X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקופת הביטוח הלאומי מצטברים מיליארדים רבים שהם סך הכספים שנודבנו לתרום מידי חודש משכרנו והם אמורים לשמש כקרן ביטוח הדדית של כל האזרחים
▪  ▪  ▪

אדוני שר האוצר. בתום הקדנציה שלך בראש הפירמידה הכלכלית של מדינה ישראל, כשכבר הושגו כל היעדים והמשק מתפתח בקצב מהיר, אחרי שהוכחת את כישוריך היחודיים ואתה יכול לנוח על זרי הדפנה עד להרכבת הממשלה החדשה - מניח אני שזמנך בידך ותואיל לענות על כמה שאלות ולהאיר את עינינו בסוגיות שאינן ברורות דיין, ותודה מראש.
א. אחת ממילות הקסם בקרב מומחי האוצר, וכמובן הציבור שממתין בפה פעור למוצא פיהם, היא הפרטה. לפני כל מערכת בחירות מבטיחים להמשיך ולהתמיד בכך וברור שהמשך התהליך יביא אך ברכה לכולנו. יחד עם היותנו אסירי תודה על הביצוע המרשים של מרשם פלא זה נותרו עדיין אי אלה נקודות שנשמח לברר.
אנחנו הבורים ועמי הארצות חשבנו שלהפרטה שתי מטרות: לייעל את פעולות הגוף שיוצא מחיבוק הדוב של הממשל ולהעשיר את הקופה הציבורית למען האזרחים. לא נעים להודות אבל לא הצלחנו להבחין בשיפור השירות מצד המוסדות שהופרטו, בנק הפועלים למשל ואנחנו לא מכירים אפילו אזרח אחד שיצא נשכר מהמיליארדים שהוזרמו לקופת האוצר.
לא שיש לנו ספק אבל רק למען הרושם הטוב עדיף היה אולי בכל זאת להציג דין וחשבון לגבי הדרכים בהן נוצלו הכספים שהתקבלו מתהליכי ההפרטה ואם כבר, אז באותה ההזדמנות גם להאיר את עינינו בדבר מקור הכסף ששימש כתשלום ותהליך העברתו לזכותנו.
ב. בבדיחה הישנה מבית היוצר של ברית המועצות מסופר על הפועל שכמו בכל שנה פונים אליו ומנדבים אותו לתרום אחוז מסויים משכרו לטובת פרויקט לאומי, הרי במשטר הקומוניסטי הכל הוא רכוש הציבור - כלומר שלו. השנה, אומר איונוביץ, אני רוצה בתמורה מגפיים. מגפיים? תוהה מזכיר המפלגה. כן, הוא מבהיר, מהשנה שעברה יש לי מפעל פלדה, מלפני שנתיים סכר על הוולגה, עכשיו הגיע הזמן שיהיו לי גם זוג מגפיים.
קשה לא להזכר במציאות לא באמת מצחיקה זאת בכל הזדמנות שנדונה מחדש מדיניות הממשלה בכל הקשור למוסד לביטוח לאומי.
באם בטעות דברינו, נשמח לקבל את תיקונך המלומד, אבל נדמה שלמעשה הכספים של מוסד מכובד זה לא בדיוק רכוש הממשלה. בקופת הביטוח הלאומי מצטברים מיליארדים רבים שהם סך הכספים שנודבנו לתרום מידי חודש משכרנו והם אמורים לשמש כקרן ביטוח הדדית של כל האזרחים.
לא כל כך מוצא חן בעינינו שהכספים שלנו משמשים לכיסוי גירעונות הנובעים מניווט לא נכון של ספינת המשק ולקידום פרוייקטים שאנו לא שלמים עם נחיצותם. אבל, אם כבר לקחתם את כספנו ושמתם בכיס את מפתח הקופה - לפחות כשמחזירים לנזקקים שביננו שברי אחוזים מפרי עמלנו אל נא תציגו זאת כטובה או מעשה חסד מצידכם.
ג. ולסיום, אי אלה זוטות טורדניות.
- מה ההצדקה לממן הפעלת רשות שתפקידה להביא לגירוש עובדים זרים מהארץ, אם בו בזמן אתם מעניקים לגורמים אינטרסנטיים רשיונות להביא במקומם עובדים זרים בכמות גדולה יותר?
- גרמת לביטולה המעשי של דמי האבטלה ולצימצום ניכר בזכויותיהם של מקבלי הבטחת הכנסה וזאת תוך הפנית אצבע מאשימה כלפיהם על כך שאינם יוצאים לעבוד. סליחה אדוני אבל כנראה שכחת לצרף לנאומך הנרגש את רשימת המשרות הפנויות ואת כתובות מקומות העבודה הממתינות למובטלים, ואנחנו במחילה לא מצליחים לגלות אותם ללא אינפורמציה חיונית זאת.
...ואגב לגבי המיתון שהפך בתקופת כהונתך אדוני לאורח קבע. לא כל כך ברורה הסיבה למסע הצלב בהנהגתך לקיצוצים בתקציב. ההיגיון של בני תמותה פשוטים גורס שדווקא הגדלת התקציב והפניתו לתשתיות, עבודות ציבוריות חיוניות נרחבות ופרויקטים לאומיים - רק צעדים אלה יכולים להביא לצמיחה, יצירת מקומות עבודה ויציאה מהמיתון.
והקיצוצים כבודו, יביאו צמחיה בדיוק במידה שיביאו לעליית מפלס הכינרת.
וסליחה שאיני קורא ידיעות אחרונות...

תאריך:  09/02/2003   |   עודכן:  10/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il