X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית אופקים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ביום ג' השבוע, 22.12 בשעה 18:00 בהיכל התרבות במתנ"ס אופקים, התקיים לראשונה באופקים, אירוע לציון 20 שנות קליטת עלייה בעיר במעמד שרת הקליטה, הגב' סופה לנדבר. במסגרת האירוע צויינו לשבח 10 תושבים, עולים שתרמו רבות לעיר ולקהילה. הבחירה בתושבים הראויים לשבח נעשתה על-ידי ועדה שהוקמה מראש שהחברים בה הם תושבי אופקים, עולים ונציגות המחלקות המפעילות אירוע זה, ג'אנה שניידר, נציגת מחלקת הקליטה בעירייה ועליזה דנינו, נציגת מתנ"ס אופקים.
בחודש האחרון פורסמו בערוצי התקשורת המקומיים הודעות הקוראות לתושבי העיר להמליץ על המועמדים לקבלת ציון לשבח על-פי תרומתם ופועלם ב-10 קטגוריות. אילו הזוכים באותות הוקרה מטעם עיריית אופקים על פועלם בעיר:
1. בתחום מדיני - ח"כ רוברט טבאייב - רוברט נבחר על היותו חבר בבית הנבחרים כעולה חדש השיג הישג רם לעיר אופקים בכלל ולעולים בעיר בפרט.
2. בתחום תרבות - פרידה פלדמן- מיום שהגיעה לישראל עוסקת בתחום התרבות באופקים. בעבר שימשה כרכזת תרבות עולים במתנ"ס ועד היום דואגת פרידה לעזור לגייס קהל ולקיים ערבי תרבות וקלאסיקה לתושבים עולים. את פרידה מכירים כל העולים בעיר אופקים, תרומתה לחיי הקהילה העולה בעיר היא גדולה, כמו-כן הקימה את מקהלת העולים "אנחנו כאן" שקיימת כ-12 שנה במתנ"ס אופקים.
3. בתחום תיאטרון - לודמילה קוליצוק - הקימה את קבוצת תיאטרון עולים - תיאטרון קהילתי בשפה הרוסית, יחד עם הקבוצה הפיקו מחזות מוכרים והעלו בפני תושבי אופקים והסביבה.
4. בתחום הספורט - יצנקו סרגיי - מקים קבוצת כדור עף מאז שעלה ארצה טיפח את תחביבו והקים יחד עם חברים, ללא עזרה כלל, קבוצת כדור עף לגברים שנפגשת בכל שבוע בהתנדבות מלאה ואף משחקת בליגה.
5. בתחום שירה - פימה בלאנק - תושב עולה מוכר מאד בעיקר בזכות שיריו. כותב על העיר אופקים, על העלייה ועל כל מה שקרה, קורה ואולי יקרה. הוציא לאור ספר שירה.
6. בתחום התנדבות - סיימון דלמן - גיבור מלחמת העולם ה-2, משמש כיו"ר מועדון הוטרנים, פועל למענם ללא הפסקה.
7. בתחום הקהילה - פינחס בעאזוב, אלמז היילו, אלה בלוקובסקי - פינחס קיבל המלצות רבות מתושבים עולים ובני נוער על פועלו למען קהילת הנוער העולה. הוא מרכז מועדון שמשמש בית חם ואוזן קשבת לבני הנוער העולים. משמש כתובת עבור כל נער עולה בעיר בכל שעות היום. אלמז הילו - עולה מהקהילה האתיופית במהלך שנותיה באופקים מסייעת לעולים מאתיופיה בהתנדבות ובמרץ. אלמז מקשרת בין הותיקים לעולים טורחת לקחת את העולים מאתיופיה ןללוות אותם בעניינם. אלה בלוקובסקי - יחד עם אחיותיה עלתה ארצה לאופקים. תרומתה בתחום קידום נוער בלטה וזכורה עד היום. נוער עולה שנפלט ממסגרות חינוך ניתמך וקיבל ליווי מקצועי של אלה גם בשעות לא שגרתיות. בני הנוער מצאו בה אוזן קשבת והיא שמשה כאמא לכל אחד מהנערים והצליחה להביא אותם להישגים.
8. בתחום הרפואה - פאבלוב מיכאל - רופא פסיכיאטר ששירת במבצע 'עופרת יצוקה' ואף נפצע במבצע, קיבל המלצות בתחום הרפואה.
9. בתחום החברה - גדי ויימן - שוטר קהילתי עולה חדש (20 שנה) פועל בשיטור הקהילתי בשכונת שפירא למען תושבי השכונה. על גדי המליצו מפקדיו ודיירי השכונה כדמות לחיקוי והערצה.
10. דת - צ'רה פלדמן - עלתה ארצה יחד עם אחיותיה ופעלה בתחום הדת. ג'רה השתייכה לזרם הדתי וסייעה לעולים בגיור ובקיום בית יהודי. פעלה למענם אצל כל הגורמים הרלוונטיים.
11. חינוך - יצחק קדש - מדען פועל בעמותת המדענים יחד עם מורים ואנשי האקדמיה למען שיפור וקידום הישגיהם של ילדים עולים ותקים. דוד גזהי - דוד לקח על עצמו ללמד את ילדי העולים הדור החדש את השפה האמהרית למען הוריהם המבוגרים אשר זקוקים בדרך-כלל לתרגום, ליווי ועזרה במוסדות ולמען שמירת השפה והמסורת של העדה.
12. בתחום הציבורי - ד"ר מרט גנדלר וויקטור רחמילוב, שבמהלך שנותיהם בעיר אופקים סייעו בתחומים שונים לקהילה בלטו מאד בתחום הפוליטי בעיר והצליחו למקם את העולים כשווים בעיר אופקים.
במהלך הערב הופיעו שלוש מקהלות עולים: מקהלה המופעלת על-ידי עמיגור, המקהלה של המועדון הקהילתי במישור הגפן ומקהלת המתנ"ס. שלוש המקהלות שיתפו פעולה ולראשונה העלו מופע משותף באירוע המכובד. צביקה גרינגולד, ראש העיר, התרגש מהאירוע והעיד כי היה אירוע מדהים ומכובד שמסב גאווה גדולה לאוכלוסיית העולים באופקים.

תאריך:  23/12/2009   |   עודכן:  23/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il