X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם שגרירות הרפובליקה הדומיניקנית בישראל
▪  ▪  ▪

שגרירות הרפובליקה הדומיניקנית בישראל, בשיתוף מכון הייצוא ואיגוד לשכות המסחר, יקיימו היום, חמישי, ה-3 בדצמבר 2009 כינוס כלכלי, אשר יספק למשקיעים ישראלים מבט ייחודי להזדמנויות הרבות אשר טומן בחובו השוק של הרפובליקה הדומיניקנית בפרט, ושל האיים הקריביים בכלל.
במסגרת האירוע, אשר צפוי להיערך במכון הייצוא בתל אביב, ישיק שגריר הרפובליקה הדומיניקנית בישראל, אלכסנדר דה-לה רוסה, גוף כלכלי חדש לשיתוף פעולה: The Business Association: Israel- Dominican Republic. אשר הוקם ביוזמתו של נשיא הרפובליקה הדומיניקנית, ד"ר לאונל פרננדס, בעקבות ביקורו האחרון בישראל, ואשר עתיד לחזק את הקשרים הכלכליים בין המדינות. סגן שר התעשיה והמסחר של הרפובליקה יגיע לאירוע לבקשת הנשיא ויציג את ההזדמנויות ההשקעה לישראלים - בסקטור הציבורי.
בכינוס, אשר מיועד לאנשי עסקים וחברות ישראליות, ינאם בין היתר מר יוסי מימן מקבוצת מרחב, אשר יציג את ניסיונו ופועלו ברפובליקה הדומיניקנית, מנקודת מבט אישית. יוסי עבדי, מנכ"ל התאחדות העסקים: ישראל - רפובליקה דומיניקנית, מציין כי: "השוק הדומיניקני, אשר הפך בשנים האחרונות ליעד כלכלי מועדף למשקיעים מאירופה, צפון אמריקה, ומדינות המזרח, עודנו נותר נסתר מעינו של המשקיע הישראלי". לדברי עבדי, ממשרד עורכי הדין בלטר, גוט, אלוני ושות', הרי ש"המיקום הגיאוגרפי הייחודי של הרפובליקה, לרבות קרבתה לשוק האמריקני, מתווסף לסל ההטבות הפיסקליות המרשימות המוצעות למשקיעים זרים, ויוצר קרקע מצוינת עבור כל משקיע ישראלי".
עו"ד משה בלטר, אשר מונה לנשיא ההתאחדות מציין כי: "נכונותו של נשיא הרפובליקה הדומיניקנית להדק את יחסי המדינות, והצהרתו כי יפתח את דלתו בפני כל משקיע ישראלי - היא הדוגמה הטובה ביותר לרצון האמיתי בהעמקת הקשר הכלכלי".
הרפובליקה הדומיניקנית נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר באמריקה הלטינית והקריביים עם גידול ממוצע של כ-6%, מידי שנה, בתוצר הלאומי, משנת 1991 ועד לשנת 2000. בשנת 2005 המשק הדומיניקני ידע גידול של 9.5% בתוצר הלאומי. בשנת 2006 הגיעו הדומיניקנים לגידול מרשים של 10.7% בגידול השנתי. לאור המשבר העולמי, נבלם אומנם הגידול המואץ, אלא שעם תוספת של 5.3% לתמ"ג בשנת 2008, סימני המשק מצביעים על יציבות.
לרפובליקה הדומיניקנית הסכמי סחר חופשי עם ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות. עד כה, במהלך שנת 2009, השקיעו משקיעים זרים, סכום כולל של שני מיליארד דולר בשוק הדומיניקני. השגריר הדומיניקני בישראל, מציין כי: "מעבר להזדמנויות עסקיות רבות, הרפובליקה הדומיניקנית מציעה תרבות מרתקת, היסטוריה, אנשים נפלאים, וחופים מרהיבים". לדבריו, "מדי שנה מגיעים לרפובליקה הדומיניקנית למעלה מחמישה מיליון תיירים, אשר עושים שימוש בתשעה שדות תעופה בינלאומיים".
על-פי נתוני מכון היצוא בשנת 2008 הסתכם היצוא בכ-22 מיליון דולר, ירידה של כ-6% לעומת השנה הקודמת. בחודשים ינואר-ספטמבר 2009 הסתכם יצוא הסחורות לרפובליקה הדומיניקנית בכ-13 מיליון דולר, ירידה של כ-30% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

תאריך:  03/12/2009   |   עודכן:  03/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il