X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האופרה הישראלית
▪  ▪  ▪
[צילום: האופרה הישראלית]

האופרה הישראלית מעלה הפקה חדשה של "פאוסט" מאת המלחין הצרפתי שארל גונו. בהפקה זו ישתתף זמר הבס הגיאורגי הנודע פאטה בורצ'ולדזה, המופיע בקביעות בבתי האופרה החשובים בעולם, בתפקיד השטן.
על האופרה ינצח עומר מ. ולבר, המנצח הישראלי הצעיר שכוכבו דורך בעולם האופרה ולאחרונה סומן בעיתונות האיטלקית כדניאל בארנבוים הבא. בבימויו של פול אמיל פורני ובהשתתפות מקהלת האופרה הישראלית ותזמורת האופרה-התזמורת הסימפונית ראשון לציון.
האופרה "פאוסט" תעלה בהצגה ראשונה בתאריך ה-9 בפברואר 2010
בבית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. האופרה תבוצע בשפה הצרפתית עם כתוביות בשפה העברית ובשפה האנגלית.
שארל גונו הצטייר בעיני רבים כשילוב מוצלח של איש כמורה ומלחין. דואליות זו ליוותה אותו מימיו הראשונים כמלחין, היצירות שהקנו לו את מירב הפרסום והתהילה היו יצירות בעלות אופי דתי ולצידן יצירות דרמטיות הנשענות על טקסטים ספרותיים. גונו היה אדם משכיל, שהתעניין באמנות בכלל ובספרות בעיקר התמחה במוזיקה. בגיל צעיר יחסית זכה בפרס רומא, הפרס היוקרתי שהעניק הממסד האמנותי הצרפתי למלחיניו.
"פאוסט" מבוסס על מחזהו האלמותי של יוהאן וולפגנג פון גתה (1749-1832), שזכה לעיבודים רבים בז'אנרים שונים, שניים מהחשובים בעולם באופרה: "פאוסט" של המלחין הצרפתי גונו שנכתבה בשנת 1859 ו"מפיסטופלה" של המלחין האיטלקי בויטו שנכתבה בשנת בשנת 1868.
הגרסה הצרפתית לסיפורו של ד"ר פאוסט הזקן המוכר את נשמתו לשטן ובתמורה הופך לעלם צעיר המחזר בהתלהבות אחר מגריט. מאבק איתנים בין הטוב לרע הבוחן את נפשו של האדם ואת המחיר שאנו מוכנים לשלם על-מנת להילחם בחוקי הטבע.
גונו מתמקד בפאוסט המוכן למכור את נשמתו לשטן כדי לזכות מחדש בנעורים ובמרגריט, ואילו בויטו מתמקד בשטן עצמו ובמאבקו באל. בעוד גונו יוצר שטן צרפתי מקסים ואלגנטי, בויטו יוצר שטן חומרי וארצי העושה את מלאכתו נאמנה ללא גינונים מאולצים. גונו מבסס את האופרה שלו רק על החלק הראשון של מחזהו של גתה ובויטו משתמש גם בחלק השני של פאוסט.
זמר הבס הגאורגי פאטה בורצ'ולדזה, שגילם את השטן בהפקת "מפיסטופלה", יבצע ב"פאוסט" את גירסת השטן על-פי גונו. בורצ'ולדזה נחשב לאחד מזמרי הבס המובילים בעולם כיום. אשר מופיע דרך קבע בכל בתי האופרה החשובים בעולם בהם: המטרופוליטן בניו-יורק, האופרה הממלכתית של וינה, האופרה הגרמנית ברלין, לה סקאלה במילנו, האופרה המלכותית קובנט גרדן בלונדון, האופרה הבווארית הממלכתית במינכן ועוד. הופעת הבכורה של בורצ'ולדזה באופרה הישראלית הייתה בשנת 1993 הופיע כרמפיס ב"אאידה" ומאז הפך לאהוב הקהל בישראל וביצע את רוב תפקידי הבס החשובים של ורדי כולל: זכריה ב"נבוקו", בנקו ב"מקבת", ספרפוצ'ילה ב"ריגולטו", פייסקו ב"סימון בוקנגרה", מפיסטו ב"מפיסטופלה" מאת בויטו ועוד.
