X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת אוראל
▪  ▪  ▪

הרעיונות שלכם הם המוצרים הבאים של כולנו: אוראל, חברת השקעות המתמחה בהשקעה ופיתוח רעיונות של סטודנטים, מציעה לסטודנטים בישראל להשתתף בתחרות ולהפוך את הרעיונות שלהם למוצרים - ללא כל השקעה כספית. יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת תל אביב יפו: "לסטודנטים יש אלפי רעיונות, צריך רק להפוך אותם למציאות".
מי לא חשב על רעיון למוצר מהפכני, כזה שישנה סדרי עולם, אבל לא ידע איך להפוך אותו מרעיון למוצר בר קיימא? חברת אוראל, בשיתוף עם האוניברסיטאות והמכללות המובילות בישראל, מציעה לסטודנטים הישראלים לפתח את הרעיונות שלהם למוצרי פרסום שיעשו את דרכם לכל בית. בימים אלה נערכת תחרות ייחודית מסוגה במוסדות האקדמיים ברחבי ישראל. מאות סטודנטים כבר הגישו רעיונות במסגרת "Promotional Item Invention Challenge 2009", שבסיומה יקבל הזוכה חוזה לפיתוח הרעיון ושותפות ברווחים העתידיים שלו.
עם היקף הכנסות של יותר מ-35 מיליארד דולר בעולם, מוצרי הפרסום נמצאים כמעט בכל בית, בכל מכונית ובכל כיס. כמעט כל דבר יכול להיות מוצר פרסום - חולצה, מחזיק עטים, מחברת או למשל מחזיק מפתחות. חברת אוראל היא חברת הון סיכון המתמחה בפיתוח רעיונות של סטודנטים לכדי מוצרים בני קיימא. כל סטודנט שיש לו רעיון מקורי למוצר פרסום, גם אם אין לו שרטוט או ידע בעסקים, יכול להשתתף בתחרות. סטודנטים מהטכניון, אוניברסיטת בר-אילן, המרכז הבינתחומי הרצליה, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מכללת תל חי ומוסדות נוספים, הגישו רעיונות למוצרי פרסום.
בתום מועד הגשת הרעיונות, הם ייבחנו על-ידי חברת אוראל וחבר השופטים, המורכב מאנשי עסקים ומומחים בינלאומיים למוצרי צריכה ופרסום. אורי כהן, מנכ"ל משותף באוראל, הסביר כי "לסטודנטים בישראל יש רעיונות, אבל לא בטוח שיש להם זמן לממש אותם. אנחנו פה כדי להשתלב בנקודה שבה הממציא המצוי מתקשה ומתייאש, ובמקרים רבים נוטש את הרעיון: נחפש פטנט ונרשום אותו, נבנה את המודל, נתכנן ונעצב את המוצר, נכתוב תוכנית עסקית ונדאג לייצור, הפצה ומכירות". בסופו של התהליך, בעל הרעיון זכאי לאחוזים מכל ההכנסות שיניב המוצר.
ברוך לבנון, חבר בצוות היועצים של החברה, מומחה בייזום טכנולוגיות ועסקים, הסביר כי "רעיון טוב הוא רעיון פשוט וחכם, שנותן מענה לבעיות קטנות כגדולות". לבנון הסביר, כי "המחסום הגדול ביותר עבור ממציא מן היישוב הוא הסיכון הכלכלי שבהשקעה הכספית. לכן, אוראל לוקחת על עצמה את כל העול הכספי ובעל הרעיון פטור מכל השקעה שהיא, מה שהופך את היוזמה לנטולת סיכונים מבחינתו". אלעד הר זהב, מנכ"ל משותף באוראל, הוסיף כי הרעיונות ייבחנו על-פי קריטריונים כמו חדשנות, התכנות מסחרית, שימושיות, עלות וידידותיות לסביבה. "הרעיונות צריכים להיות בעלי יתרון תחרותי על מוצרים דומים מאותו תחום", אמר.
יניב פז, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת תל אביב יפו, בירך על היוזמה. "לאלפי סטודנטים יש אלפי רעיונות, צריך רק להפוך אותם למציאות. האפשרויות שמציעים באוראל לסטודנטים הן בדיוק הדבר שחסר לכל סטודנט שמחפש דרכים לעשות כסף. כל עוד יש לך רעיון טוב, אתה רק צריך לספר להם עליו - והם יעשו את כל העבודה. מבחינת הסטודנט המצוי, התחרות הזאת טומנת בחובה אפשרות להרוויח כסף בלי הרבה מאמץ. הדבר היחיד שצריך זה להפעיל את הראש, לחשוב על רעיון מקורי - ולרוץ לספר לחבר'ה", אמר פז.
חברת אוראל הוקמה בשנת 2006 על-ידי אורי כהן ואלעד הר זהב. אוראל היא חברת הון סיכון הפונה לקהל הסטודנטים ומתמחה בפיתוח הרעיונות שלהם לכדי מוצרי צריכה. מטרת החברה להוות שותף אסטרטגי טבעי לממציאים הסטודנטים ולגשר על הפערים בין הרעיון לשוק המוצרים באמצעות המשאבים שחסרים לסטודנטים, וחברת אוראל מביאה עמה: הון, ידע ניסיון וזמן. אוראל היא חברה מסחרית, אך פעילות החברה טומנת בחובה גם פן ערכי, במימוש הפוטנציאל של המשאב האנושי ובמתן שוויון הזדמנויות לקהל הסטודנטים. אוראל מקיימת הרצאות בקורסי יזמות, הרצאות העשרה וייעוץ פרטני לסטודנטים בנושא יזמות ופיתוחי מוצר.

תאריך:  25/11/2009   |   עודכן:  25/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il