בית הספר לחינוך מזמין למפגש בנושא: הפרדוקס הכלכלי של החינוך, יום ד' 15.7.09, 16:25-14:15, מתחם מרגנית, אולם 203, קמפוס אור יהודה.
הנחייה: דר' חנה בר-ישי, סגן דקאן בית הספר לחינוך, המרכז ללימודים אקדמיים. קהל היעד: סטודנטים, חברי הסגל האקדמי, חברי הנהלה.
"הפורום לחקר מדיניות החינוך בישראל", מיסודו של בית הספר לחינוך, הוקם במטרה ליזום דיונים בנושאים חינוכיים מרכזיים. תוצרי הדיונים מכוונים לכתיבת ניירות עמדה, אשר יוגשו למקבלי ההחלטות במדינת ישראל. הדיון הראשון עסק בסוגיות מהותיות של הקוריקולום בחברה הישראלית, בהקשרו החינוכי, ומנקודת מבט אקדמית - פרקטית.
הדיון השני יעסוק במהות הקשר בין הוצאות לתוצאות בחינוך. קיימת הסכמה גורפת בקרב חוקרי חינוך שלא ניתן לבסס קשר ברור ושיטתי בין היקף התשומות לכמות ו/או איכות התפוקות במערכות חינוך. דווקא בשל כך מבקשות מערכות חינוך ברחבי העולם להגדיל את רמת היעילות של ניצול המשאבים הקיימים במערכת ולהדק את הקשר שבין תשומות החינוך למטרותיו. ובישראל? ניתוח תשומות-תפוקות מגלה מערכת חינוך בלתי אפשרית של סתירות ופרדוקסים. בישראל הוצאות החינוך גבוהות, אבל תלמידיה מקבלים מעט מאד משאבים, הכתות גדולות ועדיין יש הרבה מאד מורים, תקציביה גדולים, אבל שכר המורים נמוך, הישגי תלמידיה נמוכים, אבל דרוגה כמדינת הייטק גבוה, הישגי התלמידים בבגרויות עולים, אבל הפערים בהישגים בין השכבות השונות גדלים, שיוויוניות מהווה את אחת ממטרותיה, אבל הקצאת משאביה אינה פרוגרסיבית.