X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אתר הדרושים JobMaster
▪  ▪  ▪

בשוק העבודה של היום ניתן לזהות טרנד שבו מחפשים עובדים צעירים יותר גם אם לא מציינים זאת מפורשות במודעות הדרושים. זה לא סוד שמועמדים מבוגרים מופלים לרעה, הם לרוב "נופלים" כבר בשלבים הראשוניים של המיונים.
מצד שני, העולם אינו עומד במקום, כל שנה עולות דרישות חדשות למחפשי העבודה כמו שליטה בתוכנות מקצועיות, ידע בשפות זרות ונושאים רבים נוספים, שמקשות על המועמדים המבוגרים יותר לעמוד בקצב הלמידה וההתפתחות.
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים כי ישנם מעל מיליון גברים ונשים בישראל בגילאי 50-67, שהם כ-14% מכלל האוכלוסיה והם מהווים כוח עבודה בלתי-מבוטל. גיל הפרישה העולה בהדרגה עם השנים מאריך את התקופה בה הם נאלצים להמשיך לעבוד (כיום גיל פרישה לגברים הוא 67 וגיל פרישה לנשים - 64).
בעשור האחרון אנו עדים לעליה במספרם של בני 50 ומעלה היוצאים ממעגל העבודה בעקבות החלטת מעסיקים וארגונים שונים. על-פי נתוני אתר הדרושים JobMaster, עולה כי מעל 10% ממחפשי העבודה הרשומים באתר הם בני 50 ומעלה.
מדוע זה קורה?
מהם הדעות הרווחות בקרב מגייסי עובדים ובקרב מעסיקים רבים?
  • אנשים מבוגרים נמנעים מלימוד טכנולוגיות חדשות ואינם בעלי ידע שהכרחי למשרה;
  • הרגלי עבודה בקרב רבים מהם אינם מתאימים לסוגי העבודה שונים וקשה לשנות אותם;
  • אנשים מבוגרים חושבים בסטריאוטיפים מיושנים ולא רלוונטיים;
  • הם פחות עובדים ומרבים בהפסקות ובשתיית קפה ותה בזמן העבודה.
האם זה אכן נכון?
האם לא מפספסים כאן הזדמנות להעסיק עובד מקצועי. אם נחשוב בצורה אובייקטיבית הרי אנשים מבוגרים הם בעלי ניסיון רב יותר מצעירים. מה תעדיפו, ללכת לרופא בן 25 שרק אתמול סיים בית ספר לרפואה או לרופא בן 50 בעל ידע וניסיון רפואי עשיר?! מעבר לכך, אנשים מבוגרים הם יותר רציניים - מי ממהר הביתה למפגש חברים בפאב - מבוגרים או צעירים?! מי יבוא לעבודה למחרת רענן וצלול יותר העובד המבוגר או העובד הצעיר שבילה חצי לילה עם אלכוהול וריקודים?! קצת חומר למחשבה למעסיקים וחברות כוח-אדם!
הנה כמה עצות למחפשי עבודה בני 50 ומעלה שיעזרו להם לעבור את המכשולים העומדים בדרכם:
1. תוכיחו למעסיקים פוטנציאלים שאתם עומדים בדרישות הבסיסיות של המעסיקים - תוכיחו למעסיק הפוטנציאלי שאתם רוצים ויכולים להביא הרבה תועלת בתפקיד המוצע בגלל הניסיון והידע שיש לכם
2. שכנעו את המעסיקים בזכות היתרונות שלכם - סמנו את התכונות הבאות בפני המעסיקים, שבהם יש לכם יתרון על פני מועמד צעיר יותר:
  • ניסיון וידע;
  • יציבות. אתם לא "קופצים" מחברה לחברה לחיפוש פריצות בקריירה;
  • תפקידכם במשפחה השתנה. כבר אין לכם ילדים קטנים ואתם יכולים להישאר עד מאוחר בעבודה ולצאת לנסיעות עסקים ארוכות במקרה הצורך.
3. שמרו על הרמה המקצועית שלכם - כדי למנוע הפחתה בערך המקצועי שלכם בשוק, השתתפו בקורסים, סמינריונים והשתלמויות שונות שישדרגו את הרמה המקצועית שלכם. אפילו ללמוד לתואר מתקדם הינה אופציה מומלצת וכדאית.