כוכבו של המנצח הצעיר עומר מ. ולבר, מנצח הבית של האופרה הישראלית והמנהל המוסיקלי של תזמורת סימפונט רעננה עולה בעולם האופרה. ולבר זוכה להצלחה רבה ביותר בהופעותיו באיטליה שם מנצח על קונצרטים סימפוניים בוונציה ובוורונה, ועל הפקות אופרה של "אאידה" ו"הטרובדור" של ורדי בפדובה. בשנים הקרובות ינצח על ה"טרובדור", "לה טרוויאטה" ו"ריגולטו" בפסטיבל וינה ועל "מפצח האגוזים" ועל "ורתר" של מסנה בהפקה חדשה בלה סקאלה. כזכור ולבר ניצח על הפקת "אאידה" בביצוע בית האופרה היוקרתי ממלאנו הלה סקאלה בסיורו בישראל.
ולבר החל דרכו באופרה הישראלית במסגרתה ניצח על הפקות רבות כולל "לה ג'וקונדה", "מפיסטופלה", "השועלה הערמומית הקטנה" והפקות האופרה הישראלית תחת כיפת השמים "שיקוי האהבה" ו"לה טרוויאטה". בעונה זו ישוב לנצח על ההפקה החדשה של "פיק דאם" באופרה הישראלית.
עוד יופיעו בהפקה חדשה זו של "פאוסט": שני זמרי הטנור המוכרים כבר לקהל האופרה בארץ: הטנור האמריקני סקוט פייפר (דון ז'וזה ב"כרמן" ורודולפו ב"לה בוהם" בעונה שעברה) והטנור השוויצרי אנדראס שיידגר (רנו ב"ארמיד"). את תפקיד מרגריט ישירו לסירוגין זמרת הסופרן השוויצרית נעמי נדלמן (המרשלין ב"רוזנקווליר" באופרה הישראלית) וזמרת הסופרן הישראלית אירה ברטמן, שמופיעה בימים אלו בתפקיד האימא בבכורה העולמית של הילד חולם ובעונה שעברה בתפקיד מימי. את ולנטין, אחיה של מרגריט, יגלם זמר הבריטון האיטלקי דומניקו בלצאני (מרצ'לו ושונאר ב"לה בוהם") וזמר הבריטון הצרפתי אוליבייה גרנד (הופיע ב"טורנדוט" וישיר את התפקיד הראשי ב"ספר מסוויליה" בעונה זו). בתפקיד סיבל יופיעו זמרת המצו סופרן הגאורגית סטלה גרגוריאן בהופעת הבכורה שלה באופרה הישראלית וזמרת המצו סופרן הישראלית שירה רז שתשיר גם את תפקיד מרתה בהפקה זו. כמו-כן משתתפים בהפקה נח בריגר ואיילה צימבלר. את תפקיד מפיסטופסלס השטן ישיר לחילופין זמר הבס-בריטון המוביל של האופרה הישראלית ולדימיר בראון.
ההפקה בבימויו של הבמאי הבלגי פול אמיל פורני ("החטיפה מן ההרמון" באופרה הישראלית) ועל חלק מן ההצגות ינצח ישי שטקלר שהוא מנצח מקהלת האופרה הישראלית.
השירה בצרפתית. תרגום מוקרן באנגלית ובעברית.
- יום ג' 9.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ה' 11.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ו' 12.2.10 בשעה: 13:00;
- מוצ"ש 13.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ב' 15.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ד' 17.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ה' 18.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ו' 19.2.10 בשעה: 13:00;
- מוצ"ש 22.2.10 בשעה: 20:00;
- יום א' 23.2.10 בשעה: 20:00;
- יום ו' 26.2.10 בשעה: 13:00.
משך המופע: כשלוש שעות ורבע. מחירי כרטיסים: 175 / 237 / 304 / 378 / 428 שקלים.
טלפון להזמנת כרטיסים: 03-6927777. בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 תל אביב. ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר האינטרנט: www.israel-opera.co.il.

תאריך:  18/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il