X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מכון הערבה
▪  ▪  ▪

מכון הערבה ללימודי הסביבה בקיבוץ קטורה, מקיים בימים אלה תוכנית הדרכה בת שבוע בנושא הלחימה בתהליך המִדבּוּר (Desertification) עבור מעצבי מדיניות בכירים מקניה, ניגריה, ברזיל, סין וסמואה. במסגרת התוכנית ילמדו המשתתפים להכיר את הטכנולוגיות החדישות ביותר ואת קווי המדיניות המובילים בתחום האטת תהליך המדבור, אשר בפיתוחם מילאה ישראל תפקיד חיוני.
מדבור הוא תהליך ההידרדרות המתמיד של מערכות אקולוגיות יבשתיות הנובע משינויים באקלים ומפעילות אנושית. גורמים אקלימיים, כגון בצורות ושיטפונות, ופעולות של בני אדם כמו ביעור יערות, ניצול חקלאי לא נכון של הקרקע והשקיה מועטה, מוביל לאובדן קרקעות מניבות וגיוון ביולוגי. אפריקה ואסיה מהוות מוקדים מרכזיים לתהליכי מדבור רחבי היקף.
התוכנית, שכותרתה "תפקידם של זנים מקומיים וזנים המותאמים לתנאי מדבר למטרות האטת תהליך המדבור" מתקיימת בימים אלו במכון הערבה בקיבוץ קטורה בשיתוף עם המחלקה לעניינים כלכליים וחברתיים של האו"ם (UN DESA) והמרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ.
למכון הערבה ידע ומומחיות נרחבים בתחום חקלאות בת קיימא באקלימים צחיחים, אשר פותחה במשך שנים רבות. ההדרכה במכון מספקת הזדמנות עבור אנשי מקצוע המעורבים בנושאים שונים בתחום המדבור להתוודע למגוון של אסטרטגיות למיתון תהליך המדבור ונהלי חקלאות אלטרנטיביים המתאימים לאזורים חצי מדבריים ומדבריים.
מטרת התוכנית היא הקניית שיטות מעשיות להפיכת המגמה של התדרדרות הקרקע, כולל אסטרטגיות הידרולוגיות ומידע אודות זני צמחים מקומיים או המותאמים למדבר אשר מסוגלים למתן את הנזק, ובו בזמן לשפר את הביטחון התזונתי ולקדם הזדמנויות כלכליות.
מנהלת המרכז לחקלאות בת קיימא במכון הערבה, ד"ר איליין סלאווי, הינה חוקרת בעלת מוניטין בינלאומי בתחומי חקלאות מדברית ובת קיימא, והיא רכזת התוכנית. ד"ר סלאווי תרמה לפיתוחם של גידולים חדשים עבור אדמות מדבריות ומליחות, ואף חקרה ובייתה עשבי מרפא נדירים המצויים בסכנת הכחדה מאזורי הערבה וים המלח.
קלייב ליפקין, מנהל מחלקת המחקר של מכון הערבה: "מידבור הוא בעיה גלובלית, אתגר עימו התמודדה ישראל מאז הקמתה, ותהליך אותו הצליחה למתן באמצעות פיתוח פתרונות כמו נצילות גבוהה של מים ושימוש בהשקיה בטפטוף. מכון הערבה צבר למעלה משלושים שנה בפיתוח גידולים אלטרנטיביים עבור חקלאות באזורים צחיחים, המותאמים לתנאים מדבריים, ואנו גאים לעבוד בשיתוף פעולה עם והמרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ ולחלוק ניסיון וידע זה עם חלקים אחרים בעולם".

תאריך:  12/04/2009   |   עודכן:  12/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאוה עינבר
- הודעה מטעם עמותת לנשום
רעיה בלחסן
- הודעה מטעם עמותת תיירות גולן
איריס דוידסון
- הודעה מטעם המוזיאון ללוחם היהודי במלחמת העולם השנייה
יובל פלג
- הודעה מטעם חברת הספנות K-LINE
הילה בארי
- הודעה מטעם משרד החקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il