X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הרשות השנייה
▪  ▪  ▪

לאחר תהליך עבודה מעמיק שארך למעלה משנה, המועצה אישרה היום את מכלול השינויים בכללים והנוסח כפי שגובש על-ידי הנהלת הרשות השנייה, וזאת במסגרת פרויקט "מיקוד הרגולציה". יישום השינויים יתבצע בכללי התוכניות, כללי שיבוץ הפרסומות, כללי האתיקה בפרסומת וכללי נטילת זמן הפרסום.
תהליך "מיקוד הרגולציה" מימש את מקצועיות התהליך ואת היכולת של הרשות למצוא את האיזונים הנכונים בין שמירה על אינטרס הציבור ועל קיומן של התחייבויות לבין מתן מענה להתפתחויות בתחום ההפקה. יש לצפות כי אל מול תהליך חשוב זה של בחינה עצמית והתחדשות שביצעה הרשות יפעלו גם הזכיינים באחריות המתבקשת מערוצים מרכזיים, הן מבחינה תמהיל המסך והן מבחינת עמידה בהיקף המחויבויות שנטלו על עצמם כאשר זכו במכרז. הרשות השנייה שמה דגש על תהליך זה על-מנת לעמוד על קיום המחויבויות ולהבטיח שתמהיל השידורים לרבות תוכניות איכותיות יהיה ראוי.
הכללים החדשים מהווים גם התשתית להסדרת פעילותו של ערוץ 10 בתקופת הזיכיון הבאה, המתחילה בפברואר 2010. האחדת "כללי התוכניות" מתוקפם פועלים שני הערוצים הינה חלק מתהליך הסדרת הרגולציה בקרב ערוצי הברודקאסט מסחריים ציבוריים. כללי התוכניות מסדירים את מכלול הנושאים הקשורים לשידור תכניות בידי בעלי זיכיון לשידורי טלוויזיה. בפרט, יש לציין את התיקון שבוצע בתמהיל הסוגה העילית המוסדר במסגרתם ואשר נועד להבטיח מגוון מתאים לערוץ מרכזי וכן את שוק היצירה המקומית, אשר מחובתנו לשמרו.
כללי האתיקה בפרסומת תוקנו בפרט לאור מדריך האתיקה בפרסומת שגובש על-ידי הוועדה בראשות פרופ' אסא כשר ואושר על-ידי המועצה וזאת במגמה לחדד את הוראות הכללים ברוח המדריך. כללי שיבוץ פרסומת מעגנים את הסוגיות הקשורות להיקף זמן הפרסום המותר ולאופן שיבוצן של הפרסומות. בעניינים אלה בוצעו שינויים משמעותיים שנועדו לאפשר לזכיינים למקסם את הכנסותיהם ומנגד להבטיח כי אינטרס הצופים ישמר.
נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה: "מתווה מיקוד הרגולציה מהווה נקודת שיא בעבודת המועצה. מחד, הפיכת הרגולציה לאפקטיבית ויעילה יותר. מאידך, שבירה של קירות הזכוכית בשוק התקשורת בישראל. במיקוד הרגולציה ניתן ביטוי משמעותי לשילובם של כוחות חדשים ויוצרים צעירים שיהוו פסיפס אמיתי ורב תרבותי של היצירה הישראלית ומאידך יצרו מסך איכותי שייצור תרבות שניתן יהיה להתגאות בה".
מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "המיקוד הוא תהליך מקצועי נכון, שבסופו של דבר יאזן בין ההגנה על האינטרס הציבורי, תמהיל שידורים ראוי, הקפדה על עמידה במחויבויות, קידום מעמד היצירה האיכותית ועצמאות היוצרים. אני מקווה שהזכיינים ישנסו מותניים, יעמדו בהחלטות המעוצה וישפרו את פני המרקע, כאשר ההחלטות יאפשרו להם לפעול תוך צמצום מחלוקות".

תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il