X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ישיבה יוניברסיטי
▪  ▪  ▪

המרכז לעתיד היהדות בישיבה יוניברסיטי בשיתוף עמותת צהר העבירו בסוף השבוע האחרון סמינר ל-40 רבנים ומנהיגי קהילות מרחבי הארץ, זאת במטרה לחזק את הקהילות היהודיות בישראל באמצעות הפיכת בתי הכנסת למרכזים קהילתיים. הסמינר שהתקיים בירושלים, היווה את השלב הראשון בתוכנית ההכשרה של פרויקט קהילות פתוחות, פרויקט הדגל של צהר.
הפרויקט המקיף, הנשען על ניסיונו הרב של המרכז לעתיד היהדות בישיבה יוניברסיטי www.yu.edu/cjf, בטיפוחן ובתמיכתן של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, נועד להכשיר ולהדריך למעלה מ-400 רבנים כישרוניים. זאת, במטרה לשלב אותם בקהילות השונות בישראל לאורך 10 השנים הקרובות. רבנים אלו ישתתפו בתוכנית הכשרה מתמשכת אשר תתמקד בתפקיד הרב בקהילה ובאתגרים מולם הוא עומד.
"יוזמה זו נועדה לספק לרבנים ישראלים ומנהיגי קהילה את הכלים הנדרשים ביישום המודל הצפון-אמריקני: שילוב מוצלח של דמות רבנית במבנה הקהילה, ומיקוד מחודש של מטרות עבור מנהיגי קהילה שיסייעו להפחת רוח חיים חדשה בבית הכנסת", מסביר הרב קנת' ברנדר, דיקן המרכז לעתיד היהדות בישיבה יוניברסיטי, אשר ביקר בישראל בסוף השבוע האחרון לרגל האירוע.
לאורך השבוע, באי הסמינר השתתפו במגוון סדנאות עבודה, הרצאות ודיונים שעזרו להם להבין בצורה טובה יותר את הסוגיות העומדות בפני החברה הישראלית (למשל: חסרונם של ערכים יהודיים מהשיח הציבורי) והזדמנות לבטא את חזונם האישי לעתיד קהילותיהם.
"המטרה שלנו היא להפוך רבנים לרלוונטיים ונגישים יותר עבור כל קבוצות הקהילה ולקדם את בית הכנסת כמרכז קהילה וכחוף מבטחים לישראלים - דתיים וחילונים כאחד", אומר הרב רונן נויבירט, מנהל פרויקט קהילות פתוחות. "שיתוף הפעולה שלנו עם המרכז לעתיד היהדות בישיבה יוניברסיטי מחזק את ביטחוננו כי אנו יכולים להשיג מטרה זו".
לאורך פרויקט ההרצה בשנת 2008, עשר קהילות (מזכרון יעקב שבצפון ועד ערד שבדרום) חוו הצגה מחדש של דמויות רבניות תוך השגת תוצאות חיוביות. עמותת צהר מקווה להגיע לכ-20 קהילות חדשות עד סוף שנת 2009, יחד עם סמינר משותף נוסף של המרכז לעתיד היהדות בישיבה יוניברסיטי המתוכנן להתקיים בחודש יוני.
אודות ישיבה יוניברסיטי (www.yu.edu)
מחברת בין המורשת של תרבות מערבית לבין מסורות עתיקות של חיי יהדות ומשפט. למעלה מ-7,000 סטודנטים לתואר ראשון ושני לומדים בארבעת הקמפוסים של ישיבה יוניברסיטי בניו-יורק: ווילף, הנרי ברן ישראל, מרכז ברוקדייל והקמפוס ע"ש ג'ק ופרל רזניק.
שלושת הקמפוסים לסטודנטים לתואר ראשון - ישיבה קולג', סטרן קולג' לנשים ובית הספר סיסמס למנהל עסקים - מציעים תוכנית ייחודית המשלבת בין לימודי יהדות לקורסי אמנות. בתי הספר שלה כוללים את: הקולג' לרפואה ע"ש אלברט איינשטיין, בית הספר למשפט ע"ש בנג'ימין נ.קרדוזו, בית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש וורזויילר, בית הספר לפסיכולוגיה למוסמך ע"ש פרקאוף, בית הספר לחינוך יהודי וניהול למוסמך ע"ש עזריאלי, בית הספר ללימודי היהדות למוסמך ע"ש ברנרד רבל והסמינר התיאולוגי ע"ש הרב אייזק אלחנן. מוסדות המחקר של ישיבה יוניברסיטי מדורגות מבין המובילות במחקר אקדמי בארה"ב.

תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  18/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת פרידמן
- הודעה מטעם אל על
מיטל ביטון
- הודעה מטעם ארגוני החירשים
דב גרינבלט
- הודעה מטעם החברה להגנת הטבע
רינת שגיא
- הודעה מטעם המרכז האקדמי אריאל בשומרון
אורטל זוהר וולף
- הודעה מטעם בזק בינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il