X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם יקב בשן
▪  ▪  ▪

יקב בשן הממוקם במושב אבני איתן שברמת הגולן, ואשר מתבסס על ענבים המגיעים מכרמים אורגניים בלבד מאזור רמת הגולן, שהינם בבעלות היקב - השיק יין מסדרת "נווה", מימסך של מרלו וקברנה סוביניון (85% מרלו ו-15% ק.ס.); 2 יינות מסדרת "איתן", האחד "איתן" קברנה סוביניון (90% ק.ס. ו-10% מרלו) והשני "איתן" מרלו (89% מרלו ו-11% ק.ס.), ויין חדש "כרמון" פרימיום מבציר 2006, העשוי מענבי קברנה סוביניון מבציר 2006, אשר השתבח בחביות עץ אלון חדשות וישנות במשך 24 חודשים.
כל יינות היקב כשרים.
יקב בשן, העתיד להיות היקב האקולוגי הראשון בישראל - מיישם את הערכים של שייכות לסביבה, טוהר ושורשיות, וזאת במקביל לערכי היוקרה והאיכות. את החזון האקולוגי שלו מיישם היקב באמצעות שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, כגון בתוויות אשר על הבקבוקים; דרך שימוש ביקב בכוסות זכוכית בלבד, בשונה מכוסות קריסטל בהם ריכוז עופרת גבוה; עובר הפקקים שאינם עוברים תהליך של הלבנה (BLEACHING) ועוד.
יש לציין שכחלק מחזונו האקולוגי של יקב בשן, החל היקב כבר בבחינת תהליכי השימוש במים מותפלים וממוחזרים, ובעתיד יהיה הוא באופן מושלם החלוץ הישראלי בהנחלת התפיסה האקולוגית. בנוסף, ביקב בשן מאמינים לא רק ב'אקולוגיה חקלאית', אלא גם ב'אקולוגיה חברתית'. הכורמים ועובדי היקב הם תושבי ישובי הרמה, קצרין והגליל: יהודים, בדואים, דרוזים ונוער עולה.
כל זאת כאמור, בנוסף להיות ענבי היין הגדלים ב-170 הדונמים של כרמי בשן, מטופלים בשיטות ביו אורגניות; עובדה אשר הופכת את היקב בנוסף להיותו איכותי, גם לבריא יותר בהיותו נקי מכימיקלים. היותו של היקב אורגני באה לידי ביטוי באופנים רבים, ביניהם: הזנה ודישון הכרם על-ידי קומפוסט, הדברת העשבים באמצעים אגרומכניים ללא שימוש בחומרי הדברה כימיים, אי-שימוש בשמרים שנעשתה בהם הנדסה גנטית ועוד. התהליך כולו נעשה תחת הפיקוח המחמיר של ארגון I foam האירופאי, ו"אגריאור" הישראלי מבית ארגון החקלאות האורגני.
האמנה האקולוגית
יקב בשן יצר אמנה אקולוגית, המשקפת את חלוציותו בפן התקנים האקולוגיים של יקבים; ומשקפת את מחויבות היקב לחזונו האקולוגי וליעדים אליהם מתכנן היקב להגיע. אנשי היקב מתחייבים להתייחס לאדמה, לאוויר, למים ולכל משאבי הטבע הנדיבים - בענווה, ברגישות ובהכרת תודה, לא להפר את מאזנם האקולוגי בכל שלבי ייצור היין, ולפעול למען סביבה ברת-קיימא ולמען הדורות הבאים. באמנה מתחייב היקב, בין היתר, לשמירה על הרמוניה בין האדם לסביבה, שימור האדמה, שמירה על החי, הצומח והסביבה על-ידי אמצעים טבעיים, חיסכון ומיחזור המים שבכרם וביקב, שמירה על איכות האוויר, העדפת ספקים ומוצרים "כחול-לבן", ושמירה על בריאות שותה היין.
יקב בשן-רקע
יקב בשן הוקם בשנת 2000 והחל בשיווק יינותיו בשנת 2004, על-ידי אורי ראפ ועמנואל דאסה, כאשר הבציר הראשון שיצא לשיווק כלל כ-6,000 בקבוקים. כיום הגיע היקב לייצור בהיקף של 15,000 בקבוקים, ומגמת היקב כעת היא להרחיב את היקף פעילותו - לשם כך נטע היקב כרמים נוספים ברמת הגולן, בהיקף של 150 דונם.
את יינות בשן ניתן יהיה לרכוש בחנויות היין ברחבי הארץ, ביניהן:
1. סופר דרינק - אוסישקין 45, רמת השרון;
2. גורמה שופ - השל"ה 3, מתחם בזל, תל אביב;
3. בית טבע נרולי - שבזי 23, נווה צדק, תל אביב;
4. זמרת השדה - הרצוג 69, ירושלים;
5. סמוק שופ - שדרות ממילא, ירושלים;
6. חומות היין, בארי 3 + רחוב יפו 72 (כיכר הדוידקה) - ירושלים;
7. נקודת טבע - ויצמן 114, כפר סבא;
8. נטעים - מושב נטעים.

תאריך:  05/11/2009   |   עודכן:  05/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il