X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת חיפה
▪  ▪  ▪

צוות מומחים לבריאות נפש קהילתית של אוניברסיטת חיפה מסייעים בימים אלה למטפלים בדרום הארץ להתמודד עם המלחמה: החוקרים והסטודנטים מסייעים לאנשי צוות מעמותות טיפוליות כמו אנוש, גוונים וצוותים של הוסטלים לדיור מוגן, המטפלים בנפגעי נפש באזור הדרום.
"למטפלים יש אחריות כפולה. הם מרגישים אחריות לגבי משפחותיהם, אבל גם לגבי המטופלים שלהם וזה יוצר אצלם לא מעט בעיות, דילמות אתיות והרבה לחץ", אומר ד"ר מרק גלקופף מאוניברסיטת חיפה, שמוביל את הפרויקט, שפועל בשיתוף משרד הבריאות.
ביום שני האחרון הגיעו שני צוותים של חוקרים וסטודנטים מהחוג לבריאות נפש קהילתית מאוניברסיטת חיפה למרכזים הטיפולים בשדרות, אופקים ובנתיבות. קהל היעד שלהם היו לא המטופלים אלא דווקא המטפלים במטרה לתמוך, לחזק את העמידות ולשמוע את הצרכים של אלא שאחראים על העמידות ושמיעת הצרכים של אחרים.
"נתקלנו באנשים עם לא מעט סימנים של פוסט-טראומה. אנשים שמתמודדים לא רק עם האיומים על חייהם ועל חיי קרוביהם אלא גם על חיי המטופלים שלהם. אלה אנשים שאין להם מקום לגלות חולשה או להשתחרר מהלחץ - לא בבית מול הילדים ולא בעבודה מול המטופלים", מסביר ד"ר גלקופף.
לדבריו, הדילמות שעומדות בפני המטפלים הן קשות וסבוכות. מטופלים רבים, לדוגמא, לא ממהרים להיכנס למרחב מוגן בעת אזעקה. המטפלים צריכים להחליט אם הם מסכנים את חייהם ומשדלים אותם להיכנס או ממהרים בעצמם להיכנס למרחב המוגן ומשאירים את המטופל בחוץ, כשלעיתים יש צורך להתמודד עם התקפי חרדה וניתוק רגשי של מטופלים שקורים בזמן האזעקה.
יחד עם פרופ' דיוויד רועה, פרופ' חנוך ירושלמי, ד"ר אורית קרניאלי-מילר וסטודנטים שהתנדבו גם הם לסייע הם יצרו מרחב, שבו יכול הצוות המטפל לבטא את עצמו לקבל תמיכה אחד מהשני ולהיחשף לחוויות אחד של השני, דבר שמחזק ומנרמל את התחושות ואת הפחדים של כל אחד מהמשתתפים. בנוסף העבירו המומחים תרגילים שונים שמטרתם לאפשר למטפלים כלים להתמודדות עם דחק, אותם יוכלו להפעיל על עצמם או על מטופליהם.
החוקרים והסטודנטים יגיעו ביום חמישי הקרוב לאשדוד ולאשקלון לסייע גם שם. "לשמחתנו ההיענות של הסטודנטים היא גדולה יותר מהכמות שאנחנו יכולים לקחת. תוך מספר ימים 30 מהם הסכימו לסייע והיינו צריכים להשאיר חלק מהם בצפון", הוסיף ד"ר גלקופף.

תאריך:  15/01/2009   |   עודכן:  15/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il