X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לאחר זיכוי שמעון שבס בבית המשפט העליון והשתלחותו בפרקליטות (אף שלא על הפרקליטות נאמר ש"פעל בניגוד עניינים ובצורה לא נאותה"...) - אמרה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, במין הרהור מגומגם, שבית המשפט העליון קבע פה רף מאד גבוה להוכחת שחיתות, וממש צריך "שחיתות זועקת" לקבלת הרשעה.
במילים אחרות, ניתן לתרגם זאת כך: אישים ונבחרי ציבור יכולים לקחת שוחד, ולמעול באמון, אך עליהם רק להיזהר שלא להשאיר עקבות ברורים למעשיהם, כי ללא עדויות מוחצות (כגון הודאה שלהם עצמם...) הם לא יורשעו. ושנית, עליהם לקחת פרקליטי צמרת להגנתם (הציבור כבר יממן זאת...).
המסע נגד הפרקליטות המשיך באותו ערב, כאשר כל שלוש רשתות הטלוויזיה הציגו תמונות של תשעה אישים בכירים ונבחרי ציבור, אשר זוכו בדין בשנים האחרונות - זיכויים שבחלקם היו מוזרים כאשר ממרבית זיכויים אלו נודף ריח מאד חריף של משוא פנים והעדפה כלפי הבכיר (ובייחוד בגין עורך דינו הבכיר יותר... ) - ואף במקרה שמעון שבס. דברני התקשורת התעלמו מכך שיצחק רבין לא יכול היה להעיד, וכי השופטת מרים נאור, בדעת מיעוט בבית המשפט העליון, כן דרשה הרשעה.
במשפטו של אלי לנדאו, למשל, העמידה פרקליטת המדינה דאז (דורית ביניש) - מסיבות השמורות עימה, עו"ד צעיר וחסר ניסיון כנגד פנל שלם של טובי עורכי הדין במדינה, והצרה את צעדיו... וגם בסופו של דבר, עם הזיכוי היו לא מעט הערות לא מחמיאות מצד השופטים לגבי המזוכים.
אהוד אולמרט זוכה, אף שעמד בראש פירמידה של עשרות מורשעים, וכפי שציינו מספר כתבים, היתה התנהגותו והעדפותיו של השופט מוזרות ביותר. במשפטו של שמחה דיניץ, למשל, היו שאלות נוקבות שהשופטים החליטו משום מה שלא להתייחס אליהם.
גם במשפטו של ראש עיריית ראשון לציון, מאיר ניצן, קרה דבר מוזר. כי אף שהורשע בעבירות חמורות, החליט השופט הרחמן, בצעד מוזר ביותר, שלא להכליל זאת במסגרת עבירות שיש בהם קלון, כך שיוכל להמשיך ולכהן כראש עיר. וכן הלאה והלאה.
בנושא שחיתות לא קיים מבחן בוזגלו בהיפוכו. מורשעים בעבירות דומות לאלה של בכירים (שזוכו) חוטפים עונשים כבדים, כי אין ידם משגת לקחת עו"ד מהשורה הראשונה - כזה שהשופט יהיה לו מראש סימפטיה לנאשם מההיכרות עם עורך דינו (להזכירכם, רק שעורכי דין יוקרתיים ויקרנים אלו של המואשמים הבכירים שכרם משולם על-פי רוב מקופת הציבור...).
כאחד ממייסדי עמותת "אמיתי", עמדתי לא פעם עם חברי העמותה נדהמים ממשוא הפנים שגילו הן הפרקליטות והן בתי המשפט כלפי נאשמים בכירים (ועורכי דינם הבכירים). ואם כי נראה שבשנים האחרונות הפרקליטות השתפרה מאד בגישתה הרצינית והעיקבית להעמדה לדין של אישי ציבור, הרי שהגיע גם הזמן שמערכת המשפט תבדוק טוב טוב את עצמה, על מעשי איפה ואיפה, ועל הסלחנות חסרת הפשר שהיא מגלה כלפי נאשמים אישי-ציבור. המצב חייב להיות הפוך: נבחר ציבור חייב בהתנהגות ממש מושלמת מבחינת החוק - ועל "חפיף" ו"מצפצף" עליו להענש.

תאריך:  31/01/2003   |   עודכן:  31/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רעיה אפשטיין
מחקר חדש: שחיתות אוסלו על-רקע הבחירות בישראל;
מרכז אריאל למחקרי מדיניות
עמי דור-און
אליקים רובינשטיין
פנחס (פיני) פישלר
שמעון שבס זוכה בבית המשפט העליון. לאחר זיכויים של קהלני, נאמן, דרור חטר-ישי, אולמרט ורבים טובים אחרים, מוכח פעם נוספת כי יד קלה ורופסת משרבטת [כך ממש] כתבי אישום כאילו היו בעיני מקבלי ההחלטות שם חטיפי "במבה" או "ביסלי"; שוב ושוב נכשלים רובינשטיין וארבל; שוב קיבלו זאפטה איומה ב"פרצוף". מי ישלם את מחיר המחדלים? היכן מבקר המדינה?
ענבל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il