים בבית. לדבריה, זו בדיוק המהות של הקורס השנתי ושל הקשר לנשות הדסה: עזרה לחברה הישראלית היכן שצריך.
בשבוע שעבר שקולניק הייתה גם אחת מ-240 המתנדבים של יהודה הצעיר בבסיסי צבא ברחבי הארץ: "לפני כמה ימים עזרתי לארוז קיטבקים והיום סייעתי כאן להעלות חיוך על-פני הילדים. זה נותן הרגשה שבאמת זקוקים לנו פה בארץ ומחזק מאד את הקשר שלי לישראל".
ננסי פלצ'וק, הנשיאה העולמית של ארגון נשות הדסה, מסרה: ארגון נשות הדסה גאה בלהיטות וברוח המסירות שמפגינים משתתפי יהודה הצעיר, בכל הקשור לתרומה לישראל. זה מחמיא לנו שדור המנהיגות הבא של העם היהודי בחר בלפיד של מחויבות ארגון הדסה כלפי ישראל. הצעירים האלו יהפכו למנהיגי המחר של העם היהודי בישראל ובתפוצות.
תנועת יהודה הצעיר מפעילה את התוכנית הגדולה ביותר המיועדת לצעירים אחרי תיכון, בוגרי בתי ספר ציבוריים ויהודיים. 541 משתתפי התוכנית שוהים עשרה חודשים בישראל ועוסקים בלימודים ופעילויות התנדבותיות, רבות מהן בבת ים. הקורס השנתי ממומן על-ידי ארגון נשות הדסה, ארגון הנשים הגדול ביותר בארה"ב, ומשתף-פעולה עם מסע של הסוכנות היהודית. בקרב בוגרי יהודה הצעיר יש שיעור גבוה של עלייה ארצה ושיעור של מעל 90 אחוז בנישואים יהודיים. אף לא אחד מן המשתתפים ביקש לעזוב עד כה את ישראל בשל המצב הביטחוני.
יש לציין כי הודות להתנדבותם של חברי יהודה הצעיר בהוראת אנגלית בבתי הספר בבת ים, רמתם של התלמידים בידיעת השפה עלתה בשנים האחרונות. בין התוצאות בשטח: גידול במספר הניגשים למבחני המיצ"ב באנגלית בכיתות ה' ו-ח', שיפור בתוצאות המבחנים בבתי הספר, השפעה חיובית על מודעות התלמידים לשימוש באנגלית, לצד חיזוק בידע ובשליטה בשפה.
אודות ארגון נשות הדסה
ארגון נשות הדסה הינו ארגון הנשים היהודי הגדול ביותר בעולם המונה כיום כ-280,000 חברות ופעילות ברחבי העולם ועוד כ-30,000 גברים-עמיתים. בשנת 2008, סך ההשקעות של הארגון בישראל מגיע ל-106 מיליון דולר.
ארגון נשות הדסה נוסד ב-1912 על-ידי הנרייטה סאלד - יהודייה משכילה ילידת ארה"ב, בעלת חזון ואשת מעשה נאמנה לערכי היהדות והציונות. סאלד ריכזה והנהיגה נשים בארה"ב, אשר הניעו ויזמו את כינון התשתית הרפואית והחינוכית בארץ ישראל מתקופת הישוב ועד קום המדינה. ארגון הדסה יזם והקים מפעלים רבים, כמו טיפת חלב, מרפאות ועליית הנוער, אשר במסגרת פעילותה ניצלו למעלה מ-15,000 ילדים ובני נוער מהתופת הנאצית במסגרת עליית הנוער.
בחסות הדסה, פועלים שני מרכזים רפואיים: בית החולים הדסה עין-כרם והר-הצופים בירושלים ובכללם חמישה בתי ספר למקצועות הרפואה, מכללה אקדמית - מכללת הדסה ירושלים, תנועת הנוער יהודה הצעיר, תוכנית ווג'ס ישראל הדסה, מוסדות חינוך והעשרה לילדים במצבי סיכון ועולים חדשים, מרכזים קהילתיים לעולים צעירים, קיבוץ בערבה, פרויקטים אקולוגיים-חברתיים כמו פיתוח המים והקרקע.

תאריך:  14/01/2009   |   עודכן:  14/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון דהאן
- הודעה מטעם עיריית עכו
רעות סהר
- הודעה מטעם גיא טצה יועצי תקשורת
דדי פיק
- הודעה מטעם סמינר הקיבוצים
שלומית שתיוי
- הודעה מטעם רשת ריקושט
גיא שמואלי
- הודעה מטעם אגד תעבורה
רשימות נוספות
השר איתן: אתפטר בגלל יוזמות ברק לרגיעה  /  איציק וולף
עובדי אל על נרתמים למען חיילי צה"ל  /  נעמה קציר שמואלי
AIG למען תושבות הדרום  /  שלומית פרוז
אחד על אחד - ראיון עם חאלד משעל  /  גרשון אקשטיין
דין הנייה כדין סדאם  /  יוסי אחימאיר
הרתעה או הסכם: מה עדיף?  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il