4. שמרו על הופעה חיצונית ייצוגית - להיראות בעשר שנים צעיר יותר ממה שרשום בתעודת זהות אינה משימה בלתי-אפשרית אם שומרים על המשקל הנכון, ביגוד עכשיווי ותספורת טובה. אורח חיים בריא ועיסוק בספורט ימנע את מראה ה-"פנסיונר" העייף.
5. שימו דגשים נכונים בקורות החיים - אל תספרו את כל הביוגרפיה שלכם ואל תפרטו ניסיון תעסוקתי החל משנת 1970, הסתפקו בעשור האחרון.
6. נצלו את הקשרים האישיים שלכם - יחד עם חיפוש העבודה דרך חברות גיוס ולוחות דרושים, נסו גם לנצל את הקשרים האישיים שלכם. הקשרים האישיים - הם לא רק חברים ומשפחה, אלא גם עמיתים לשעבר, בוסים וידידים. אל תהססו "לזרוק את החכה" ולראות מה קורה.
7. אל תנפחו את המוניטין שלכם - בזמן ראיון עבודה הפגינו מקצועיות, מוכנות לעבוד בצוות, מוכנות ללמוד ולהתפתח. אל תבואו מ-"עמדה הורית". אל תשתמשו בביטוי כמו "בשלושים שנות ניסיון שלי בתחום..." או "מה אתם הצעירים מבינים...".
8. תהיו הוגנים בציפיות שכר - אל תורידו את ציפיות השכר שלכם, זה יכול להצביע על מוכנות שלכם לעבוד בפחות כסף העיקר שייקחו אתכם לעבודה, מצד שני גם אל תפריזו.
9. חשבו על שינוי קריירה - ישנם תחומים בהם מתקבלים מועמדים יחסית בקלות ללא קשר לגיל, כמו: ביטוח, מכירות ושירותי יעוץ.
שי חן, מנהל שיווק ופיתוח עסקי באתר הדרושים JobMaster, אומר בנושא: "בני 50 פלוס מעוררים רושם שכאילו זמנם עבר, אבל יש להם יתרונות מוכחים רבים בעבודה. הם עובדים נאמנים יותר למקום עבודתם, יש להם יותר סבלנות וזמן פנוי להשקיע בעבודה, שלא לדבר על ניסיונם המקצועי העשיר. הם מתמידים ומחויבים למקום עבודתם. צירוף עובדים אלה לארגון עשוי רק לחזק אותו, במידה והמעסיק ידע כיצד לטפח אותם ולנצל את מה שהם יכולים לתרום בצורה הטובה ביותר. באתר ג'וב מאסטר מפורסמות כיום מעל 150 משרות אמיתיות ומקוריות ישירות מהמעסיקים עבור בני 50 ומעלה - דרושים בני 50 ומעלה".
כמו-כן אומר חן: "עובדים בני 50 ומעלה יהיו חלק גדול מכוח העבודה העתידי, שכן גיל הפרישה עולה בצורה מתמדת ותוחלת החיים עולה גם היא. בעתיד הלא רחוק מעסיקים רבים בישראל וגם בכל העולם לא יוכלו לוותר על כוח עבודה זה. מי שיפנים עובדה זו יחד עם היתרונות הקיימים בהעסקת עובדים מבוגרים - יוכל רק להרוויח".
אתר ג'וב מאסטר www.jobmaster.co.il הינו לוח דרושים המאגד תחתיו אלפי משרות מגוונות, אמיתיות ומקוריות ישירות מהמעסיקים וכל השירות בו למחפשי עבודה ניתן ללא תשלום. המעסיקים מקבלים קורות חיים של מחפשי העבודה ובמקביל יכולים לבצע חיפוש של מועמדים המתאימים להם במאגר קורות חיים המוצג באתר ומפולח לפי כל תחומי התעסוקה בישראל.
ב-JobMaster.co.il מבקרים מעל 1.4 מיליון גולשים מדי חודש.

תאריך:  10/03/2010   |   עודכן:  10/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה יוריסטה
- הודעה מטעם משרד החקלאות ופיתוח הכפר
סיגל איל
- הודעה מטעם ערוץ הקניות
דפנה שביט
- הודעה מטעם קניון רמת אביב
יעל פומרנץ
- הודעה מטעם לחמן
אסנת איתן
- הודעה מטעם רשות הטבע והגנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il