X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי וולפסון
▪  ▪  ▪

נחנכה היחידה הראשונה בישראל לטיפול בשבץ מוחי, במחלקה הנוירולוגית שבמרכז הרפואי וולפסון. היחידה שנקראת ע"ש הוריה של זהבה דנקנר - יהודית ונח דוברושין ז"ל, הוקמה בזכות תרומות של זהבה ויצחק דנקנר (הוריו של נוחי דנקנר - יו"ר IDB) ותורם אנגלי, שנאספו על-ידי עמותת הידידים של וולפסון.
פרופ' יאיר למפל - מנהל המחלקה הנוירולוגית ומומחה לשבץ מוחי, הסביר כי לראשונה בארץ, יש בוולפסון יחידה ייעודית לטיפול בחולי שבץ מוחי, שמהווה פריצת דרך בטיפול. מדי שנה נפגעים בישראל כ-15,000 איש משבץ מוחי כשרבע מהחולים אינם שורדים את החודש הראשון ורבים נשארים נכים. למעלה מ-1,000 איש מהם מגיעים לבית החולים וולפסון. לדבריו, הטיפול המיידי בשבץ מוחי בשעות הראשונות הוא קריטי ומציל חיים. הטיפול הרב-מקצועי של צוות רפואי ייעודי ומיומן, והמעקב המתמיד אחר שינויים במצב החולה, הינו הגורם העיקרי להפחתת תמותה, צמצום נזקים ונכויות, ושיפור התפקוד העתידי של החולה. פרופ' למפל אמר כי זהו יום חג לא רק לבית החולים אלא בעיקר לציבור הגדול של כחצי מיליון תושבים אותם משרת בית החולים וולפסון.
הרב יעקב איפרגן "הרנטגן", קבע את המזוזה בפתח היחידה והסביר שמשמעות המזוזה הוא - זוז מוות, ובירך ואיחל כי אכן יצליחו להציל אנשים רבים.
זהבה דנקנר הייתה נרגשת מאד מהמעמד ומהיחידה החדשה שנקראת ע"ש הוריה. היא גוללה באוזני הקהל את תולדות משפחתה השזורים בהיסטוריה של ארץ ישראל. בין השאר סיפרה כי הרצל, בביקורו בארץ, ביקר בבית סבתה בנס ציונה. היא דיברה במלים חמות על אמה יהודית ועל אביה נח שעל שמו נקרא בנה נוחי, והודתה לבעלה יצחק שהגה את רעיון התרומה. זהבה דנקנר ציינה כי הקשר עם בית החולים וולפסון נקשר בזכות הידידות ארוכת השנים של המשפחה עם אלי בארי - יו"ר עמותת הידידים של וולפסון.
ד"ר יצחק ברלוביץ - מנהל המרכז הרפואי וולפסון, אמר כי בשנים האחרונות נפתחו אפשרויות רפואיות חדשות להמסת קרישי דם במוח ולטיפולים חדשניים אחרים והוא שמח על כי ביחידה החדשה מיישמים את כל החידושים, מה שנותן סיכוי טוב יותר לחולים. ד"ר ברלוביץ הודה למשפחת דנקנר שתרמה, לאלי בארי שדאג לתרומות, לאנשי המחלקה הנוירולוגית ולעובדים רבים בבית החולים שעמלו רבות להקמת היחידה.
אלי בארי - יו"ר עמותת הידידים של המרכז, ציין כי זהבה ויצחק דנקנר מלווים את עמותת הידידים ודרכה את בית החולים וולפסון מזה מספר שנים, תמיכה ברוכה לרווחת האוכלוסיה שמקבלת בו שירותים רפואיים. בארי אמר כי למד להכיר את התכונות המיוחדות והאנושיות של זהבה ויצחק והוסיף שזהבה היא "אשת חיל" ויצחק הוא "הכל יכול", והודה להם במלים חמות.

תאריך:  23/08/2009   |   עודכן:  23/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il