X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת אנונימוס
▪  ▪  ▪

לקראת החורף הבא עלינו לטובה, עמותת אנונימוס מפיצה מדריך חדש המסביר כיצד נוצרו מעילי פרווה, מגפי עור, סוודר צמר ושמיכת נוצות, ומציע טיפים לשופינג נטול התעללות.
רובינו מודעים לאכזריות בתעשיית הפרוות, ולא נעלה על דעתנו ללבוש מעיל שעשוי משועל. אך מה לגבי עור, צמר ונוצות? האם הכבשה באמת מעדיפה שיגזזו את צמרה? האומנם נוצות האווזים הופכות לשמיכה רק לאחר המתתם? ועד כמה נכונה הטענה שאין בעיה ברכישת נעלי עור, כי "החיות מתות ממילא" בתעשיית הבשר? תשובות לשאלות אלו ואחרות ניתן למצוא בעלון חדש שהפיקה עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים. העלון - קצר, מעניין לקריאה ובעיצוב ידידותי - מנפץ מיתוסים על תעשיית הלבוש, וקורא לנו לחשוב פעמיים לפני השופינג הבא. בסוף העלון ישנן עצות מעשיות פשוטות כיצד ניתן להימנע מרכישת מוצרי לבוש הכרוכים בהתעללות בבעלי-חיים.
עור - עינוי בהכרה מלאה. רוב העור המשמש לייצור תיקים, ארנקים, חגורות, נעליים ומעילים מופק מבעלי-חיים שנוצלו בתעשיית בשר הבקר. ככל שהחיה צעירה יותר, כך נחשב עורה משובח יותר, ולכן חלק מבעלי החיים נשחטים בעודם גורים. במקרים רבים פשיטת העור מתבצעת כשהחיה בהכרה מלאה, כדי לחסוך זמן עבודה במשחטות. יש המצדיקים קניית מוצרי עור בטענה שהם אינם אלא "תוצרי לוואי" של תעשיית הבשר. אולם בשנים האחרונות, עם הירידה בצריכת בשר בקר, עולה התלות של התעשיה במכירות העור: כיום מכירות העור מהוות כעשרה אחוזים מכלל ההכנסות של תעשיית הבשר.
הצמר מוכתם בדם הכבשים. כ-200 מיליון כבשים עוותו באמצעות ברירה מלאכותית לפתח עור עתיר קפלים וצמר. רבים מהם מתים בקיץ מחום ומתשישות כתוצאה מעומס הצמר הלא-טבעי, ובחורף קופאים מקור כתוצאה מהגז. זאת משום שכדי שלא לאבד צמר, העשוי לנשור מעצמו לקראת סוף החורף, מזדרזים המגדלים לבצע את הגז לפני השלתו הטבעית. שכרם של הגוזזים נקבע לפי מספר הכבשים שהם גוזזים, שיטה המעודדת גז אלים ורשלני. כנגד תעשיית הצמר האוסטרלית מתנהל בשנים האחרונות קמפיין תקיף הקורא לאסור על "מיולסינג" (קילוף העור מאחורי הטלאים ללא משככי כאבים עקב הצטברות צואה ורימות בין קפלי העור הרבים) ועל המשלוחים החיים למזרח-התיכון.
נוצות - חותכים לאווזים את המקור ואת הכנפיים. נוצותיהם של עשרות מיליוני אווזים וברווזים נתלשות מעליהם שלוש פעמים בשנה, בעודם חיים ומצויים בהכרה מלאה, כדי למלא שמיכות פוך וכריות. הרקמות סביב בסיס הנוצה עשירות בתאי-עצב, ותלישת כל נוצה כרוכה בכאב עז ועלולה לגרום דימומים ופציעות. העופות המתענים נאבקים במורטים עד כדי אפיסת כוחות, נזק לשרירים ושבירת עצמות. עם גדילתם, קוצצים את כנפי העופות כדי למנוע מהם לעוף. בנוסף, חותכים את קצה מקורם כדי למנוע מהם לנקר זה את זה בעקבות התסכול, העצבנות והכאב הנובעים מתנאי החיים הקשים.
טיפים - מה ללבוש מבלי לפגוע בבעלי-חיים?
  • בדקו את התווית: רבות מן הנעליים בחנויות נראות כעשויות מעור, אך למעשה הן עשויות מחומרים סינטטיים. במקרה של ספק, שווה לחפש את התווית המקורית באנגלית - לעתים היבואנים מדביקים על כל המשלוח שהזמינו אותן המדבקות.
  • סוודרים רבים שנראים מצמר עשויים למעשה מאקרילן. שוב, כדאי לבדוק את התווית.
  • זקוקים למעיל מחמם במיוחד? חפשו מעילי פליז.
  • חנות חדשה המתמחה במוצרי לבוש והנעלה טבעוניים: veganshop, אבן גבירול 3, תל אביב.
העלון מוצע לקהל הרחב ללא תשלום במשרדי אנונימוס info@anonymous.org.il ,03-6204878.

תאריך:  29/10/2009   |   עודכן:  29/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il